/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Testning af hastighed?
Fra : TheOsirisDK
Vist : 453 gange
15 point
Dato : 26-02-05 18:15

Kandu fortælle mig hvor man kan teste sin internet hastighed?
Sidder nemlig og grubler over følgende og ville gerne være sikker:

Har lige fået 2megabit forbindelse, men downloader kun med CIRKA 160
se sådan som jeg har forstået det er 2megaBIT = 2048 kbps (altså 2048 kilo BIT per sec)
Hvilket er lig med 256 kb/s (altså 256 kilo BYTE per sec)
Så jeg går ud fra jeg burde downloade med 256 kilobyte i sekundet, men da kun downloader med 160 kunne det tænkes at der er sket en fejl og jeg kun har fået en 1megabit forbindelse

Accepteret svar
Fra : flemlone

Modtaget 25 point
Dato : 26-02-05 18:20

Hej TheOsirisDK
Du kan teste din hasighed her:http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_int_bb_hast
MVH Flemming

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-02-05 18:21

Dine 2 MBit er kun teoretisk. - Den hastighed du kan downloade med afhænger af hvilken vej signalet køre fra download server til dig. Det er altid det langsomste led der sætter hastigheden for din download. Så du vil ofte opleve forskellige hastigheder når du henter filer.

"Kæden er ikke stærkere end det svageste led"

Godkendelse af svar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 26-02-05 18:50

Takker, min hastig hed er lige blevet kontateret til 128...(hvordan jeg downloader med 160 er mig dog staidg et mysterie...)
anyway kunne det tænkes at den router af vores (vi har to comps logget på samme netværk igennem en router) DELER vores internet? bogstaveligtalt..?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-02-05 12:13
Kommentar
Fra : natmaden