/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
TV på PC
Fra : marcussen1
Vist : 759 gange
100 point
Dato : 21-02-05 12:51

For at kunne se TV på PC skal man bruge et eller andet kort. Hvad er det og er det bare et indstikskort, man selv kan sætte i PC'en? Er der noget specielt, der kræves af PC'en og skal der trækkes en ledning fra TV'et til PC'en? Min PC er temmelig ny.
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 21-02-05 13:00
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 21-02-05 13:01

du skal bare bruge et tv kort indsatskort

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 21-02-05 13:24

pt har Aldi et udmærket kort med det hele til kr. 349.
Der er fjernbetjening, optager o.s.v.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 21-02-05 14:10

her er nogle tv stationer på nette, hvis ellers linket virker
http://www.netfor2.com/i_tv1D.html

Accepteret svar
Fra : Smukke_Ole

Modtaget 100 point
Dato : 21-02-05 14:40

man kan da også bare tilslutte kortet til sin kabel-tv-antenne eller "normale" tv-antenne

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-02-05 15:48

smukke_ole kan man det hvis man har kabel-tv - troede det var parabolkunder der kunne det ???????????

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-02-05 16:08

Hejsa
Benytter selv et PCTV Rave kort fra Pinnacle http://www.pinnaclesys.com/ direkte til PCTV Rave http://www.pinnaclesys.com/ProductPage_n.asp?Product_ID=512&Langue_ID=2 og prisen via EDB Priser er 315,- se http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=20814
og jo du kan sagtens koble dit antenne stik fra kabel TV til kortet, det har jeg. Hvis det fungere på dit TV, så fungere det på PCTV Rave kortet også.
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 21-02-05 17:14

Undskyld at jeg blander mig i tråden, men skal man have antennestik for at det kan fungere? Jeg har nemlig ikke fjernsyn i forvejen og ingen antenneføring.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 21-02-05 17:42

ja (sinaglet komme jo via antennestikket)

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 21-02-05 17:43

ja (sinalet komme jo via antennestikket)

Kommentar
Fra : oscardino

Dato : 21-02-05 23:30

hejsa marcussen 1
Tjek først om din pc har en tv ind/udgang som er et alm.Antenne stik bag på din pc.
Har du det er det ikke noget problem. Den billigste løsning der virker er at købe et Rave tv kort
(300,-kr) du sætter så kortet i et ledigt slot på din pc, indlæser softwaren der følger med og scanner for at hente tv programmer. Du skal helst have kabel tv i forvejen, feks, tdc /stofa
Vis du kun har en stue antenne, der kan tage 2-3 kanaler, er det jo begrænset hvor meget du for ud af det. Hilsen Oscardino

Kommentar
Fra : xou

Dato : 22-02-05 21:26

jeg har brugt mit med både stue antenne og kabel-stik,der sidder en tv-tuner på kortet ligesom i tv og video optager gør,så det er det somme,jeg kan osse optage ,der fuldte nogle programmer med mit kort,med mpeg2 dvs dvd format,som giver en rigtigt flot optager kvalitet (ca 3 gb harddisk for 1 ½ time)med timer funktion ligesom video.dernæst bruger jeg mit grafikkort til at sende billedet til mit store tv og ser det der er indspillet på det.

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 24-02-05 12:35

Tak for svaret Smukke_Ole.
Lige i øjet og efter bogen
mvh
Niels