/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Udregning i Excel
Fra : moltov
Vist : 457 gange
200 point
Dato : 22-02-05 14:39

Heysan

Jeg har et problem i et regneark

Jeg er ígang med et timetal på et ark. EKs. Mødetid kl. 09.30 (står i A1) - Fyraften 18.30 (står i B1) - Samlet er det så udregnet via formlen (B1-A1) = 9,00 Timer. Men men. Det skal jeg så have på mandag til og med lørdag. Og alle de samlede timer skal så lægges sammen. Men jeg får så 49,90 Timer. Hvordan får jeg den sat så den MAX bliver eks, 49.59 Og derefter 50? (Forstår i hvad jeg mener? Jeg skal ialt sammenlagt have en sammentælling på hvor lang tid jeg har været på arbejde i en uge.

HJÆLP!!!!

Moltov

Accepteret svar
Fra : hansen9

Modtaget 210 point
Dato : 22-02-05 14:55

Har du sat cellen til "brugerdefineret" og [tt]:mm? Det virker da hos mig........

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 22-02-05 14:59

Hvis du formatterer dine kolonner/celler til tidsformat, så burde dine udregninger foregå korrekt.
Og så skal du højst sandsynligt indtaste tiderne som 9:30 / 18:30 o.s.v.

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 22-02-05 15:04

Den du indtaster i kan du formatere som klokkeslet og skal så ganske rigtigt taste med kolon imellem. Men den kolonne hvor du udregner samlet til er du nødt til at formatere brugerdefineret - som jeg skrev tidligere. Ellers nulstiller den ved 24 timer og så bliver det jo en kort uge

Godkendelse af svar
Fra : moltov

Dato : 22-02-05 15:04

Tak for svaret hansen9.

Det var lige hvad jeg manglede

Moltov

Kommentar
Fra : rotw