/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
timetal i skolen
Fra : skingur
Vist : 565 gange
100 point
Dato : 19-02-05 13:35

http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/B20040080505-REGL

.. nogle der kan tolke det? Så vidt jeg kan se har man i 5 klasse 30 timer om året-.. det kan sgi da ikke passe?

Det er mig komplet umuligt at finde et sted hvor der på jævnt dansk står, hvor mange timer man har i hvert fag!

hilfe!!!

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 19-02-05 13:40

Minimumstallene er angivet i skemaet.

Fra 4. klasse og frem, er det 180 timer om året i dansk.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 19-02-05 13:42

og i billedkunst?

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 19-02-05 13:43

.. hvis du har aflæst skemaet korrekt, har jeg desværre også ret i at man i 5 klasse har 30 timer.. om året!

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 19-02-05 13:45

Øv, jeg troede det var dansktimerne du efterlyste.

minimumstimetallet er 2230 for 5. klasse.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 19-02-05 13:46

30 timer til klassens tid.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 19-02-05 13:47

Billedkunst også 30 timer.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 19-02-05 13:49

er du nu sikker? Så vidt jeg kan læse, har man i alt i hele grundskoleforløbet 240 timer (fordelt på fem år, med 30 timer i 1 klasse, derefter 60 i 2,3,4 og endelig 30 i 5. klasse.)

Eller læser jeg det stadig forkert?

Kommentar
Fra : nebis

Dato : 19-02-05 13:52

Jeg ved ikke lige, hvilket fag du er interesseret i, men det virker som om, du har læst rigtigt, f.eks. billedkunst i 1. kl. er min. 30 timer. Det passer da meget godt med min folkeskole tid, vi have da ikke mere en 1 times formning om ugen.
Husk på at 30 timer/år er 1 time/uge, de har jo lang sommerferie + ferier indimellem, så det passer nok meget godt at der er ca. 30 uger/år.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 19-02-05 13:56

hvor dum er man så liiige når man tager en lang uddannelse for at undervise een time om ugen? Suk.
Cirka lige så dum som undertegnede!!!!!!!!

Tak for jeres hjælp

... venter lige lidt med at lukke, just in case!

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 19-02-05 13:58

For 5. klasse er billedkunst 30 timer om året som minimum.

Se under rækken 5. og ned, så får du minimumstimetallet for hvert fag.
(Glem mine 2230 timer på et år...det er en 3-års periode).

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 19-02-05 14:07

Ja undskyld, men jeg kon sq godt nok til at grine, da jeg læste Skingur´s sidste bemærkning...lol

Dit næste spørgsmål bliver vel, hvor meget din løn kan blive med et årligt undervisningstal på 30 timer

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 19-02-05 14:59

tjaeee.. jeg kan vel køre på frikort så

(heldigvis har jeg også dansk plus et par fag mere!)

Accepteret svar
Fra : myg

Modtaget 100 point
Dato : 19-02-05 20:29

Der er 40 undervisningsuger om året (nebis), og da 30 klokketimer er det samme som 40 lektioner (á 45 min.) går regnestykket op.
Ofte vil man i praksis læse én ugentlig lektion i et fag som billedkunst med 2 ugentlige lektioner i ½ år (altså 20 uger).
Endelig er det tilladt at "flytte" timer fra ét år til et andet blot det er indenfor samme gruppe (fase) og de øvrige regler omkring klassernes timetal overholdes. Man betragter forløbet som 3 stk. 3-årige perioder, hvor timetallet skal være opfyldt indenfor en periode, når den afsluttes.

Hovedet op igen skingur - der er jo mere end én klasse med billedkunst på skolen og på de fleste skoler også flere klasser på hver årgang, så du skal såmænd nok få din lyst styret

Hilsen myg

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 19-02-05 21:39

Tusind tak.. og jeg havde overset den med klokketimer og de tre kvarter.

Og for lige for gud ved hvilken gang må jeg lufte min uvidenhed.. hvad betyder "nebis"?

Kommentar
Fra : myg

Dato : 20-02-05 00:42

nebis er såmænd blot "navnet" på ham/hende, der i denne tråd kl. 13:52 "lancerede" de 30 årlige skoleuger !

Hilsen myg

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 20-02-05 10:03

Nogle gange bliver jeg bekymret for hvordan jeg skal overleve eksamen med det niveau jeg lægger for dagen!!!

Tak alle sammen.

Godkendelse af svar
Fra : skingur

Dato : 20-02-05 10:03

Tak for svaret myg.