/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
startproblemer Maxi.
Fra : Nikker
Vist : 524 gange
25 point
Dato : 22-02-05 18:27

jeg kunne fint starte min puch maxi da jeg skulle på arbjede.
Men da jeg skulle hjem ville den bar ikke starte, men hvad skyldes det?

er det pga. at det sneer eller at det er koldt ?

jeg har ingen anelse, der er benzin på !

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 22-02-05 18:42

Har du haft tændrøret af, og renset for evt. tudse. (slagge der har sat sig ved elektroden)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-02-05 18:50

Du har måske glemt at lukke for benzinen, så der er løbet någet ned i krumtappen, når du så forsøger at starte, så bliver blandingen for fed, og tændrøret vådt.
Hav altid en tændrørsnøgle med.
Du udlufter den ved at kickstarte 20 gange uden tændrør, og med lukket benzinhane.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-02-05 19:06

En sjat kaburatorsprit i din benzin på denne årstid skader ikke - tvært imod...

Kommentar
Fra : Nikker

Dato : 22-02-05 19:12

kan en puch maxi holde til det? hvor meget skal jeg putte i ?

:)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-02-05 20:33

Langt de fleste kører aldrig med karburatorsprit, og har ikke noget med startproblemet at gøre.
Karburatorsprit er med til at opløse evnt. vand der er kommet i benzinen, og hindrer at der opstår karburatoris når man har kørt nogle km. Man kan tilsætte 2-5%, også i en Maxi.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : JerrilD

Dato : 22-02-05 20:35

1 til 2 dl skal du putte i en hel tank fuld.. Evt prøv at sprøjte noget der hedder pronto på dit tændkabel og tændrørshætte(ikke ned i hætten)

Accepteret svar
Fra : nilsg

Modtaget 25 point
Dato : 22-02-05 20:59
Godkendelse af svar
Fra : Nikker

Dato : 23-02-05 17:44

Tak for svaret nilsg.
resende bare tændrøret så var den der :D