/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Dr.Disco 500
Flash, æ,ø & å...
Fra : Silver25
Vist : 474 gange
50 point
Dato : 24-02-05 14:26

Jeg har lavet en side, der har CMS bag, der inkluderer php-script, der skulle sikrer rigtig fremvisning af æ,ø og å. Problemet ligger i, at siden bliver vist forskelligt afhængig af, hvilken computer man bruger (specielt hvis siden bliver vist på computere, der er tilknyttet servere, som fx skoler, universiteter, o.lign.).

Hvordan sikrer jeg mig, at siden bliver vist ens, ligemeget hvilken computer der bliver brugt? Kan det have noget at gøre med server-opsætningen på de respektive computere?

Mvh Silver25

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-02-05 15:27

Hvis det er i din swf-fil der bliver vist forkert - så kan det afhjælpes med at sætte følgende ind i dit actionscript der hvor problemet er
Kode
System.useCodepage = true;

Håber at det kan være til hjælp for hvis det er i din php så kan jeg desværre ikke hjælpe.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Silver25

Dato : 28-02-05 13:06

Jeg takker for besvarelsen, men det ser ud til at virke. Det er php'en, der driller når den kommer i kontakt med forskellige servere.