/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Honda Shadow uden batteri?
Fra : Pianomand
Vist : 788 gange
50 point
Dato : 26-02-05 10:30

Jeg kan ikke finde batteriet på min Shadow 600. Har købt værkstedshåndbog, uden at det har hjulpet mig.
Sæde og sidedæksler har været afmonteret, men nej! Sidder een med tippet?
Mange hilsner Pianomand

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-02-05 12:00

Nu ved jeg ikke om det er en modet VT eller VLX du har, men mener fremgangsmåden er den samme.
Batteriet er inde bag sideskjoldene.
Pil skjoldene af i begge sider.
På højre side hjernes de to bolte der holder sikringskassen, og batteriet tages ud fa højre side, men batterikablerne skal løsnes fra hver side.
Den venstre er lidt svær at komme til, for den sidder helt inde, nede bagved tændingslåsen.

mvh dova

Kommentar
Fra : Pianomand

Dato : 26-02-05 12:09

Hej dova.
Tak for dit svar. Jeg mener det er en VT, og mit behov er dybest set ikke at ta' batteriet ud i første omgang.
Dyret skal blot ha lidt starthjælp efter længere tids stilstand. Et el. andet aflader den. Jeg kan også godt læse af dit svar at man kommer ikke til polerne med alm. startkabler.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 50 point
Dato : 26-02-05 12:14

Det er meget normalt, at batteriet taber strømmen når MCen ikke kører.
Det bedste du skal håbe, er så, at batteriet ikke er faldet sammen så du skal have et nyt.
De skal helst vedligeholdes med opladning mindst en gang om måneden i vintersæsonen.

Men du må næsten prøve om ikke du kan få de små klemmer på et ladeapparat derind.
Det er ikke nok at få starthjælp, for batteriet bliver ikke optimalt opladet bare ved at MCen kommer ud at køre.
og husk at pille kablerne af batteriet først, da dit laderelæ m.m ellers kan tage skade

mvh dova

Kommentar
Fra : Pianomand

Dato : 26-02-05 12:57

Hej dova.

Batteriet skulle være fra sommer 2004, så det burde kunne holde lidt endnu.
Glæder mig til at få hjulene på igen.
Tak for din viden!

Pianomand

Godkendelse af svar
Fra : Pianomand

Dato : 26-02-05 12:58

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-02-05 15:03

Selv tak, og held og lykke med at få maskinen i gang

mvh dova