/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
virus hjælp/windows xp/kan ikke formater~
Fra : amidk1
Vist : 745 gange
100 point
Dato : 20-02-05 00:46

Som overskriften antyder så har jeg lidt af et problem. Jeg har/har haft en virus på min computer. Elitebar, searchmiracle m.m. Jeg tror det er lykkedes mig at komme af med dem... Og alligevel ikke. Jeg har en fornemmelse af at der stadig ligger noget gemt et eller andet sted, FORDI:

Efter jeg havde fjernet virusen var der ged i min windows xp, jeg valgte derfor at formatere drevet og installere windows xp igen, aber, normalt når man installere windows beder den om aktiverings koden... Det gør min bare ikke. Den springer dirrekte til "installere windows" og springer altså indsamlingen af oplysningerne over. Det undre mig. Jeg har derfor en fornemmelse af at jeg ikke kan formatere min harddisk 100% og der stadig i en lille bitte fil et eller andet sted ligger noget snavs.

Når jeg køre Norton antivirus 2005, Adware, windows spywear removal eller hvad pokker den hedder, så siger den at der ikke findes nogen virus eller trusler på min computer.

Men hvorfor beder min windows xp så ikke om aktiveringskoden efter jeg har formateret harddisken og skal genindstallere windows?

Har nogen hørt om en virus som trods formatering kan forblive på harddisken, når jeg søger kan jeg kun finde én som hedder noget i retning af boot...

Når jeg går ind i systemet hvor mit computer navn normalt står, tjaa så står der minsanten ikke en skid, altså ikke noget navn, men godt nok hvor meget harddisk, hvilken processer osv. der er på systemet. Men før mit virus angreb stod der Medion og hvilken type. Men det gør der altså ikke nu.

Den recovery fil som engang lå på computeren er desværre gået tabt, altså kan jeg ikke lave en recovery, hvis nogen ligger inde med disse filer "retten og retten001" det mener jeg de hedder, så vil jeg gerne modtage dem hvis det kan lade sig gøre. Jeg overvejer dog at måtte sende computeren til Medion Danmark for at få den "nulstillet" Men vil da lige høre om nogen her evt. kan hjælpe med problemet.

Hilsen

Kim

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 110 point
Dato : 20-02-05 00:50
Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-02-05 01:10

Der er ingen virus der kan overleve en total formatering, så måske er din "formatering" kun en rettelse af den oprindelige Windows, og derfor er det ikke nødvendig med aktiveringskoden, eller at indsamle oplysninger og drivere.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;315341
http://support.microsoft.com/?kbid=316941
Så det du skal er at geninstallere og sige nej til at reparere så får du mulighed for at slette den patition som xp ligger på. Der efter kan du oprette en partition og formattere.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : amidk1

Dato : 20-02-05 01:25

Kommentar
Fra : amidk1

Dato : 20-02-05 01:28

Tak for svarene.... Palle: Nej der er ikke tale om en reperation af windows, men en helt ny installation på et formateret drev.
Jeg har såmænd også prøvet at fjerne partionen, ved at bruge fdisk. Men ak heller ikke det hjælper. Derfor har jeg en mistanke om at der måske ligger noget og lure et eller andet sted. Men hvis du siger det ikke kan lade sig gøre så regner jeg trygt med det og knokler videre.