/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Skiftende baggrundbilleder til Skrivebor~
Fra : ebaasch
Vist : 1914 gange
50 point
Dato : 20-02-05 12:18

Jeg havde på et tidspunkt downloaded et lille program, som hver dag hentede et nyt billede fra en fil og brugte det, som baggrundsbillede på skrivebordet.
Er der nogen som kender programmet og ved hvor man kan finde det i dag, samt om det kører på XP. ??
Det var en " hyggelig " ting, med automatisk ny baggrund hver dag.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-02-05 12:26
Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 20-02-05 12:31

eller måske det var webshots på http://www.webshots.com/samplers/

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-02-05 12:32

tænkeligt det nok er fra screenshots eller her:
http://www.gratis-ting.dk/ny/nyheder/vis.php?id=1859

Accepteret svar
Fra : petermadsen81

Modtaget 50 point
Dato : 20-02-05 22:41

wallmaster kan også.. den er gratis men kan vidst max skifte imellem 30 billeder...

www.wallmaster.com

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-02-05 22:44

arghhhh - det var jo webshot jeg mente og ikke screenshots
men ellers er det lille program fra gratis-ting jo glimrende

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-02-05 23:08

miritdk -> Er dit link ikke bare endnu en screensaver? En sådan er jo kun aktiv, når computeren går i hviletistand.

ebaasch -> Mht. til denne slags 'smarte' små programmer så husk :

1.) Læs altid EULA'en (End User License Agreement) for at tjekke firmaets PP (Private Policy) omkring personlige oplysninger og om der installeres 'snavs' (Spy-/Adware er sjovt nok noget, brugeren selv vælger at installere !)
2.) Programmer der kører i baggrunden og benytter timede interrupts æder dine resurcer !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-02-05 23:11

1 - 0 til molokyle - du har så ganske ret - må indrømme jeg ikke bruger noget af det selv men har set mange der bruger dem.
I mine øjne er de kun generende - men sådan er vi forskellige

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-02-05 23:34

Mit skrivebord ser nøjagtig således ud : http://www.wallmaster.com/before.jpg

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-02-05 09:01

sådanca som mit molokyle - så vidt jeg kan se på så lille et billede

og...molo.... fik lige at vide at webshots og flere andre - en jeg også anbefalede netop er skrivebordstema/screensaver/baggrundsbillede som spørgeren efterlyser

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-02-05 13:37

Ok. miritdk -> Jeg tager mine ord i mig igen

...men lade os lige høre, hvad ebaasch har at sige ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-02-05 15:18

tror ikke ebaasch vender tilbage

Kommentar
Fra : ebaasch

Dato : 22-02-05 09:07

Hej alle som har svaret.
TAK for input, men det meste drejer sig jo om screensaver, ikke om det som spørgsmålet gik på, nemlig baggrundsbilledet på selve skrivebordet.
men jeg graver lidt mere i nogle af de link's.

mvh.
ebaasch

Kommentar
Fra : ebaasch

Dato : 22-02-05 09:07

Hej alle som har svaret.
TAK for input, men det meste drejer sig jo om screensaver, ikke om det som spørgsmålet gik på, nemlig baggrundsbilledet på selve skrivebordet.
men jeg graver lidt mere i nogle af de link's.

mvh.
ebaasch

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-02-05 10:21

I min første kommentar ( http://www.kandu.dk/dk/spg/60993#648109 ) er der jo angivet et link, til netop sådan et program !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-02-05 10:38

brokker du dig molo ...????????
webshots indeholder da også baggrundsbilleder

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-02-05 10:59

miritdk -> Ja, ..og en helt masse andre ting

Jeg må med skam melde at mit første link er dødt

Sorry...

..men på denne side finder du både NewPaperXP og FreshWall 1.0 : http://www.safesite.com/category.php%5Baction%5Dbrowse&i=60&id=67&f=%7C%7C%7C%7C&s=product.date_released%7CDESC%5BSiteID%5Ddigibuy

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-02-05 11:01

g´morn´ molo

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-02-05 11:05

Kommentar
Fra : ebaasch

Dato : 22-02-05 13:19

HEJ
Har haft tid til at være inde og kikke lidt hos bl.a Wallmaster, det ser ud til at være det jeg ledte efter og for sølle 25$ er det lige sagen.

Tak til alle som hjalp.

mvh.
ebaasch

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-02-05 13:31

ebaash -> Da bør du lukke dette spørgsmål ved at vælge : Accepter svar, til højre over den kommentar du synes hjalp dig bedst på vej

I dette tilfælde nok petermadsen81 http://www.kandu.dk/dk/spg/60993#648754

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : ebaasch

Dato : 22-02-05 14:19

Tak for svaret petermadsen81.