/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvordan bliver min skorsten ?
Fra : Keldd
Vist : 612 gange
86 point
Dato : 24-02-05 19:33

Min skorsten brændte jo. Hvordan brændte den? Den brændte helt fint.

Nu kommer skorstensfejermesteren i morgen, så jeg er lidt spændt på hvad han siger.

Det er en 8 m høj murstensskorsten, den har slået 3 revner, og den var gloende varm i lang tid , altså har den sikkert brændt længe, jeg kunne dog se den glødede i lang tid, rundt om røgrøret.Selve skorstenspiben der går over tag, ser også noget vissen ud. Er der nogen der har erfaring med hvordan og hvorledes nu?

Min internetforbindelse skulle også afbrydes i dag, og en ny etableres i morgen, men jeg er stadigvæk på, så nu får vi se.

Nu skal der jo som sædvanlig ikke gå's i små sko her, spørg bare til din syge moster , nu du er herinde i tråden.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-02-05 19:39

Ked af det Keld, men jeg tvivler på du slipper for en total-udskiftning af skorstenen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-02-05 19:44

Keldd - kunne du ikke få en VVS'er til at lave et varmeanlæg som også varmer på 1. sal........................det er jo ikke nemt at styre med skorstensvarme.
Hvis du vil ha' hjælp med gode råd omkring halvtomme og heltomme rør må du bare sige til.
Emesen.
PS. med at der ikke skete mere.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-02-05 19:48

har ikke en stand forsk..... hm hm hm - på skorstene - andet at de ryger

Hvordan har min syge moster det så da ?????????

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-02-05 19:56

Du får da en fin ny skorsten når den gamle er så skadet, evt sådan en smart en af elementer der bare skal stables ovenpå hinanden med lidt mørtel imellem, og så pudses til sidst.

Så skal der laves nye inddækninger og mindre justeringer af vægge, gulve og lofter fordi målene på den nye skorsten sikkert ikke er helt de samme som på den gamle.

Altså sådan noget besværligt noget, der egentlig først er rart når det er færdigt

mvh dova

Fik du forresten sod/røglugten af "Rocker-huden" =læderjakken

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-02-05 19:57

Du får da en fin ny skorsten når den gamle er så skadet, evt sådan en smart en af elementer der bare skal stables ovenpå hinanden med lidt mørtel imellem, og så pudses til sidst.

Så skal der laves nye inddækninger og mindre justeringer af vægge, gulve og lofter fordi målene på den nye skorsten sikkert ikke er helt de samme som på den gamle.

Altså sådan noget besværligt noget, der egentlig først er rart når det er færdigt

mvh dova

Fik du forresten sod/røglugten af "Rocker-huden" =læderjakken

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-02-05 19:58

mirit er din moster blevet syg Send hende en Dusk. Og en masse Skorstens-varme hilsener.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-02-05 20:01

arne - fulgte jo bare keldds opfordring

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-02-05 20:01

Ja Keld, som dova skriver. Du er vel ordentligt forsikret, og så er det kun besværet med bygning af en ny. Men jeg tilslutter mig emesen. at det ikke gik værre.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 24-02-05 20:03

Ja, som arne siger, måske skal den ned, jeg tør dårlig tænke på det, sikken et rod og svineri.

Jo det var vel nok et godt forslag eme,tag du benny med, så skal vi nok få strikket et eller andet sammen.

Mon ikke den kan redes, hvis de kommer en kerne i, og støber rundt om med leca, samt laver det der stikker over tag.

Desværre kan jeg ikke vurdere det, lad os se hvad skorstensfejeren siger, det er nok ham der har det store ord,

så kan jeg bare håbe på han ikke er i lommen på forsikringsselskabet, jeg må se om jeg kan smøre ham lidt.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-02-05 20:04

Nej mirit - spørg Keld om din syge moster. Det var det han skrev

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 24-02-05 20:18

dova:
Røglugten er væk fra læderjakken, nu lugter den af syltede agurker, ha ha , nej rolig jeg tror det er væk.

Forsikringsselskabet er Tryg, med 2600kr i selvrisiko, og jeg havde også en stormskade under den sidste storm,

tagvinduet blæste i stykker, og tagsten drattede ned og drivhuset røg også, det er ikke lavet endnu,

det er også 2600kr., så det går fint.

Men det bliver en spændende dag i morgen:

Vil jeg få min nye internet forbindelse?? Er skorstensfejeren medgørlig?? Eller går det hele ad helved til??

Mine damer og herrer, følg med i en ganske almindelig KanDuer's dagligdag her i tråden.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-02-05 20:25

We will. Men fortæl nu noget om mirit's syge moster?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-02-05 20:28

mirit - Det gjorde du jo osse. Sorry.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 24-02-05 20:47

Hej Keldd ! ............ jo du vi skal nok finde ud af noget
----------------------------------------------
... ham emesen han kan jo ikke engang tage mig med, for han kommer jo lige oppe fra Smørum - det er jo kun lige et smut ned langs østkysten (Køgebugt) - og du ved, jeg er jo helt ovre på den anden side broen
----------------------------------------------
Det kommer jo lidt an på hvordan din skorsten ser ud Keldd
... hvis du ikke mener den er mere beskadiget inde i huset, end at det kan repareres forsvarligt og pænt, og skorstenen samtidig er stor nok inden i til at der kan sænkes en Isokern ned i den og så fyldes med leca iblandet lidt cement. Så kunne man måske mure en ny "pibe" - nye inddækninger osv.
... men er den FOR ødelagt, så må du lytte til dova, den kan bygges af elementer, så er det slet ikke så galt, vi skal bare have lidt bedre vejr
------------------------------------- --------------
Jeg ved ikke hvor længe det har stået på, men her den sidste halve time har jeg jævnt hele tiden modtaget mails fra kandu. - jeg var osse lidt rundt i går
....... men det holder vel op igen

hilsen
<\\Benny

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-02-05 20:59

Benny - Det er fordi Kandu's mail-server har været nede et døgn's tid. Så nu får du plusli det hele på en gang.

Dine bem. til Keld lyder rigtigt godt, håber at du har ret.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-02-05 00:51

HAH - imorgen - øhhh idag kan jeg se - får keldd et problem med at finde ud af at hans kandu mails skal have ny email adresse - tror nogen han har tænkt over det ????

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-02-05 01:00

Jeg tror han er gået i tænkeboks

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-02-05 01:13

Ja mirit, men det skal den altså ikke. Der er da ingen grund til at lave ny email-adresse.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-02-05 01:14

ans - Det hedder ikke tænkeboks men Alkove.

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 25-02-05 09:16

Keldd> Kan du ikke bare strikke en ny skorsten? Få fat i en rulle ståluld og 2 strikkepinde......

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-02-05 09:38

ans - jeg ramte vist også tænkeboksen igår

arne - hvis han ikke vil betale for en ekstra forbindelse så skal den da laves om - ny udbyder - ny mailadresse !!! Hvis man altså ikke kører med fri webmail som hotmail - yahoo osv !

hansen9 - hold da helt bøtte - det ender jo med at keldd prøver at få alle kandu´s piger igang . ( kønt syn - lol)

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-02-05 09:41

Ja mirit, der er vel en grund til at Keld ynder at kalde sig Casanova-Keld.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-02-05 09:43

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 25-02-05 10:40

Hvis Keldd kan beskæftige alle kandu's piger med 2 strikkepinde, så er det da meget godt gået

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-02-05 10:42

ja og så ville det endda se GODT UD

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-02-05 14:39

Keldd har nok problemer i dag.

En ubrugelig skorsten og ingen netforbindelse for ham.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-02-05 14:43

ans - ja mon ikke - alt skulle jo være lige til at gå til men det har der jo ikke forlydt noget om endnu !(mener omkring ny netforbindelse)
Godt han ikke er afhængig af den åndsvage skorsten og sidder og fryser tilmed

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 25-02-05 17:31

Så er jeg her.
Der skal lige rodes lidt mere.

Jeg kom på i nat klk.01:20, det anede mig de kom. om natten, havde vist læst det et eller andet sted.

Ved 24 tiden var jeg derhenne 2 gange, med fotografer apparatet i lommen, (ved centralen, den
ligger 600m fra mig)

Det kunne have været sjovt at tage nogen billeder, af hvad der foregår, men altså ikke dennegang.

Alle mine e.mail adresser ændrede jeg i går, også på KanDu, så de ved hvem de skal sende til, klart nok, jeg har jo ikke den gamle mere.

Balladen startede så i formiddags, da TDC's ADLS linier brød sammen lige da jeg var ved at gå på.

Ingen ADSL fra Nykøbing Falster, som jeg er tilsluttet på, på Sydsjælland.

Ret spændende ikke, når man sidder og roder og regerer, og alt er kontrolleret 117 gange, så virkede

det ikke, jeg bandede slet ikke , men gik roligt ud og drak et glas køligt vand, tror I på den?? Ha ha ha ha,

det et skal I heller ikke!!!

Skorstensfejeren kom så og gloede på skaderne, og dømte ny Caminent foring, eller hvad det bliver, og så skulle den pudses op igen, den havde jo slået lidt revner. Godt nok, og også godt jeg slap for at skulle have hele
skorstenen revet ned.

Jeg har fØrst fået ADSL for 1 time siden, så lige nu sidder jeg og justerer hist og her.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-02-05 17:38

med den nye forbindelse - trods alle genvordighederne og velkommen tilbage

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-02-05 17:50

Velkommen tilbage på nettet og kandu

Så mangler du bare at få skorstenen lavet.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-02-05 17:52

åhhhh hahahahahahahaha kan se keldd ligge på lur med kameraet

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 25-02-05 20:13

Hejsa Keldd ! med den nye net-forbindelse
----------------------------------
... også tillykke med at det gik med din skorsten som jeg havde spået i går, du slipper for en masse svineri - jeg mener det er de elementer med mellemrum hele vejen rundt han mener, ham fejeren, de står så stabilt ovenpå hinanden, at de faktisk kan stå uden noget udenom, til forskel fra alm. Isokern, der jo bare er runde rør, med en fals til samling - efterfølgende kan man så fylde op omkring og i mellemrummene med leca, så får du en MEGET fin skorsten igen.
----------------------------------
Ja, og så selvfølgelig lidt pudsearbejde

Nu må du huske at rapportere om din nye internet-forbindelse

Er den bedre end den gamle, er den hurtigere osv. ???

Billigere det er den vel, hvorfor ellers skifte ?

fortsat god aften Keldd

mvh
<\\Benny

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 25-02-05 20:51

Benny,
jeg skiftede ikke udbyder fordi det var billigere, men Tiscali var utrolig ustabil ind imellem,

så hos Cybercity kommer jeg til at slippe noget mere.

Jeg lavede selv en skorsten til mit værksted, de firkantede ovenpå hinanden, jeg ved ikke hvad der kan

proppes ned i den her, jeg kender ikke målet på den her, det er ikke til at komme derop, og jeg kan heller

ikke måle den hernede. Det må blive murerhovedet der får den hovedpine, forresten står der Flemming Leth

i panden på mig? Jeg rører ikke en finger. Ha ha ha

En anden ting er http://www.kandu.dk/dk/spg/61270 jeg har lovet at du kommer over til vaxen, og lægger

rør ind, hun vil meget gerne have et fint nyt varmeanlæg, og når du nu bor lige ved siden af, synes jeg det er

synd hun går og fryser.
Hilsen
Keldd.

Accepteret svar
Fra : bennymanden

Modtaget 86 point
Dato : 26-02-05 00:35

Citat
PS. Er det ikke utroligt, at der findes et forum som dette, hvor vi kan lege/hjælpe/blive hjulpet/skælde ud/være forarget/grine/fjolle/.............helt gratis.

citat, jeg har lånt af emesen !
Tak for lån - jeg tilslutter mig fuldt ud

<\\Benny

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-02-05 00:37

gør jeg også

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 26-02-05 00:38

Ville være utroligt kedeligt uden
Keldd.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 26-02-05 00:49

Tja - det var så godt et citat, at jeg fik lyst til at kaste det lidt rundt
-------------------------------------
.... det burde kunne virke opmuntrende i enhver tråd

___________________________________________
Det stammede fra en anden tråd om hvornår et spørgsmål SKAL lukkes

<\\Benny

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 26-02-05 01:20

Sov godt alle, det har været et par sindsyge dage for mig, men der er nu lidt mere ro over det, det værste er jo

at undvære KanDu, virkelig forfærdeligt Ha ha ha ha.

Jeg vil sige mange tak, fordi i deltog i genvordighederne med min skorsten. Det er utrolig rart, når man går og roder

med nogen spørgsmål inde i hovedet, at man så kan skrive om det her på KanDu, det letter jo een i een's hverdag,

at man lige kan få problemerne op at vende.

Een af KanDu'erne spurgte mig så, "om jeg ikke selv kunne tage stilling til noget mere" , åbenbart ikke, jeg har jo også lige

spurgt om traktoren, men hvad fanden, jeg har det helt fint med det, og jeg kan vel godt kalde mig " KanDu'er " nu,

for lige heromkring (4/3) har jeg været her 1 år, og så får man som bekendt, en stor gave fra Kandu teamet, og i

år er gaven en rejse efter eget valg, til de varme lande.

I morgen lørdag, lukker jeg tråden over middag, måske der så er en anden KanDu'er der vil stille et spørgsmål,

så der kan komme lidt liv i kludene.

Med en brændeovn, der er kold de næste mange måneder, siger jeg godnat, fra Langebæk, Sydsjælland.

Hilsen
Keldd

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 26-02-05 01:42

godnat Keldd - sov godt
----------------------------------
ja, det er jo en skam med brændeovnen - godt du har fyret
----------------------------------
Nu blir det snart sommer - det gør squ det hele en smule nemmere
....................................
Så blir det jo snart du har etårsdag 3 dage før mig

Vi må se hvad lørdagen bringer

-----------------------------------------
((((((( holniels))))))) er du vågen ????
-----------------------------------------
hilsen
<\\Benny

Kommentar
Fra : bonito

Dato : 26-02-05 01:59
Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 26-02-05 02:01

benny:
Ligemeget hvornår, så vil dagen i morgen altid være spændende .

Jeg troede jeg skulle i seng for en time siden, men her sidder jeg og roder med KanDu,

men nu skal det være løgn nat igen.
Hilsen
Keldd...................

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 26-02-05 02:08

nat Keldd
-------------------------------------
hvad er det for noget sludder fra ham bonito er det så dyrt ???

jeg fik jo opgraderet min tdc-forbindelse
Citat
1 Mbit bredbånd for kun 399 kr./md.
Kom hurtigere og nemmere til alting med 1024/128 Kbit/s ubegrænset bredbånd for kun 399 kr. pr. måned.

Frem til 1. maj 4096/512 Kb/sek for samme pris !!!!!!
-----------------------------------------------------

det virker helt fint

mvh
<\\Benny

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 26-02-05 02:21

Han kunne da lige komme med en kommentar.

Jeg betaler også 399Kr. men for 2Mb altså 2048/128kb, Hvad var det du synes var dyrt?

Måske vi kunne lave et spørgsmål i morgen om internetudbydere og deres priser, samt i det hele taget hvordan

tingene hænger sammen. Her tænker jeg på centralernes opbygning m.m. Måske det ligger lidt tungt med viden

lige om det, jeg har aldrig stødt på nogen artikler om emnet.
Hilsen Keldd......... .......Nat.

Godkendelse af svar
Fra : Keldd

Dato : 26-02-05 13:51

Tak for svaret bennymanden:

Vi kan alle tilslutte os eme's kommentar, og lad mig så tilføje:

Bare KanDu teamet kunne få styr på deres servere,.......selvom det er gratis.

Og lad os så få et weekendspørgsmål i smalltalk inden længe!!

Hilsen
Keldd.