/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
Overføre penge til Kina
Fra : ivanovic1
Vist : 4080 gange
50 point
Dato : 22-02-05 11:52

Hej Alle,

Hvordan kan jeg overføre penge til en bank i Kina billigst. Sidst jeg overførte penge betalte jeg sammenlagt ca. 300 kr i gebyrer.

Ivanovic

Kommentar
Fra : Odense

Dato : 22-02-05 12:02

få ALLE diverse konto nummer fra ham i KINA og gå så ned i din bank og spørg hvilken en af dissse konto nummer er billigest at bruge!

eks. IBAN: eller Swift:

IBAN er nok det som er billigst typisk 70kr.

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 22-02-05 13:53

Hvad er forskellen på Iban og Swift

Accepteret svar
Fra : larsfrohn

Modtaget 50 point
Dato : 22-02-05 15:19

Hej Ivanowitch

Med IBAN koden indestår banken for at firmaet i den anden ende er et fysisk firma, og at de godkender dem. Med SWIFT koder er det en konto som du overfører til, og den kan i princippet være ejet af hvem som helst.

Iban er derfor firma til firma konto overførsel, og dermed er gebyret for den overførsel billigere.

Jeg giver ca. 25 kr. til BG bank for en IBAN overførsel uanset beløbet størrelse, og modtageren betaler så håndteringsomk. i sin Bank.

Lars

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 23-02-05 12:13

Hej Lars,

Mange tak for oplysningen, der er noget der kan tyde på at jeg har betalt håndteringsomkostningerne i modtagerens bank

Ivanovic

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 25-02-05 09:13

Du kan også overføre med Western Union - lidt ligesom det gamle "Girokort" system i DK. Det tager bare ca. 7 dage, hvor SWIFT tager 5 og IBAN maks. 2

Held og lykke med projektet

Lars

Godkendelse af svar
Fra : ivanovic1

Dato : 06-03-05 17:37

Tak for svaret larsfrohn.