/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
vinter kørsel
Fra : Nikker
Vist : 2153 gange
25 point
Dato : 23-02-05 22:46

hej. jeg kører runddt på min knallert om vinteren men hvd kan jeg gøre for at den ikke bliver så ødelagt af vinterkørslen?

specielt når der ligger sne :)

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 23-02-05 22:58

Kære Nikker

Sørg for at vaske din knallert såsnart det ikke er frostvejr. Spul den med med vand. Salt er med til at ødelægge alle køretøjer. Jeg spuler selv min bil, såsnart jeg kan komme til det.
I går var jeg en tur til Flensborg (jeg bor i Odense). Min bil, som ellers er mørk koksgrå, er lige nu HVID. Jeg venter på + grader, så skal den SPULES/VASKES.

mvh
Frank

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 23-02-05 23:00

NIKKER

Jeg har selv en 45-knallert. Jeg kører ikke på den om vinteren, når det er dårligt vejr. Men som sagt, spuling er godt

Mvh
Frank

Kommentar
Fra : Nikker

Dato : 23-02-05 23:04

det er en puch maxi ruster den ikke mere af at man spuler den med vnad :S

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 24-02-05 00:00

jo så hold den inde i regnvejr

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 24-02-05 00:23

Nix Nikker - det er for at skylle saltet fra vejene af, det er det der giver rust.
hvis du kan give den en grundig spuling og så stille den ind et sted,
så den kan tørre, så kunne du til sidst gå den efter en tur med en klud
som er vædet med olie. Det er god beskyttelse

mvh
<\\Benny

Kommentar
Fra : J123

Dato : 24-02-05 07:05

Jeg har kørt på min Yamaha Neos i 5 vintersæsonner, og så kører jeg MC om sommeren, og jo - Det tager hårdt på en knallert, at køre om vinteren. Saltet trænger ind alle steder og tærer. Man må vælge hvad det er man vil. Vil du ha en fin og flot knallert, så lad den stå inde i en garage eller lignende om vinteren, som Mc- folkene gør det.
Jeg spuler min knallert, når jeg kan komme til det. Jeg smører den i de bevægelige steder jeg kan komme til.( Bremsegreb, bremsearm baghjul, kickstarterarm ved dækslet o.s.v. o.s.v. Det gør jeg meget tit , for det sætter sig når saltet kommer til. Man kan smøre sine fælge ind i tectyl, WD40 og mange andre produkter. Det ligner jeg ved ikke hvad efter min mening. Det er også et stort arbejde at få det af igen.
Jeg holder mig til at spule den af, når jeg kan komme til det. og så smører jeg den meget ofte. Om foråret får den så den helt store tur med vask og polering. Men ak - Ak - Spejlarmene er angrebet hårdt, bremsegrebene er angrebet. Mine fælge er ikke just kønne. Jo man kan godt se, at min knallert bliver brugt til transport om vinteren. Det er et valg man må gøre op med sig selv. En ting er sikkert. Jeg elsker 2 hjul, og vil helst kører året rundt på 2 hjul. Jeg er meget glad for min knallert/scooter om vinteren. Den vil jeg ikke opgive.

Kommentar
Fra : J123

Dato : 24-02-05 15:20

Benny kommer med et godt råd... En klud vædet i olie.. Selvfølgelig ... Det har jeg ikke prøvet. Jeg finder et produkt der kan bruges til det, og så skal det prøves. Jeg synes, at tectyl ligner jeg ved ikke hvad, og det er svært at få af.
Tak Benny...
Hilsen Johs