/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
km/t
Fra : SNIPET
Vist : 568 gange
72 point
Dato : 25-02-05 22:17

Jeg har en Puch flagskib, og har købt 40 mm tun cylinder, tun udstødning, power luftfilter, 12 tands fortandhjul og jeg har omdysset karburatoren.
Nu håbede jeg så på at knallerten ville køre lidt hurtiger, men til min skuffelse kørte den kun ca. 40 km/t, det synes jeg lyder mærkeligt.
Mit spørgsmål til jer: HVAD SKAL JEG GØRE?????????????????????????????????

Mvh Anders Slot

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 25-02-05 22:22

Køb en knallert, der lovligt må køre mere en 30 km/t

Kommentar
Fra : gril

Dato : 25-02-05 22:26

hvad er det for en gang lort at luk ud Franksp

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 25-02-05 22:32

gril

Hvad mener du? Er det lort, ikke at opfordre til noget der ikke er lovligt? - Hvis du mener det? - ja så undskyld.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 25-02-05 23:02

har du fået et større tandhjul, til baghjulet?? og har du fået en større slange på benzintilførelsen.

mvh. Melander

Kommentar
Fra : gril

Dato : 25-02-05 23:36

hey Franksp har du selv køerkort vis ja så køer du jo også selv for stærk for det gør ALLE

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 26-02-05 01:04

Hej SNIPET.
Der er noget galt ..........
-------------------------------
Er din karburator stor nok ?
http://www.protuna.dk/product.asp?c=33335686&n=19066804&pn=19066862

... eller hvad med det bagerste tandhjul ?
http://www.protuna.dk/product.asp?c=33336048&n=19066875&pn=19066880

Den skulle kunne køre meget bedre Held og lykke med det
<\\Benny

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 26-02-05 07:12

gril

Det var dog den mærkeligste udtalelse at komme med, og jeg kan ikke lade være med at reagere.

Der findes rent faktisk mennesker som har så meget respekt for de vedtagne regler at de overholder dem, og at påstå at ALLE kører for stærkt virker ikke særlig gennemtænkt.

Når det er sagt så hører det også med at der er stor forskel på at køre for staærkt i en bil og på en knallert, du beæger dig på en cykelsti blandt andre bløde trafikanter, du er tættere på fodgængere end biler, og desuden er bremserne på en knallert ikke dimensioneret til høje hastigheder, du er dermed til fare for både dig selv og i høj grad andre hvis du kører for stærkt på en knallert der ikke er beregnet til det

Kommentar
Fra : SNIPET

Dato : 26-02-05 11:09

Jeg har fået 2 svar af 7 besværelse jeg kan bruge til lidt.

Men kan der også være tegn på at skifte lejerne?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 72 point
Dato : 26-02-05 12:43

Nej det har ikke noget med lejer at gøre, heller ikke benzin-slangestørrelse, men simpelthen at en 12mm karburator ikke kan føde din cylinder.
Køb en 15mm delorto eller i hvert fald en der ligger mellem 15 og 20 mm. Og så skal den selvfølgelig dyses rigtigt.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : puch_drengen

Dato : 27-02-05 23:45

det var godt Better_Performance. at du er så lov lydig. du fortjener sku et klap på skulderen. det er da noget pjat at tune en knallert. alt for fjollede at gøre sådan noget. det er sku også derfor min køre 65km/h

Kommentar
Fra : tavk

Dato : 05-03-05 00:27

Hej snipet .
hvordan kører knallerten generelt.(Godt eller dårligt optræk)Du skriver du har 12 tands tandhjul foran(jeg troede standard tandhjul var 13 T.) men hvad har du så bag på ?.
Hvad kørte den før du skiftede den kan jo være godt slidt(i stykker) :)

Kommentar
Fra : SNIPET

Dato : 08-03-05 20:31

Jeg købte den af en jeg kender så jeg ved det faktisk ikke!

Godkendelse af svar
Fra : SNIPET

Dato : 19-06-05 19:49

Tak for svaret pallebhansen.