/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Forrude montering golf 2
Fra : AlexBJeppesen
Vist : 2324 gange
20 point
Dato : 25-02-05 21:02

Er der noget jeg skal passe på når jeg gør det,nogle tips og tricks??,det er jo den gode gamle metode med snoren hele vejen rundt,den gamle gummiliste var blevet stiv i læben,så vandet løb ind under gummiliste og rude.
Mvh Alex

Kommentar
Fra : Kentvester

Dato : 25-02-05 21:11

1. Du skal have godt med smørrelse så gummilisten "glider" på plads 2. start forneden midt på ruden, så den støtter i bunden (det gør det lidt letter). 3. pas på i hjørnerne hvis du hiver for hurtigt kommer ruden ikke på plads, få evt. en til at trykke forsigtigt på ruden. 4. slut midt på ruden foroven. ALDRIG i et hjørne. Som smørrelse kan cramba eller et silikone holdigt produkt anbefales.

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 25-02-05 23:42

HejAlexbjeppesen,som tidligere pladesmed ja så er kentvesters råd lige efter bogen blot kan jeg ikke lide caramba, hvorfor ikke bruge alm sæbe, og så husk endelig at give den læbe der skal holde tæt en strej tætningsmasse .Ved du forøvrigt hvordan snoren læges i. Hej patrol2

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 20 point
Dato : 26-02-05 00:09

1. Læg gummilisten omkring ruden. (husk vend listen rigtigt). og hvis det er en ny liste så undgå tætningsmidler.
2. Læg snoren inden i gummilisten så der nederst midt på ruden hænger to ender at hive i. Lad være med at vælge for tyk en snor. Noget af det bedste er en tynd stærk rund ledning.
3. smør brun sæbe(eller tyk opvaskemiddel) på den del af listen der skal "trækkes" ind i bilen.
4. nemmest hvis du har to hjælpere.
anbring ruden så den er "på plads" med det nederste af gummilisten ved underkanten af ruden.
Få den ene hjælper til at "holde" ruden på plads, og så trækker de andre to i snoren så det "følges ad" mens hjælperen uden for presser forsigtigt nedad og indad på ruden.
Så skulle ruden gerne gå på plads hele vejen rundt når I når toppen af ruden midtpå.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-02-05 00:13

Glemte lige:
Sørg endelig for, at kanterne på ruden er grundigt rengjort, og ligeledes selve rammen på bilen

mvh dova

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 26-02-05 09:34

Det var da vist en gentagelse af hvad kentvester skrev, men uanset hvad der bliver skrevet om tætningsmasse, jeg har sat måske 1000 ruder i og det er altså nemmere at tætne den nu, end senere når du opdager at du sidder med føderene ivand.

Og så var der den med snoren, hvordan var det nu lige den skal ligge?.
MVH. patrol2.

Kommentar
Fra : AlexBJeppesen

Dato : 26-02-05 20:40

Jeg vil fra start af bruge en form for sealer,iøvrigt er listen brugt og ruden osse,dog er de uden fejl,og bilen de var fra hodt tæt,problemet med min gamle liste var at vandet løb en mellem rude os liste,altså rundt om ruden,har fået at vide det er noget med at den inderste læbe bliver stiv!Iøvrigt er bilen tørret ud og jeg skal ikke risikere at have brusebad til fødderne...

Kommentar
Fra : AlexBJeppesen

Dato : 26-02-05 20:42

Iøvrigt tak for jeres hjælp,jeg går i krig med det i løbet af ugen..

Godkendelse af svar
Fra : AlexBJeppesen

Dato : 26-02-05 20:43

Tak for svaret dova.