/ Forside/ Karriere / Penge / Budget / Spørgsmål
10  Teil 110
søger sponsorer
Fra : taata
Vist : 862 gange
50 point
Dato : 24-02-05 12:34

Hej all er der nogen som ved, hvor jeg kan finde en sponsorer? Jeg kunne godt tænke mig at bygge en god skole i Uganda (east afrika) hjælp mig

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 60 point
Dato : 24-02-05 12:47

Du skal først og fremmest have lavet en Projekt-mappe. Altså en beskrivelse af dit projekt så nøjagtigt og professionelt som muligt. Denne laver du så i et antal kopier og sender til store virksomheder og fonde sammen med et brev hvor du beder om støtte til gennemførsel af projektet. Uden et gennemarbejdet projekt, der også indeholder et økonomisk overslag, når du ingen vegne.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 24-02-05 12:50

Og så er det nok en god ide at starte med at oprette et firma eller en forening til formålet, bl.a. på grund af det skattetekniske i det hele

Kommentar
Fra : taata

Dato : 25-02-05 07:40

Hej arne.jakobsen
Tak for svaret jeg skal prøve at gøre som du siger,men hvordan kommer man iganga, jeg har adrig prøvet før?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-02-05 07:56

Hvis du aldrig har prøvet at lave et project før, er det en meget stor opgave du har pålagt dig selv. Så vil jeg råde dig til at finde nogle andre at arbejde sammen med om opgaven. Det vil også på alle måder være bedre at være en forening eller et hold når der skal søges økonomisk støtte. Du har en god ide, men du kan ikke klare den alene.

Kommentar
Fra : taata

Dato : 25-02-05 08:06

jeg har et problem at jeg har ikke nogen at samarbejder med, jeg står hele alene, hvad tror du jeg skal gøre? jeg kender ikke så mange mennesker. og jeg vil virklige meget gerne gøre det her.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-02-05 08:16

Du kunne jo prøve at skrive et læserbrev i lokalavisen. Fortæl om din ide, og bed andre der deler dine tanker om at melde sig. Men jeg kan godt se at du ikke er voldsomt god til at udtrykke dig på skrift. Men det er jo bl.a. det man har journalister til. Så du kan ringe til avisen og bede om at tale med en journalist. Snak og fortæl, så kan det være han/hun vil hjælpe dig med artiklen/læserbrevet.

Kommentar
Fra : taata

Dato : 25-02-05 10:32

Tak for god råd arne.jakobsen
jeg tænker mere over det

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-02-05 10:41

OK, men du skal også huske at lukke tråden.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 25-02-05 16:34

taata-->

Hvad er dine forudsætninger for at starte dette projekt op, og hvad kan du selv bidrage med, og hvad forventer du at få ud af det?

Kommentar
Fra : taata

Dato : 25-02-05 18:48

Hej Better_Performance
min mål er at jeg vil gerne hjælp det fattige mennesker i det område skolen skal bygges i, så at deres børn gå ikke så mange kilometer hverdag og de kan får en god skole. jeg forventer ikke så meget ude af det, jeg vil bare gerne hjælp den i nød

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 26-02-05 07:44

Det er jo et godt mål, men hvad er det du kan bidrage med som gør at en sponsor skal give dig pengene og ikke bare sende dem til SOS Børnebyerne eller andre der laver det samme?

Du bliver nødt til at adskille dig fra de andre og have en plan med det, vil du selv bygge skolen (er du håndværker) eller vil du skaffe penge til materialer og lade andre bygge den, er du skolelærer og vil hjælpe med undervisningen eller er det noget helt tredje???

Kommentar
Fra : taata

Dato : 26-02-05 08:07

Ja Jeg vil gerne skaffe penge til materialer og selv følge med i projektet og se hvor hver krone kommer hen. Skolen skal tilhører sponsrene. Nej jeg er ikke skolelærer.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 26-02-05 10:48

Så med andre ord, hvad er det der kvalificerer dig til at lave dette projekt??

Du må ikke misforstå mig, jeg synes det er en flot tanke, men de mennesker der skal investere penge i det, vil jo gerne have en ide om at den person der skal stå for det er kompetent, vilje til at gøre noget godt gør det desværre ikke alene, je gtror dine kræfter vil kunne bruges meget bedre ved at du kontakter en af de eksisterende organisationer og giver dem din bistand.

For at kunne følge pengene og holde øje med at tingene går rigtigt til kræves der et stort og indgående kendskab til det pågældende land, du skal vide hvilke tråde der skal trækkes i, hvilke politikere der skal smøres, hvordan du motiverer den lokale arbejdskraft, og en masse andet

Kommentar
Fra : taata

Dato : 26-02-05 15:58

Jeg er ikke kvalificeret til det, men jeg vil bare gerne gøre det. Jeg syntes det ville være spændene at hjælpe andre. Jeg vil stå for det og dem der ligger penge i det får alt at vide om mig de får adresse, tlf osv. Jeg er selv fra landet for jeg har kendskaben til det hele.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-03-05 19:58

Ved du ikke hvordan man lukker et spørgsmål, så se her:

Når du går ind på dit eget spørgsmål, vil du se at der over hver enkelt kommentar, helt ude til højre står
Accepter som svar. Du vælger den kommentar du synes har været til størst hjælp for dig. Så klikker du på teksten Accepter som svar. Du får så lov til, dels at angive ved et antal stjerner imellem 1 og 5, hvor godt du synes svaret var, samt at skrive en besked til den der svarede. Derefter trykker du på OK-knappen. Nu er dit spørgsmål lukket, den dygtige svarer har fået sine point, og spørgsmålet er lukket. En af fordelene ved at lukke sine spørgsmål er at andre der vil læse spørgsmålet og svaret, skal betale 10% af point-antallet for at læse det efter at det er lukket. Det betyder at hvis dit spørgsmål var til 100 point, koster det 10 point at åbne det efter at du har lukket det. Du kan dog max. få 50% af dine point tilbage på den måde. Men det betyder også at et 100 point spørgsmål kan ende med kun at have kostet dig 50 point. M.v.h. Arne

Godkendelse af svar
Fra : taata

Dato : 19-03-05 21:15

Tak for svaret arne.jakobsen.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-03-05 21:26

Det var da så lidt. Jeg ved ikke om jeg har givet dig den hjælp du havde behov for, men vi er i hvertfald nogen der har prøvet. Held og lykke i fremtiden. Hilsen Arne Jakobsen.

Kommentar
Fra : taata

Dato : 21-03-05 15:23

Hej Arne Jakobsen
Tak for hjælpen , jeg fik det samme at vide hjemmefra at jeg skal gøre som du sagde

Kommentar
Fra : taata

Dato : 21-03-05 15:23

Hej Arne Jakobsen
Tak for hjælpen , jeg fik det samme at vide hjemmefra at jeg skal gøre som du sagde