/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hjælp til virus i ME.
Fra : betonjens1
Vist : 389 gange
200 point
Dato : 27-02-05 19:02

Har en bekent der har åbnet en mail og fået virus den bliver ved med at lave mail, har kørt norton antivirus uden nogen efekt. problemet er også at det er en ældre PC, så det tager langt tid at hente noget på nettet.er der nogen der kan hjælpe?

Kommentar
Fra : havtaske

Dato : 27-02-05 19:20

hvilket virusprogram har han ? sørg for at han får norton antivirus det er helt klart det bedste .

havtaske.

Kommentar
Fra : betonjens1

Dato : 27-02-05 19:25

Prøv at læse igen

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 27-02-05 20:23

start op i fejlsikkeret tilstand, prøv så en god scanning og oprydning, lav evt selv en bootdisk fra dit eget antivirus program.

jeg har, forstår det sådan at han er på modem. hvis ikke prøv en oline scan

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-02-05 20:53

Kunne osse være rart at vide hvilken virus?

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 27-02-05 21:24

som computer smeden siger start op i fejlsikrettilstand ,men inden i gør det så husk at deaktivere systemgendannelsen,den har jo en kopi af systemet ligene derfor ligger virusen også derinde
når den er slået fra scanner du bare med dit OPDATEREDE virus program og så skulle den gerne være væk efter genstart

#havtaske det tror jeg der er delte meninger om.

Kommentar
Fra : betonjens1

Dato : 27-02-05 21:50

Tak for hjælpen.Jeg vil prøve jeres råd imorgen. Til phg1 skal fejlsikrettilstand aktiveres igen eller sker det automatisk?

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 27-02-05 22:10

Du trykker F8 (gentagne gange) under opstarten og får så valgmuligheden at starte i fejlsikker tilstand -

Accepteret svar
Fra : bennymanden

Modtaget 200 point
Dato : 27-02-05 22:13

Efter at du har kørt "renselsesprocessen" igennem genstarter du maskinen "normalt" og hvis den nu (forhåbentlig) er virusfri så skal du genaktivere systemgendannelse.
Held og lykke med det
mvh
<\\Benny

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 27-02-05 22:41

du skal selv ind og aktivere systemgendannelsen igen efter genstart,som bennymanden også skriver.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-02-05 22:46

prøv også at køre den fri onlinescanner hos trend - den kan ofte fjerne en hel del
http://housecall.trendmicro.com/
da det er windows ME der er tale om skal du slå systemgendannelsen fra før du kører og huske at sætte den på igen når du er færdig

Godkendelse af svar
Fra : betonjens1

Dato : 02-03-06 01:00

Tak for svaret bennymanden.