/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
VHS til DVD hvorfor kun sort/hvid??
Fra : stig54
Vist : 733 gange
100 point
Dato : 23-02-05 10:54

Jeg vil overspille mine VHS optageler på putteren og brænde dem ud.
Jeg har Winfast tv kort med alm. antenne tilslutning. Her er der lyd og farvebilleder på de alm. tv programmer.
Jeg har tidligere kørt fra videocamera ind via cvbs på kortet godt nok.
Jeg har s-video kabel fra fjernsynet tilsluttet tv- kortet og lyd til line in.
Jeg har lyd på men kun billede i sort/hvid. Hvorfor?????????

Accepteret svar
Fra : olepost

Modtaget 110 point
Dato : 23-02-05 11:54
Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 23-02-05 11:55

Har du forbundet svhs kablet direkte fra videoen til putteren?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-02-05 13:44

Du skal nok lade dit Winfast tv kort lede lidt bedre efter videokanalen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 24-02-05 17:38

s-video kablet sidder i scartstikket på tvét, og jeg har ikke ledt efter videokanalen, den er der med det samme.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 24-02-05 17:42

s-video kablet sidder i scartstikket på tvét, og jeg har ikke ledt efter videokanalen, den er der med det samme, under s-video i capture mode

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-02-05 23:48
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 25-02-05 15:58

det kan være det stille det op til pal istedenfor ntsc

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 25-02-05 16:54

Den står til pal.
Det jeg ikke forstår er at jeg kan afspille film den anden vej via skærm-kortet med s-video og line out.
på scartstikket er der en omskifter for ind og ud af fjernsynet, hvis den kan farver den ene vej kan den vel også den anden.
Mon det vil hjælpe at køre den i cvbs stikket på tv kortet, det er jo ellers til videocamra?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 25-02-05 17:57

vælger du scartstik indgange skal du aktivere S-vhs på denne udgang så fremt tv'et understøtter dette på den pågældene indgang

nomalt scart indgang AV1 understøtter både s-vhs og nomalt aktiver S-vhs (det er forskelligt fra tv til tv hvordan du aktivere S-vhs på scart indgangen)

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 25-02-05 17:58

scart stikker på tv'er er nomalt kun indgange og ikke udgang

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 25-02-05 18:24

Det er muligt at jeg skal prøve med scart stik 1. Jeg har optaget film fra fjernsynet før men kan ikke huske hvilket stik.
rotw----man sætter da en videobåndoptager i scartstikket

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 25-02-05 18:40

sæt videoen direkte til tv-kortet

et tv er til modtagelse af sinagler med meget få undtagelser

Godkendelse af svar
Fra : stig54

Dato : 26-02-05 20:08

Tak for svaret olepost.
   Din henvisning til artiklen var god.
Efter nærlæsning mente jeg jeg gjorde det rette. Vi har to ens scart/composite stik herhjemme, jeg prøvede med det abdet og sørmig om ikke det virker nu, det defekte stik kan dog stadig bruges til indgang på datterens karaokeanlæg.
Nu kan jeg optage fra tv, satellit og video.
Tak

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 27-02-05 17:48

Selv tak