/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Omdøbe mp3
Fra : oleeliassen
Vist : 471 gange
401 point
Dato : 21-02-05 14:29

Efter at have indspillet min pladesamling til mp3-filer på computeren, er jeg i et forsøg på at nummerere dem kommet til at omdøbe dem alle sammen så de bare hedder 1,2,3,4 osv. Dette er selvfølgelig svært ufedt. Når jeg kigger på ID-tag'en kan jeg sagtens se den orginale title, album osv. Her kommer mit spørgsmål: Kan jeg få titlen fra ID-tag'en til at stå som filnavn i en eller anden smart operation eller med et lille genialt program, således at jeg slipper for at skulle åbne hver fil enkeltvis for at se ID-tag'en og derefter omdøbe dem manuelt, da det drejer sig om flere hundrede numre

-Ole

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 411 point
Dato : 21-02-05 14:35

http://xdev.narod.ru/tagscan_e.htm et lille program til at få styr på cd'er mm

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-02-05 14:45

TagScanner klarer det hele, og bliver gennemgået og findes i "Komputer for alle" nr 3 2005 (Den sidste der er udkommet)
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : oleeliassen

Dato : 21-02-05 14:49

Tak for svaret rotw.

Kanon program, lige hvad jeg håbede på

-Ole

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-02-05 14:50

Nemt ! Du bruger dette image viewer program : http://tucows.tdconline.dk/preview/290806.html

Du finder biblioteket og omdøber hele baduljen fortløbende nummereret til : musik####.mp3

Nu kan du afspille lortet i WinAmp, MusicMatch, Mediaplayer, Realplayer eller noget...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-02-05 14:51

Ups... 1 min. for langsom

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 21-02-05 14:55

det var så lidt

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-02-05 14:57

Glemte jeg at sige : MusicMatch også har en funktion til at gemme *.mp3 filer baseret på ID tag'et ?

<MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 21-02-05 15:45

Også tak til Molokyle og Palle. Det ser ud til at der er flere forskellige muligheder når man har dummet sig som jeg gjorde. TagScanner kan jeg i hvert fadl godt anbefale til andre der måtte have behovet.

-Ole

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 21-02-05 16:26

som pallebhansen skriver er det også anbefalet af komputer for alle