/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
stuen
Fra : snusi
Vist : 407 gange
150 point
Dato : 19-02-05 17:04

Hej.
Måske lidt underligt spørgsmål, men dem skal der jo også være plads til, håber jeg
Hvordan kan jeg gøre min spisestue mere "brugbar" jeg tænker på at det jo egentlig bare er en stue man går igennem og ellers sidder i når vi har gæster. Stuen er ca. 25 kvadratmeter og næsten firkantet. Der skal selvfølgelig være et spisebord (hvad er moderne lige nu?) og en reol (hvad er moderne lige nu?)

Mvh
snusi

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-02-05 17:17

Stål og EG er vist ved at være nu-trend.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 19-02-05 17:31

Hej Snusi
Det kan ikke betale sig at vægle efter, hvad der er moderne, med mindre du vil skifte det ud en gang om året. Tag hellere efter, hvad du synes er pænt og hyggeligt. Hvis det er en kold stue med stål, glas o.s.v., tror jeg ikke, man bruger den alligevel. En stue skulle gerne være til at have det rart i, ikke en udstillingsgenstand.
Hilsen Jette

Accepteret svar
Fra : sprit73

Modtaget 160 point
Dato : 19-02-05 17:41

Hej Snusi,

Glas, alu, og Eg skulle jeg mene er in. (Har selv lige været på stort møbelindkøb)

Her er et lille link på noget indretning, du måske kan bruge

http://www.boligguiden.dk/cp013.jsp?pageId=CP013&pageMode=PCE009&contentId=C0238

/sprit

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 19-02-05 18:00

Enig med Jette.... alene at indretningen er moderne, behøves jo ikke at betyde, at du kan lide den... Hvis jeg var dig, ville jeg skaffe mig en masse reklamer fra møbelfirmaer... Og gå på inspirationstur i forretningerne. På den måde kan du skabe dig et overblik over, hvilken stil, der er din.

Vaxen

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-02-05 18:03

Hej, snusi. Ja, det er da lidt flot at have et helt rum bare til at spise i når man har gæster.

Min egen spisestue er i forlængelse af køkkenet, og jeg synes, at det er altafgørende vigtigt med et stort solidt bord. Jeg har altid haft et spisebord, som også kunne bruges til symaskine, partere gris, save, bore, fingermaling, ler, vanillekranse, potte planter om, o.s.v. o.s.v.
Så spisestuen kan da sagtens være hjemmets centrale rum.
Men det kommer jo helt an på, hvilke personer, der bor i hjemmet, og hvor mange rum, man har.

Hvis man også har et værksted, grovkøkken og alrum, så er det da lækkert at have spisestuen stående lige klar til gæstebrug. Og så kan man jo købe efter mode, lyst og pengepung.

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 19-02-05 20:53

Hej

Jeg tænker også lidt på om man kan sætte forskelligt sammen, som feks. ahorn, bøg, glas/alu, eller bliver man i samme sort sådan at det hele feks. er bøg osv.
Jeg har nemlig både set på bøg, alu/glas. Når jeg finder en reol i bøg jeg synes om, kan jeg ikke finde et spisebord i bøg jeg kan li. Jeg har set en reol i ahorn jeg kan li, men kan ikke finde ud af hvilket bord der passer til.

Mvh
snusi

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 19-02-05 21:14

Det kommer lidt an på, hvordan man ellers har det. Hvis man har en masse stilrent i samme sort, vil det stikke ud, hvis man køber noget i en anden træsort, mens en glas- eller marmorbord ikke ser underligt ud. Men hvis alle møbler er af forskellige træsorter der er blandet på den rigtige måde, kan det også se hyggeligt ud. Sådan har min veninde det. Vores møbler er næsten alle fyr, men af forskellige behandlinger. Fx. en laminatdobbeltreol, en enkelt reol i ubehandlet fyr, en spisebord m. stole der er lakeret. en (engang) oliebehandlet købmandsdisk og et sofabord i marmor. Efterhånden ligner alle fyrretræsmøblerne hinanden. Selv om reolen er af laminat, er den så gammel, at den er mørknet alligevel (fra da ruder konge var knægt).
Hilsen Jette

Godkendelse af svar
Fra : snusi

Dato : 19-02-05 23:33

Tak for svaret sprit73.

Har du så selv købt det der er in lige nu?

Mvh
snusi

Kommentar
Fra : sprit73

Dato : 19-02-05 23:43

Selvfølgelig - man er vel livsnyder

/sprit

Ps: Meget glad for at du kunne bruge tippet