/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Cylinder og stempel??
Fra : Aprilla_Crew
Vist : 1067 gange
20 point
Dato : 26-02-05 16:39

Hvad er standart cylinder, stempel og topstykke på til en aprilia sonic. Og hvor ligger prisen henne. evt. steder det kan købes

Hilsen mig

Jeg har næsten 600 point at give hvis det bliver besvaret

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-02-05 18:46

Du finder dem i www.thansen.dk i søgning efter varenummer.
Til Sonic der er mærket 3XY-00 49 ccm: 14600200100
Til Sonic der er mærket 3kj-10 49 ccm: 14600200101
Det første er en ren støbejernscyl.
Den anden er aluminium, med støbejernsforing.
Stempelet er det samme til begge cylindere: 14600200300
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Aprilla_Crew

Dato : 27-02-05 12:19

Er de begge to lovlige for en sonic 30

Kommentar
Fra : Aprilla_Crew

Dato : 27-02-05 12:46

hvor mange skyllekanaler må der være i en sonic 30. Hvor stor må et std. topstykke være på en sonic 30. jeg vil helts have alle de tre dele lovlige

Kommentar
Fra : Aprilla_Crew

Dato : 27-02-05 12:50

Har også en andet spørgsmål. Hvor gammel er min scooter hvis den havde det nr.
zD4pBa000ysoo7651 (Fiktivt nr.)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-02-05 22:35

Er de begge to lovlige for en sonic 30: Ja og nej, hvis den er mærket med 3XY-00 49 så er 14600200100 ok
Og hvis den er mærket 3kj-10 49 ccm: så er 14600200101 ok
Men da din knallert jo ikke kan være mærket med 2 mærker er kun det ene sæt lovligt, men om nogen nogensinde finder ud af at numrene ikke lige passer sammen, er nok tvivlsom, det er kun synshallen der kan finde ud af det, og det gør de nok ikke. Og da slet ikke hvis du kører lovlig med andre dele.
Forøvrig bruger PGO big max og hot 50 samme cylindre.
http://www.scooterparts.dk/print_product.asp?product=13412
Det er slet ikke sikker at den med de fleste skyllekanaler kører stærkest, men du skal se under dit trinbrædt hvad der står på mærkepladen under knallerten for at se hvad den er født med.
Du kan forøvrig hente et reservedelskatalog til nogle varer her: http://www.aprilia-center.dk/brochurer/sonic.pdf
Splittegninger: http://www.sgnc.dk/documents/00003.pdf
Og ellers spørge: www.aprilia-center.dk
Topstykket må være det der passer til cylinderen.
Alder: Man skulle tro den er fra 2000 :http://home20.inet.tele.dk/vka/
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Aprilla_Crew

Dato : 01-03-05 17:05

Jeg har købt cylinder og stempel. Er der noget jeg skal gøre før jeg skal starte den ??

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 20 point
Dato : 01-03-05 17:58

Smør stempelet udvendig godt ind i olie feks. 2-takts.
Sæt altid et nyt rulleleje i stempelets krydspind/plejlstang.
Sæt altid nye pakninger i cylinderen i top og bund, indsugning og udstødning.
Spænd topstykket JÆVNT ved at spænde de smurte møtrikkerne over kryds.
Vend stempelet med pilen mod udstødningsporten.
Lad ikke udstødningen hænge i cylinderboltene, så de knækker.
Hold stempelringe helt sammen og lirk forsigtig cylinderen ned over.
Træd ikke på kikstarter når kun stempelet er monteret.
Efterspænd topmøtrikker efter ca 500km.
Gas ikke for meget op de første 10 km.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Aprilla_Crew

Dato : 01-03-05 18:02

mange tak

Kommentar
Fra : Aprilla_Crew

Dato : 01-03-05 18:05

Du får point fra "kig lige her" og "mekaniker"

Gå her ind og skriv et eller andet så jeg kan acceptere dig
www.kandu.dk/dk/spg/60933

Godkendelse af svar
Fra : Aprilla_Crew

Dato : 01-03-05 18:05

Tak for svaret pallebhansen.