/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
sclerose
Fra : AnneLarsen
Vist : 1464 gange
50 point
Dato : 21-02-05 20:07

Er der nogen der har erfaringer med sclerose og alternative behandlingsformer.
Har tjekket på scleroseforeningens hjemmeside

Kommentar
Fra : Jonatan83

Dato : 21-02-05 20:15

Hej AnneLarsen:

Tjek lige dne her:
http://www.kfavrbo.dk/scle1.htm

Du ved hvad jeg mener... Du kender mit tilbud...

Mvh
Jonatan

Kommentar
Fra : AnneLarsen

Dato : 21-02-05 20:44

jeg har læst denne artikel før, får ikke andet ud af den end ekstra A, B, C, D, og E vitaminer + selen og magnesium.
planteolier, (%olivenolie) er godt, spis levertran og masser af frugt.
Er der nogen der kan sige om solariesol giver det samme som alm sollys med hensyn til d vitaminer

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 21-02-05 20:58

Øhhh, det fremgår vist af det allerede viste link fra jonatan.

Citat
Det er ikke muligt at få tilstrækkeligt med D-vitamin ved sollys i Danmark.

Skal man have tilstrækkeligt D-vitamin gennem huden skal man tage kunstigt solbad i form af højfjeldsol eller solarie. Hver anden dag vil være tilstrækkeligt for at få nok. Belysningen skal være kort, da D-vitamin dannes hurtigt og langvarig lysbad kun giver hudkræft og brunhed, der hindre D-vitamindannelse. Kontroller at lampen giver D-vitamin, idet der findes lamper, der ikke giver D-vitamin.

Tager man ikke løbende kunstigt solbad er det nødvendigt med D-vitaminpiller.

Kommentar
Fra : AnneLarsen

Dato : 21-02-05 21:10

pussigt jeg har læst ovenstående 2 gange før uden at opfatte det med sollys UBS

Kommentar
Fra : AnneLarsen

Dato : 21-02-05 21:12

hvordan pokker finder man så ud af hvilke solarier der bruger lamper der giver Dvit.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 21-02-05 21:15

Tiøren falder ikke lige hårdt hver gang
Til dit sidste spørgsmål (måske ) Prøv at spørge en forhandler. Det må være deres opgave at vide den slags.

Kommentar
Fra : itgrafen

Dato : 21-02-05 21:16

En kommentar fra en der selv blev diagnostiseret med sclerose for ca. 13 år siden.
Min erfaring er at schlerosen ikke alene kan arbejdes med via noget der indtages. Men at det i høj grad handler om den psykiske balance. Min egen, "egenbehandling" er en dosis af B combin, protabs (essentielle aminosyrer) og crom. Det afbalancerer min krop med blodsukker og imunforvar, vitamin og mineralbalance. Resten indtager jeg nemlig ved at spise nogenlunde varieret og sundt. Derud over sørger jeg for i så høj grad som muligt at være psykisk i balance. Det sidste er jeg slet ikke i tvivl om, er det som gør at, jeg stadig kan gå, se og være nogenlunde som alle andre.
Skulle jeg i denne forbindelse anbefale en terapiform der kan støtte den enkelte schlerosebærer så skal det være essentiel integrativ psykoterapi. Det er en blid og alligevel meget effektiv terapiform der kan rumme det enkelte menneske og de problemstillinger der er. Essentiel Integrativ Psykoterapi arbejder også direkte med psyke/soma på samme blide og meget effektive måde. Se evt. www.karenaaes.dk for at læse mere om EIP. Eller skriv til mig, så kan du også høre mere om min erfaring med vitamintilskudene.

vh
dorthe

Kommentar
Fra : Jonatan83

Dato : 21-02-05 21:29

Ved jeg alt eller er det begynt at føles sådan??? hehe

Nu vedj eg ikke hvor du bor så.. men!...

Her er der en der gør:

Frederikssundsvej 229
2700 Brønshøj

De siger ud over:

Må man gå i solarium, hvis man er gammel?

Bedstefar på 70 må gerne gå i solarium, hvis han holder sig til en forsvarlig kurplan, der er tilpasset hans egen hudtype. Ældre mennesker har megen gavn af solbadning; muskelsmerter og reumatiske lidelser aftager for det meste. Desuden virker solstråling (især UV-B) befordrende på dannelsen af D3-vitamin, som hjælper med til at forebygge skøre knogler.

Ud over farve, hvad får jeg så mere af solen?

Vi har brug for sollys for at kunne danne D3-vitamin, som er af betydning for sunde knogler. Solbadning har derfor også en gunstig effekt på behandling af knogleafkalkning (osteoporose). Mange erfarer lindring af muskelsmerter og reumatiske lidelser efter en tur i solarium. Der er også tegn på, at solbadning har en gunstig indvirkning på stofskiftet, blodtrykket og kolesteroltallet. Men langt den største effekt synes solbadning at have på vores almene sindstilstand: Vi bliver gladere og mere energiske, og det er et fantastisk middel mod stress og træthed!

Kommentar
Fra : AnneLarsen

Dato : 21-02-05 21:41

jeg er interesseret i det med dine erfaringer med vitamin / mineral tilskud.
bruger fiskeolietabs. scanalka, og vitaminer til folk over 50, idet de er med ekstra Dvit.
jeg ved ikke om de virker, men bilder mig ind at det er bedre end .......
vi har heldigvis kun haft sclerose i familien i få år men tilgengæld er både far og søn ramt SURT,

Kommentar
Fra : Jonatan83

Dato : 21-02-05 21:55

Hej Anne:

Hvis der er i mine erfaringer du er interesseret så tror jeg du skal søge hos en andet.. Jeg ved kun det jeg læser mig frem til..
Er vild med at læse, finde og hjælpe så det er lige noget for mig at give en hånd her inde..

Mvh
Jonatan

Kommentar
Fra : itgrafen

Dato : 21-02-05 22:11

har lige læst kommentarene igennem og er en smule forvirret. Hvad er det for en adresse, hvor er den til og hvorfor?
og hvis det er mine erfaringer med vitamin/mineralbalance så er du velkomment til at skrive til mig direkte på dorthe@itgrafen.dk

vh
dorthe

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-02-05 22:11

Hvad er det for en slags sklerose du taler om.
Der findes jo mange forskellige, der har forskellige symptomer og forløb.

Tilskud af Selen og E-vitamin skulle være godt mod nogen af typerne.
Og ellers sund kost, afbalanceret psyke, og fysisk træning i så vidt omfang som muligt.

Men sklerose er en af de sygdomme hvor psyken spiller en rigtig stor rolle.
Såkaldte Attacks, altså pludselige forværringer af symptomerne, kommer ofte i forbindelse med psykiske spidsbelastninger.
Men de uheldige virkninger af attacks'ene kan så forsvinde igen.
Jeg har en bekendt der er 41 og har haft sklerose (dissemineret) siden midt i firserne (Ja det vil sige, sygdommen brød ud der, for man mener, at anlæggene er medfødt), og i forbindelse med, at hun fik besked om et dødsfald i familien, fik hun et sådant attack og kunne ikke gå i 14 dage.

mvh dova

Kommentar
Fra : AnneLarsen

Dato : 22-02-05 15:45

Atakvis dissemineret sclerose - heldigvis ser det ud til foreløbigt at være langsomtudviklende, sådan er det jo for de fleste især de første mange år.
Dorte: det var dine erfaringer med vitamintilskudene jeg var interesseret i.
fx. tager vi scanalka, vitaminpiller med ekstra D og fiskeolietabs dagligt, hvordan lyder det.
min mand har en del kroniske smerter som han ikke har kunnet få medicin for og er ofte MEGET træt. det er i denne sammenhæng jeg tænker på alternative behandlingsformer.

Kommentar
Fra : CellAid

Dato : 06-03-06 17:52

Hej Anne Larsen
Der findes heldigvis en sikker metode imod Sclerose, selv den voldsomme, den er med meget stort held blevet brugt på flere personer, bl.a. en person der havde så voldsom sclerose at han var blevet blind kunne kun kommunikere via en pind i munden hvor han via en speciel PCer kunne skrive til omverdenen, idag er han seende, kører bil og fungerer helt normalt, og han er blot EEn ud af flere dejlige tilfælde, men hvis du vil have tilsendt beretningerne om disse personer så skriv til mig på bent@iontherapy.dk så sender jeg dem til dig, eller kontakt mig på 30 422 355.
KH Bent

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 06-03-06 18:31

Det må jeg sige. Vil det sige, at Sclerose for visse personer er en saga blot?! - Eller handler tilbudet i virkeligheden om promovering af et udokumenteret mirakel middel?!

Kommentar
Fra : CellAid

Dato : 06-03-06 20:08

Problemet med Sclerose, og for det sags skyld med mange sygdomme, cancer, eksem, astma med mere, skyldes at vore celler ikke får næring i form af de essencielle sukkerstoffer, derfor bliver forbindelsen afbnrudt og vore celler begynder at få forkerte signaler, eller slet ingen signaler, når så forbindelsen bliver etableret igen, så kan vore celler se de fejl der er og retter dem stille og roligt, Carsten Vagn Hansen har skrevet flere artikler om dette og mange andre anerkendte læger har skrevet om dette "manglende" signaler, så det vi skal er at indtage disse sukkerstoffer og så begynder vor eget immunforsvar stille og roligt at rette op på de ubalancer vore celler har.

Kommentar
Fra : Annela

Dato : 09-03-06 19:27

hej CellAid : vi har spist Glyco ernæring gennem ½ år, men har absolut ingen effekt registreret - desværre. Har læst artikler af Carsten Vagn Hansen og syntes at det lød logisk - men altså ikke haft nogen reaktioner overhovedet, hverken for far, søn eller fam. iøvrigt DESVÆRRE

Kommentar
Fra : CellAid

Dato : 09-03-06 20:16

kære Annela
Nu er glycoernæring jo mange ting, og det er ikke ligegyldigt hvilken glycoernæring du tager for de forskellige dårligdomme, hvis man er rimelig rask sker der ikke - følelsesmæssigt - ret meget, men jeg hasr på en uge - ikke kun jeg men min familie - mærket en væsentligt forbedring af humør og smertelindring, måske forsi jeg samtidgi bruger iontherapy ???
Men elers tak for dine betragtninger som igen bekræfter mig i mine forvisninger om at vi mennesker er helt fantastisk unikt skabt for det der virker på mig ikke nødvendigvis virker på dig
KH
Bent