/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
java
Fra : banjer
Vist : 1863 gange
20 point
Dato : 26-02-05 18:02

Hvad betyder det om man har java installeret,hvilke fordele og ulemper har det?

Kommentar
Fra : Corab

Dato : 26-02-05 18:09

hvis du mener på mobilen?? så har det ikke den stor fordel. Du kan bare ikke slette den hvis du har installeret den på en hukommelseskort, men kun fra mobilen.
ulempen er at på de mobiler man skal installere dem på, SKAL installeres før man kan spille dem (eller programmer)

hvis det ikke besvar spørgsmålet eller jeg måske ikke har fattet dit spørgsmål er du velkommen til at skrive tilbage :)

Kommentar
Fra : banjer

Dato : 26-02-05 18:12

Jeg mente på computeren.

Kommentar
Fra : Corab

Dato : 26-02-05 18:25

ja, det ved jeg så intet om for har aldrig prøvet dem... :D
men håber du for svar fra nogen andre....

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-02-05 18:26

Java er et computersprog der kan bruges til alle platforme/operativsystemer! Du vil f.eks ikke kunne bruge de fleste bankers Homebanking uden java, eller andre former for online virksomhed, der kræver at du logger dig ind først (ikke Kandu )
Endvidere er java en selvstændig del af et program, så den er heller ikke så modtageligt for virus, og du crasher normalt heller ikke computeren hvis der er en fejl i java programmet.

Ulemper? tjah! Du skal som regel bruge tid på at downloade javaprogrammet fra internettet, og det tager selvfølig tid hvis du kun har et 56k modem!

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 26-02-05 18:50

Hej
På denne side kan du se om du har instaleret Java på din Pc
Ellers kan du downloade fra denne side.
MVH
IPM

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-02-05 18:54

[hør]..og husk at der er forskel på Javascript (..et scriptsprog der læses, oversættes og udføres, af din browsers fortolker) og Java (..hvis kode; der på (mobil-/inter-)nettet fortolkes af et program/plug-in = JVM ..og ellers er et fuldbyrdet objektorienteret programmeringssprog, man også kan lave selvstændige programmer i. Altså, *.exe filer med.)

Java programmer (..på nettet hedder det ; Applet) er i systemets natur forbeholdt en 'sandkasse' og kan derfor ikke angribes af den onde voksenverden (= virus, trojanere, disk adgang hos fremmede osv.)

Læs mere her : http://www.sun.com/java/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-02-05 18:55

IPM mener sikkert : http://www.znn.dk/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 26-02-05 19:05

Hej Igen
Linket røg lige af i svinget men her er det

http://www.znn.dk/

Nemlig Molokyle
Tak

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 01-03-05 13:56

Jeg vil da lige bidrage med at fortælle at næsten alle banker bruger Java i.f.m. med deres "jeg-skal-banke-hjemmefra-programmer". ... det vil sige at hvis du ikke har Java installeret, kan du ikke bruge deres løsninger. Så bare fjern det hvis du ikke "Banker" hjemmefra eller vil se andre ting der bruger Java

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-03-05 14:08

Du kan hente mange 'fede' applets til at bruge på din hjemmeside her : http://anfyteam.com/index.html

Java kan programmeres i en alm. teksteditor som F.eks. Notesblok (notepad.exe), men man kan også bruge en IDE (Integrated Development Enviroment). For at oversætte (kompilere) skal du bruge SDK (Software Development Kit)

Du kan læse mere hos Sun (..linket jeg gav tidligere) eller her :

1.) http://www.eclipse.org/
2.) http://www.bluej.org/

</MOLOKYLE>