/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Hvad nu det for noget??
Fra : calista
Vist : 437 gange
50 point
Dato : 24-02-05 14:12

Får den her skumle fejlmeding.
"IE kunne ikke åbne søgesiden"
Derefter åbner IE YAHOO!Search.
Har gennemscannet med ad- aware og spybot, uden at finde andet end de sædvanlige cookies.. Har heller ikke installeret fex yahoo toolbar eller andet (jo, google som pop- up stopper.)
Vildt irriterende, når jeg efterfølgende får syv millioner (overdrivelse fremmer forståelsen) pop ups, eller slide ups...
Nogle forslag til hvad der lige sker?? Og til hvordan jeg kommer tilbage til alm autosearch

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 24-02-05 14:27

Mon ikke der har installeret sig en eller anden search-service under tilføj/fjern programmer?

Kommentar
Fra : calista

Dato : 24-02-05 14:44

Nøh...Har lige dobbelt- tjekket igen. Og der er ikke noget.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-02-05 15:17

Den du har kørende, kan du måske se sådan: (win 2000 og XP)
H-klik på proceslinien>vælg jobliste>i fanen programmer>og så ved du da hvad det er for en.

Kommentar
Fra : calista

Dato : 24-02-05 15:22

Viser bare, at kandu/ IE kører lige nu..
Kan se, at der dukker en redir op, når IE leder efter msn.autosearch, men hvad det reelt lige betyder, ved jeg ikke.

Accepteret svar
Fra : bennymanden

Modtaget 50 point
Dato : 24-02-05 19:27

Det kunne godt lyde som en "Websearch" - dem er der mange særdeles drilagtige af.
..... også alle de popups du omtaler peger i den retning
-----------------------------------
Hverken Spybot eller AdAware finder dem ! - jeg havde selv for ca. 3 uger siden nogen lignende problemer - dengang fik jeg særdeles god hjælp fra:
http://www.spywarefri.dk - det var en lidt større omgang end jeg kan guide dig igennem, det sker ved hjælp af Hijackthis, en del af renselsen foregik i fejlfri tilstand.
---------------------------------------
mit råd til dig calista > gå ind på førnævnte side og følg vejledningen med hensyn til at lave den der "hijackthislog" - derefter kan du registrere dig på siden (gratis for private) og så sende dem den log du har lavet
De er der hele tiden, og du vil meget hurtigt blive vejledt til at rense din PC igennem.
Jeg skal lige nævne, at det er kompetente og dygtige folk
mvh
<\\Benny

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 24-02-05 20:07

calista > Hvad hedder din startside ?

Kommentar
Fra : calista

Dato : 25-02-05 08:51

about:blank
Altså ingen startside.

Kommentar
Fra : anja5

Dato : 05-03-05 21:40

about:blank er en søgeportal som du har fået som startside og ikke kan få fjernet. Kære calista. Hvis du følger bennymandens råd så er problemet snart løst, men det er jo helt op til dig selv om det er det du vil. Jeg tror slet ikke du vil af med den.

Godkendelse af svar
Fra : calista

Dato : 19-04-05 14:04

Tak for svaret bennymanden.
Det har nu ikke løst mit problem, men sådan er det jo med de computere...

Anja5, sikke noget sludder. about:blank er den side man vælger via Funktioner, Internetindstillinger, Startside.
Og er altså ikke noget snask at have liggende.