/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Musemarkør med på screenshots?
Fra : kettedk
Vist : 616 gange
50 point
Dato : 27-02-05 15:33

Hey...

Hvordan får jeg min musemarkør med på mine screenshots?
Lige i det jeg trykker på knappen på tastaturet, blinker markøren,
så den ikke kommer med...
Skyldes det at jeg har en liiidt langsom comp?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-02-05 15:37

Heller ingen musemarkør da jeg brugte print screen knappen, selvom den ikke blinkede!

Kommentar
Fra : cdripper

Dato : 27-02-05 15:41

min blinker også og den får den heller ikke med

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-02-05 15:45

Nul markør her heller. Du må tage og kopiere en *.cur fils indhold ( = grafikken til cursoren) ind i det skærmdump du ønsker og derefter placere det dér på billedet, hvor du synes det hører hjemme. Dette kan du bl.a. gøre i PhotoShop eller lign. billedbehandlingsprogram.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 27-02-05 15:47

Hm... så det er altså SLET IKKE muligt at få den med på andre måder?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-02-05 15:53

Til at lave/hente/rette/gemme *cur filer ?

1.) http://www.aha-soft.com/cicons/
2.) ..eller hent denne icon editor fra min hjemmeside (IconSuiteFull) : http://home20.inet.tele.dk/friheden/freeware_dk.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-02-05 16:05

Min kan heller ikke få musen med.
Men jeg sætter det ind i PowerPoint og der laver jeg pile og evt. med tekst.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-02-05 16:23

Markørene (..cursoren og careten) er en del af operativsystemets 'snak' med progammet (..browseren, editoren, regnearket osv..) og som sådan ikke en del af skærmbilledets bitmap. Det er derfor de-/n ikke kommer med på skærmdumps

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-02-05 16:27

Dét gjorde de (..kom med altså) til gengæld i "go'e gamle dage" med Windows ver 1,2,3 og 3.1, da operativsystemet benyttede en helt anden memmory-model under DOS.

..ikke tedd ?

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 60 point
Dato : 27-02-05 16:32

Det skulle ikke undre mig at cursoren bruger directx eller et lignende kald i dag!

Det her program skulle kunne fange cursoren osse. Prøv at downloade en trial
http://www.longfine.com/

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-02-05 16:36

Eller et freeware program ScreenHunter
Kan downloades her
http://www.webattack.com/Freeware/gmm/fwscreen.shtml

Godkendelse af svar
Fra : kettedk

Dato : 28-02-05 10:50

Tak for svaret tedd.