/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Herbalife
Fra : AnneLarsen
Vist : 3004 gange
50 point
Dato : 20-02-05 18:57

Er der nogen der kender til Herbalife´s produkter, gode / dårlige oplevelser.
De er vist ret dyre og det er svært at finde ud af præsist hvad de indeholder.

Kommentar
Fra : Jonatan83

Dato : 20-02-05 18:59

Nope! ikke speciel.. har hørt de skulle være gode, men ikke pengene værd.. Mere kan jeg ikke sige om det..

Kommentar
Fra : Jonatan83

Dato : 20-02-05 19:04

Hej:

Har lidt mere info du sikkert kan bruge..

Stine siger på en andet hjemmeside til sammen spørgsmål som du har stillet her:

Jeg kender til Herbalife og ja man kan sagtens tabe sig ved at bruge produkterne, det eneste du skal huske på er at det er dyrt og lige så snart man stopper med at bruge deres kosttilskud, så tager man sørme på i vægt igen...Med mindre at man samtidig laver sine kostvaner helt om..
Det kan være godt hvis man har brug for et spark til at komme igang med sit vægttab, men ikke på lang sigt.

Så et godt råd, brug pengene du ville betale for herbalife, til at købe frugt og grønt istedet for og start dit vægttab med at lave dine kostvaner om istedet for, det er måske lidt hårdere, men i sidste ende det bedste..

Du er velkommen til at skrive til mig, for at få ideer til hvordan du laver dine kostvaner om, har selv tabt 13 kg ved at ændre kostvaner uden div. tilskud.

Kommentar
Fra : paulaarenas

Dato : 20-02-05 19:30

JEG VED ALT OM HERBALIFE. Har selv tabt mig 10 kilo uden besvær og min mand har tabt 25.
Du er velkommen til at sender e-mail til mig på adressen paulaarenas@ofir.dk
Hvi s du giver mig din telefon nr. så ringer jeg dig op og du får svar på alle dine spørgsmål
Med venlig hilsen
Paula

Kommentar
Fra : Jonatan83

Dato : 20-02-05 19:39

Læs her:

http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=12&conference=27&posting=161384

Jeg vidste ikke så meget om det, men efter har siddet og læst diverse hjemmesider syntes jeg at det virker fint, men der er MANGE som tager på igen så snart de stopper med at tage det.. Måske skulle du overveje en andet form for Slankekure

Se evt:

http://www.bliv-slank.dk/
http://www.slank-igen.dk/
eller besøg google.dk og søg efter "slank"..

Mvh
Jonatan

Kommentar
Fra : paulaarenas

Dato : 20-02-05 19:50

Det er et år siden jeg tabte mig og har ikke taget på igen heller ej min man. "hemmeligheden er at følge kuren og indsturkserne eller hjælper det ikke.

Med venlig hilsen
Paula

Kommentar
Fra : Jonatan83

Dato : 20-02-05 19:53

Spørgsmål til paulaarenas:

Får man noget ud af sælge det her Kur??

For du lyder som en supersælger, en der er helt vild efter at får hende til at bruge det ..

Kommentar
Fra : AnneLarsen

Dato : 20-02-05 19:56

Jonatan: du har ret
Paula: fortæl istedet hvad produktet præcist indeholder som jeg ikke får af mineraltabs + husk + vitamin piller

Kommentar
Fra : AnneLarsen

Dato : 20-02-05 20:02

Ps glemte at jeg naturligtvis også spiser alm fornuftig mad med masser af grønsager og frugt - det der er svært er at der også smutter en kage og et stykke chokolade ned ind i mellem

Kommentar
Fra : paulaarenas

Dato : 20-02-05 20:04

Jeg er absolut ikke nogen supersælger, Jeg har fultids arbejde anden sted. Jeg og min man har bare fået så megen glade
og energi af herbalife. Når man er så glad for en produkt som har givet en bedre liv vil man selfølgeligt at andre kan have
det samme glade. Jeg har blandt andet fået migt mere energi også min man. Min man har hafvt en store "ølmave" som han ikke har kunnet kommer af med. NU ER DEN VÆK.

Med venlig hilsen
Paula

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 20-02-05 20:11

Hej!

Herbalife blev diskuteret lidt i en anden tråd for nylig. Prøv at kigge lidt i den...
http://www.kandu.dk/dk/spg/57747

Vaxen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-02-05 21:20

Der har været mange forskellige spørgsmål ang- Herbalife her på siderne.
Du kan finde dem på avanceret søgning (oppe i den sorte linie) og skrive herbalife i søgefeltet.

Min mening om Herbalife er ikke særlig positiv.

På et tidspunkt blev det forbudt at sælge (af lægemiddelstyrelsen) fordi det blev kaldt et slankemiddel,
Det blev defineret som et kosttilskud, (protein) og måtte kun sælges som sådant.
Men er så lovliggjort siden.
Det er et proteinpulver, nøjagtig som andre der kan købes i Supermarkeder (Slimfast o.l.), og jo-jo, hvis man ikke spiser ret meget andet end de produkter taber man sig da, men det der snyder er, at de fleste tager på igen.
Dem der ikke gør, er dem der samtidig har ændret kostvaner, og de havde såmænd også tabt sig uden Herbalife, alene ved kostomlægningen.
Og det er ikke en særlig hensigtsmæssig måde for kroppen, at erstatte fiberrig og sund kost med et eller andet pulverprodukt. (Forbrænding, fordøjelse o.s.v. bliver træg af det)

mvh dova

Kommentar
Fra : Jonatan83

Dato : 20-02-05 21:26

Enige med Dova ..

Kommentar
Fra : havtaske

Dato : 20-02-05 21:30

det er det rene fub og svindel de skal bare skaffe kunder for at rede deres egen røv !!

Kommentar
Fra : paulaarenas

Dato : 20-02-05 21:37

J eg synes at jeg lige skrivede en lang lang breve hvor jeg forklarede alt muligt om herbalife og nu kan jeg ikke se at den er kommet på, derfor skriver jeg igen. Kære Anne herbalife er produceret er gamle urter som indianer og kinesere har brugt mindst 2000 år. Produkterne kommer fra USA og er blevet produceret 20 år og sælges i 60 forskelliger lande. Højtuddannede forskere arbejder hverdag for at forbedre og kontrollere produkterne og deres virkning.
Produkterne indeholder naturligvis vitaminer, mineraler og fiber men kun fra naturlige urter. Den unik sammensætning af
gamle urter gøre at de har nogen speciale egenskaber lige så som at de sætter gang i fædtbrænding og styrker l musklulaturen, i alminnelige slankekur taber man ikke alene fedt men også muskelvæv som ikke er så heldigt. Udover dette giver herbalife bedre velvær og øget energi. Jeg kan fortæller meget mere, men jeg kan ikke giver personlige vejledning via nettet idet det græver personlige spørgsmål fordi enhver kur er skræddersyet til en person. Herbalife har blandt andet nogen velsmagerne chocoladebare og andre snacks som ikke feder men mætte samtidigt, på grund af høj protein indhold.
At prøve kuren er gratis hjælper den ikke indenfor 30 dage for man penge retur.
Med venlig hilsen
Paula

d

Kommentar
Fra : lillespir

Dato : 20-02-05 21:40

Hej AnneLarsen.
Jeg har ingen personlige erfaringer med produktet.
Men har fulgt med i to familiemedlemmers vægtab med Herbalife, de første dage gik fint,derefter fik begge for højt blodtryk,de blev anbefalet at fortsætte med produktet,
den ene forsatte, og blev endnu mere syg, og stoppede efter forværring af symtomerne, hvilket også påvirkede synet.
Den anden påtalte det overfor hendes forhandler, hun fik at vide at det var meget normalt at blodtrykket steg.Men vel ikke så meget at det føltes som om der sad et spændebånd fast om hovedet lige over ørene , og at der var ild i den øverste del af hovedet, hun var på nippen til at blive indlagt for at blive afgiftet. Hun stoppede selv med produkterne da symtomerne i den grad påvirkede hendes job. To døgn efter var der en væsentlig bedring, hun kunne igen begynde på arbejde.

Noget andet der falder mig for brystet er, når jeg læser på deres hjemmeside står der ikke det fjerneste omkring bivirkninger eller interaktioner det syntes jeg er meget misvisende.
Hilsen Rita

Kommentar
Fra : paulaarenas

Dato : 20-02-05 21:53

Først og fremmest er herblife ikke en slankemiddel og har aldrig været det. Herbalife er en kost tilskud. Jeg har aldrig hørt om at nogen er blevet syg af at tage herbalife. Jeg kan hele ikke forstår at en forhandler vil være så uansvarlig
at bede om tage nogen produkter som de ikke har det godt med. De må være fordi disse personer enten har ikke givet
de rigtiger oplysninger om sig selv eller har ikke prugt produkterne efter de rigtige beskrivelser. Det siger af sig selv at
hvis feks. spiser din medicin forkert så blever man heler ikke rask men mere syg.

Kommentar
Fra : wiking

Dato : 20-02-05 22:01

Hej Paula

For mig at se så har "havtasken" måske ikke helt misforstået idéen i Herbalife.

Hvordan forklarer du lige det der med at det er gratis at prøve, og hvis det ikke virker efter 30 dage, så får man pengene retur ? Hvilke penge ? Enten har du eller jeg misforstået noget

Venlig hilsen

Wiking

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-02-05 22:06

http://www.doping.dk/visArtikel.asp?artikelID=632

Fandt lige et link, et af de få der findes, som ikke kun er baseret på Herbalifes lovprisninger af deres eget produkt.

Lillespir
Jeg kender ikke nogen der er blevet så syge af det, som du beskriver, men kan sagtens følge det med, at de blev anbefalet at fortsætte med pulveret.

Og jeg synes i den forbindelse, at det er katastrofalt, at ganske almindelige mennesker der har fået lidt undervisning i peptalk og salgstale, får lov til, uden ret mange andre forudsætninger for det, at gå ud og "vejlede" andre mennesker om helbred og ernæring.
Og din historie, er kun et tydeligt eksempel på, at nogen i hvert fald ikke har været interesseret i andet end at sælge, og ikke har forstand på meget andet, når de stik mod al sund logik, kan se bort fra bivirkninger som forhøjet blodtryk m.m.

Kommentar
Fra : paulaarenas

Dato : 20-02-05 22:21

Kære Wiking

Produkterne er jo ikke gratis det kan du joselv regner ud. Men hvis man har prøvet produkterne 30 dage og er ikke
tilfreds så for man selfølgelig alt hvad man har betalt retur. Længer er den ikke.

Med venlig hilsen
Paula

Kommentar
Fra : wiking

Dato : 20-02-05 22:27

Hej igen Paula

Ja, selvfølgelig er produkterne ikke gratis, ellers gad du vel ikke rose dem i så høje vendinger, er det en hemmelighed hvor meget du tjener på at sælge en kur? Får du procenter eller er det fast honorar, eller er det som man måske kunne forledes til at tro noget lignende et pyramidespil?

Venlig hilsen

Wiking

Kommentar
Fra : paulaarenas

Dato : 20-02-05 22:33

Det undrer mig at hver gange da en person finder noget som man er virklig glad for som har andret ens live til det bedre,
så er der mange andre som har noget dårligt og siger om produktet. Jeg kun siger at jeg har ike hørt om nogen som har blevet syg eller dårlig er produkterne. Men det kan selfølgeligt være at nogen har en alle anden slags alergi og kan ikke
tåle nogen bestemte urter. Andet kan så også være at man har ikke fulgt vejledningen som er ydest vigtigt. Lige som
man for medicin, følger mn ikke doseringen kan man bliver dødens syg for at tage for meget medicin eller hvis man tage
for lidt så kan man heller ikke bliver rasl. Sådan er det også med natur produkter følger man ikke vejledningen så kan
der også kommer dårlige reaktioner. Omvendt tage man for lidt så virker det heller ikke. Det sidste ende er det nok at vi menneske er så forskellige at når noget virker til en så vrker noget andet til den anden. Til sidst Herbalife er ikke et slankemiddel med et kosttilskud som virker for mig og som har givet mig et nyt og bedre liv. I andre har måske noget andet som virker bedre for jer.

Kærligst
Paula

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-02-05 22:35

Network marketing.
Sneboldesystem.
Pyramidemodel.

http://www.sekter.org/nyttigt/ordbog/eh.html

Rul ned til overskriften Herbalife

Kommentar
Fra : paulaarenas

Dato : 20-02-05 22:51

Kære Wiking

Jeg har ikke tjent noget som helst af produkterne min eneste gevinst af at jeg kan for 25 % rabat er produkterne når
jeg køber dem. Og jeg har faktiskt investeret mere i produkterne end jeg har solgt dem så hvis vi taler mo virksomhed
så er jeg i konkurs, men jeg går hele ikke fra dør til dør sælger produkterne blot bruger dem fordi jeg har selv oplivet hvor godt jeg har det med at tage dem. Jeg ønsker selfølgelig at andre også kunne får den samme gode oplevelse er dem som mig selv og min mand.

Kommentar
Fra : wiking

Dato : 20-02-05 22:52

Hej igen Paula

Du bliver ved med at skrive at Herbalife ikke er et slankemiddel, men et kosttilskud.

Et kosttilskud hvor du har tabt dig 10 kg og din mand har tabt sig 25 kg, det er da noget der vil noget, tror ikke at landmændene vil være interesseret i et sådant kosttilskud til deres grise, men der er vel også regler for hvad man må fodre dyrene med.

Venlig hilsen

Wiking

Kommentar
Fra : AnneLarsen

Dato : 20-02-05 22:55

Til Paula

jeg gentager.fortæl hvad produktet præcist indeholder som jeg ikke får af mineraltabs + husk + vitamin piller. Du skriver kun gamle urter,vitaminer, mineraler og fiber men fra naturlige urter. Stadig intet præcist.

Kommentar
Fra : paulaarenas

Dato : 20-02-05 23:03

Kære Anne
Du er nødtil at skriver til mig på min email adresse og giver din telefon nr. så jeg kan taler med dig jeg kan ikke here på nettet skriver en halv meter lang beskrivelser.
ringer du til mig så skal jeg nok ringer tilbage så du ikke behøve betale en lange samtaler. Så for du svar på alt hvad du
vil vide. Du er ikke Bundet på noget.
venligst
Paula

Kommentar
Fra : paulaarenas

Dato : 20-02-05 23:12

Kære Wiking

Har du ikke noget fornuftigt at siger så er det jo tidsspil for dig at kommer med nogen spørgsmål /svar som ikke kan bruges til noget, men har du en interesse for at slanke dig eller om noget andet med velvær så kom enlig ud af busken så kan det jo være at der nogen som har den rigtige svar for dig.

Kærligst
Paula

Kommentar
Fra : AnneLarsen

Dato : 20-02-05 23:15

Det er MEGET ærgerligt at det åbenbart ikke kan komme ud offenligt hvad indholdet er - jeg har ellers ledt mange steder og kun kunnet få svar svarende til dine.
Men måske finder jeg ud af det snart idet jeg har en i familien der er ved at tage kursus i at blive forhandler - så, som oplysning til andre kan jeg da fortælle at forhandleren skal have investeret et større opstartsgebyr for derefter at tjene 50% på produkterne selv.

Kommentar
Fra : wiking

Dato : 20-02-05 23:17

Kære Anne

Hvis det lykkes at få "opskriften" på Herbalife, så må du gerne offentliggøre den, så vi andre også kan se den

Har overvejet at prøve "vidundermidlet", det lader jo til at man bliver et bedre menneske når man har spist af gryden, man ønsker ikke at tjene på det man sælger, dog får man 25% af den person der er et trin højere oppe i hierakiet, se det er virkelig smart, her går det jo ikke ud over køberen Ja, man bliver faktisk så god en person at man af egen lomme ønsker at betale lange samtaler med tvivlende personer - det kunne jo være man skulle prøve det, og hvis du ikke bliver et bedre menneske, så kan du jo altid få pengene retur.

Venlig hilsen

Wiking

Kommentar
Fra : AnneLarsen

Dato : 20-02-05 23:19

jeg vil i øvrigt takke jer alle for nogle gode debatindlæg. Jeg lukker stadig ikke debatten, idet Paula skal have mulighed for en sidste komentar og så andre interesserede kan læse svarene / debatten uden at betale point.

Kommentar
Fra : paulaarenas

Dato : 20-02-05 23:30

Kære Anne

DEt er optil en hvor meget man vil investere. og hvis du vil kan du jo går på herbalifes hjemmeside og læse alt hvad du vil de er ikke sporg hemmeligt på nogen mode. Men jeg vil stadig ikke fylder halvmeter på denne side for at fortæller om produkterne.Kære Anne være ikke så fortvivlet produkterne er god nok, jeg er selv vegetar og meget bevist om hvad jeg butter i munden. Jeg har jo sagt mail til mig så kan vi for en snak jeg er ikke farlig. Jeg kan fornemme din begymringer over for herbalife.

Kærligst
Pauæa

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-02-05 23:37

Hovedingrediensen i Herbalife er såmænd bare et sojabaseret proteinpulver, og så tilsat lidt andet, bl.a. Guarana som er frugten fra en regnskovsplante og som indeholder koffein.
Det ligner meget det proteinpulver som landmænd fodrer kalve og grise med.

Og dem der sælger produktet kalder sig Vægtkonsulenter, men det er ikke en beskyttet titel, og derfor kan alle kalde sig det og rådgive om kost og diæter uanset om de har forstand på det eller ej. Og de kan som sådan ikke holdes juridisk ansvarlige for fejl i forbindelse med rådgivningen.

Kommentar
Fra : wiking

Dato : 21-02-05 00:20

Har faktisk ikke før interesseret mig for Herbalife og den slags, men har i aften lært:

Herbalife er ikke et slankemiddel, selv om Paula, hendes mand og tegnebog er blevet slankere pga. Herbalife

Herbalife "konsulenterne" ikke er organiseret i Jehovas Vidner, Scientologi eller andre Moonie-bevægelser

At der er uenighed om at personer der får forhøjet blodtryk af at spise Herbalife kan læse en brugsanvisning

At der er uvished om hvilke ingredienser der findes i Herbalife, at Paula ikke mener det er hemmeligt, men ikke vil spilde vores tid med at skrive det, men gerne ringer til hver enkelt og fortælle det

Der er stor forskel på hvor meget de enkelte konsulenter tjener på at sælge Herbalife, det svinger fra den negative indkomst som Paula har til 50% som det lyder til at andre er blevet tilbudt

Og hvad kan jeg så lære af det: indtagelse af Herbalife har måske en negativ indflydelse på normal sund fornuft

Accepteret svar
Fra : Jernladyen

Modtaget 50 point
Dato : 21-02-05 00:39

Her er ingredienserne i Herbalife's proteindrik med chokoladesmag. Jeg har udeladt tallene for pr. 100 g.
Vitamin A, D, E og C
Tiamin, riboflavin, niacin, vitamin B6, falat, vitamin B12, Biotin, Pantothensyre,

Ingredienser: Sojaprotein, fructose, Kakao pulver, lecitin, sojabønneolie, fortykningsmiddel (E 412, E407, E440), havrefiber, cellulosepulver, mælkeproteiner, majsklid, antiklumpningsmidler (E551), aroma, sukker, canolaolie, honningpulver, sødestof (E951*), persille, papayafrugt, antioxidanter (E307, E304), vitaminer (ascorbinsyre, dl-a-tocopherylacetat, nikotinsyre, retinylpalmitat, calium-d-pantothenat, pyridoxinhydrochrolid, riboflavin, thiaminmononitrat, cholecalciferol, folsyre, biotin, cyanocobalamin), mineraler (calciumcitrat, magnesiumoxid, natriumclorid, ferrofumarat, zinkoxid, cuprigluconat, mangancarbonat, caliumjodid, natriumcelenit).

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 21-02-05 00:46

Det undrer mig meget, at Herbalife konsulenter/sælgere er så hemmelighedsfulde med hvad det er, de sælger. De vil aldrig ud med det, før man har talt med dem et godt stykke tid. De efterlyser folk alle vegne, "der seriøst forsøger at tabe sig", nogle bilder folk ind, at det er en test af et produkt UDEN at de på noget tidspunkt nævner ordet Herbalife. (hende jeg talte med, nævnte aldrig ordet Herbalife, det så jeg først, da omtalte dåse kom). Hvorfor skal det absolut være så hemmeligt, hvis det er så godt. Og så lige til sidst. Jeg tabte 9 kg af det (måske p.g.a. ændrede spisevaner til det ene måltid, der var tilbage på dagen. MEN jeg har taget mindst 10 på igen, da jeg stoppede. Resultat: jeg har givet mange tusinde kroner ud på at tage på.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : bonito

Dato : 21-02-05 01:24

Kommentar
Fra : Jonatan83

Dato : 21-02-05 08:22

Hej AnneLarsen:

Nu har jeg holdt mig i bagrunden i noget tid og set til jeres andres mening...

Hvis jeg var dig ville jeg prøve med noget andet, for sådan som jeg ser det er der ingen grund til at bruge penge på noget hvor virkningen er så tvivlsomt..

Jeg kan tilbyde dig en god tur og helt gratis, tag ud med mig hver andet dag en løbetur rund om Urteslev mossen og så spist LIDT, men TIT.

Det er gratis og sundere..

Mvh
Jonatan

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 21-02-05 11:59

Som jeg har skrevet i en anden tråd, findes der andre produkter på markedet, der har den samme - om ikke bedre virkning end herbalife. Der findes jo bl.a. Nupo som er et godkendt middel, gennemtestet og udviklet af professor i ernæring Arne Astrup.
Når det så er sagt - Min dejlig kusine deltog i et fjernsynsprogram for nogle år siden, hvor hun og andre testpersoner fulgte Arne Astrups program fra punkt til prikke. Hun tabte sig ganske meget på kort tid, og var flot og meget glad. Der gik dog ikke lang tid efter programmet var afsluttet før hun tog på igen. Og mere, end hun havde tabt.
Disse pulverkure kan kun forsvares som et supplement til en kostomlægning - man kan måske i en periode bruge dem for at få gejsten op, men stå alene kan de helt sikkert ikke! Og undværes kan de meget meget nemt.

Hvis jeg var dig, ville jeg kigge på kosten - spise gode sunde kulhydrater, magert kød, masser af grønsager. Og - som folk efterhånden ved, anbefaler jeg dig at undgå hvede i kosten. Dertil kommer motion.... - og selvfølgelig den gode vitaminpille som prikken over i'et.

Vaxen

Godkendelse af svar
Fra : AnneLarsen

Dato : 21-02-05 17:56

Tak for svaret Jernladyen.
Det var svært at få svar - tak det lykkedes.

Jonathan : jeg er vild med din konklusion og dit tilbud - desværre er et af mine problemer vist at jeg er "lidt" tung i gumpen - det er jo derfor jeg er et svagt offer for letkøbte løsninger, selvom fornuften godt ved hvad der SKAL til

Kommentar
Fra : Jonatan83

Dato : 21-02-05 18:58

Ja... en Spark i Røven! *LOL*..

Når, men hvis det er du ombestemmer dig.. er du altid velkommen til at smide en hilsen til mig så finder vi ud af det..

Mvh
Jonatan

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 21-02-05 18:59

Selv tak, AnneLarsen. Ja, man prøver jo at springe over, hvor gærdet er lavest - selv om man godt ved, at der ingen genveje er. Men nu SKAL det også være slut. De sidste to uger har jeg skullet melde mig til Vægtkonsulenterne. Men på torsdag, så GØR jeg det.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : paulaarenas

Dato : 21-02-05 19:10

Kære jernlady
Du må absolut spiser forkert, siden du tager på igen. Har man først tabt sig så skal man jo tænkker over hvad man spiser og hvor meget. Som føre sagt jeg spiser alt hvad jeg har lyst til men med mode. Jeg tror at du også selv kan
mærkker hvis du tager på lige som mig. Når det sker så spiser jeg bare lidt mindre fedt og så er jeg igen på min ideal
vægt. Selv om jeg er vegetar, elsker jeg eksempel pizza og kunne spiser det hver dag hvis det skulle være.
Jeg har bare optaget at det ikke er så godt. Man kan sagtens laver mad som smager dejligt uden at bruger mange
mange fedt stoffer i, det faktisk rt sjovt at eksperimenter med forskellige retter som er fedtfættiger og smager godt.
Med venlig hilsen
Paula

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 21-02-05 19:25

Hej Paula.
Jeg spiser ganske rigtigt helt forkert en hel del af tiden. Desværre er jeg ikke vild med grøntsager og mange andre sunde ting. Derfor har jeg altid et vægtproblem, og jeg vil sikkert altid have det, med mindre jeg kan "omvende" mine smagsløg.

Men jeg vil hellere give penge for grøntsager og reelt kød, som jeg VED jeg får et reelt vægttab af, end for et pulver, der for hovedpartens vedkommende smager som Kemisk Værk i Køge, og som man ikke taber sig noget videre af. Jeg kan leve af mørbradbøf, højreb og lign. for samme beløb som pulveret koster.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : paulaarenas

Dato : 21-02-05 19:59

Kære Jernlady

Glem nu de med pulveret, og prøv lige at tænkker hvor meget der af fedt i din mad som du indtager. Jeg kan selv fortæller dig at kogte grønsager som ingen smag har, kan jeg hele ikke spiser. De kan tilberdes tusindvis af forskellige måde med krydderier yoghurt , løg hvidløg for at give dem lidt samg. Krydderier er også en god ting som giver en helt andet smag til grønsagerner. Har du nogen sen spist grønsagersbøffer som er tilberedt af kikærter og forskelliger krydderier og freske urter ? Der er bare meget smag i dem også hvis man bruger lidt nødder til bøfferne det smager faktisk helt kødagtigt. Det bedste i det er, synes jeg når man har en opskrift ,og så selv indsætter indgredienser i som man slev synes om. En anden tip er, at stedet for at, bruger margarin eller smør er at, bruger olie til stegning (olivenolie er sundest)
det feder nemlig ikke men er sundt for hele kroppen. Brug aldrig rent smør men blandede smør produkter og læs omhyggeligt hvor meget umættede og ikke umættede fedtstoffer der er i den rodukt som du køber. Den bedste hvad jeg ved er proaktiv den som nedsætter kolestrol, man vil jo også gerne have det godt i fremtiden.

Kærligst
Paula

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 21-02-05 20:05

Hej Paula.
Vi bruger aldrig smør til at stege i. Vi tørsteger. Faktisk spiser jeg normalt ikke noget med ret meget fedt i. Det er i "sukkerafdelingen", det er galt. Jeg har en sød tand, så det vil noget. Slik og kage, det er min store svaghed. Og så min manglende evne til at lukke munden.

Jeg mener, jeg har smagt noget lign. de grøntsagsbøffer, du skriver om. På den institution jeg arbejde på sidst, var køkkendamen ret vild med vegetarretter og "ualmindelig" mad. Meget af det var godt, men der var nu også en del, der smagte rædsomt. Rødbedbøf, fx. DET var stygt.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : AnneLarsen

Dato : 21-02-05 20:24

Jernlady:
Jeg har det som dig - ELSKER slik og kager - alt sødt.
Spiser ellers sundt, kender og bruger rådene med olie i stedet for magarine,fromace fraice 0,5% i stedet for cremfraice, bolionsaucer, masser af grønsager, magert kød, laver selv fx marmelade med sødetabs i stedet for sukker osv osv
men ..... desserter og motion UBS

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 21-02-05 20:38

Lige præsis.
Hilsen Jette