/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Dilemma igen Kadett vs Corolla
Fra : Vix1
Vist : 397 gange
120 point
Dato : 23-02-05 11:14

Jeg fandt jo ud af at tipo ikke er et godt valg og nu står valget mellem 2 konkrete biler.
Opel kadett 1,3 s stationcar 86 , rust lavet og knap 2 år til syn 13000,-
Toyota corolla 1,3 91 med et år til syn( sælger er en bekendt) 11000;-

Men Jeg vil have den bil der er billigst i drift- den skal på værksted - hvergang- hvilken er det ?? Ved at kadetten ruster i bunden men er super billig på værksted. hvad med toyotaen??????

Kommentar
Fra : lexion

Dato : 23-02-05 11:19

Har selv haft begge dele og der er ingen tvivl tag corollaen den er helt sikkert mest driftsikker
Mvh Lex

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 130 point
Dato : 23-02-05 12:08

Synes Kadetten lyder lidt for dyr.
Men med næsten 2 år til syn kan det jo ikke gå helt galt skulle man tro.
Ingen tvivl om, at Kadetten er billigst i drift, især m.h.t. reservedelspriser.
Reservedele til japanerbiler er altid meget dyre i forhold til.
Og hvis det f.eks. skulle gå helt galt med motoren, kan man få en Opel motor til næsten ingenting, hvorimod det er sværere til Toyotaen.
Men kig på dem, prøvekør dem, hvordan de ser ud i motor-rum, om de er utætte for olie, o.s.v.
Det er svært med Corollaen, for det kan ske at være et godt og stabilt køretøj, eller også kan det være et "vrag".
Det kan du bedst selv bedømme. Og det afhænger af hvordan den er blevet passet. (det gør det selvfølgelig også med kadetten)

men tror der er mest plads i kadetten

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : Vix1

Dato : 24-02-05 07:53

Tak for svaret dova. Tjaaa Kadetten var vist det sikreste valg. men man får nu meget for pengene med en toyota(og et gear mere så toyota blev det.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-02-05 10:33

Jamen med bilen, og held og lykke med den.

mvh dova