/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
fz50
Fra : tronddk
Vist : 425 gange
53 point
Dato : 21-02-05 15:04

ja jeg har jo købt min store søsters knallert som jeg har fåget til at køre men nu er det jo så tid til at male den om 1 hvor mange lag rustbeskytter skal der på 2 hvilken lak/maling skal jeg bruget oven på rustbeskyter 3 skal jeg slipe den hel ned til jernet over alt eller bare de steder der er rust ?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-02-05 15:34

Du skal slibe helt ned til jernet hvor der er rust, og kun give rustbeskytter der.
Andre steder skal den oprindelige malingsoverflade bare være "ru", d.v.s. den blanke overflade skal slibes væk med sandpapir omkring korn 400. DER SKAL SLIBES ALLE STEDER FOR AT MALINGEN HÆFTER ORDENTLIG.
ALT fedt og olie skal tørres af med fortynder/andet opløsningsmiddel, eventuel grundrens, det er ikke så giftig.
Brug en lak fra farvehandler eller autolaker, eller farvehandler. Hvis du ikke har malerpistol, skal du jo have spraymaling, og så kan du jo ligeså godt købe ved www.thansen.dk (Eller andet sted)
Du skal bare give en gang (Skal være dækket) med rustbeskytter.
2-3 gange med malerpistol, eller hvis du bruger spraymaling helst flere gange.
Slut af med 2 gange klar lak.
Lokalet skal være over 20 grader.
Begyndere sprøjter for meget på nogle steder, så det løber, det kræver virkelig håndelag, som kun en autolaker har.
Hvert lag bør tørre mindst 24 timer.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 21-02-05 17:15

imelem lagene skal jeg da slipe inde jeg giver et lag mer ?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 53 point
Dato : 21-02-05 17:25

Normalt ikke, men hvis der er ujævnheder (Du kan se dem langt tydligere når der er lidt maling på), så som "løbere" eller andet, feks. støv/fluer så skal du slibe med korn 400 med let hånd.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : tronddk

Dato : 21-02-05 18:48

Tak for svaret pallebhansen.