/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Silikone til AGL/HALLS drivhuse
Fra : Hugos
Vist : 3729 gange
200 point
Dato : 19-02-05 08:42

Skal til at sætte mit nye AGL drivhus op (igen, stormen tog det første!). Denne gang kunne jeg godt tænke mig at
ligge en silikone i sammen med glasset, men kan det lade sig gøre? Der er enforhøjning i sprosserne, hvor der skal sidde
en gummiliste, så alt i alt, er forhøjningen mellem drivhuset og glasset vel omkring 0,5 cm. Kan det lade sig gøre at ligge en silikone her? I givet fald, nogen anbefalinger om kvalitet?

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 19-02-05 09:21

Hvis du vil bruge et siliconemiddel, skal du sikre dig at det er uden citronsyre i, hvis det er stærkt lugtende er det med citronsyre, og da det er en syre er det agressiv overfor mange metalliske stoffer, - jeg kunne godt tænke mig at det så ville kunne angribe aluminium, men er det f.eks et hus af træ, vil det være anvendeligt. Endelig så kan du få silicone uden syre,- kun for du skal have det i mente. (Jeg ved ikke hvad dit AGL står for).

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 19-02-05 10:17

Det kan selvfølgelig godt lade sig gøre at ligge en stribe silikone/fugemasse imellem glasene. Men hvad vil du opnå med dette? Det vil blot skabe unødige problemer næste gang der går en rude itu. Det er jo ikke meningen at et (hobby)drivhus skal være hermetisk tæt/lukket. At du vil "lime" ruderne sammen med silikone, forhindrer ikke at dit drivhus vil lide overlast ved næste storm...tværtimod. Jeg har selv et AGL på 11,5 kvm. og det har "overlevet" i ni år nu, på nær et par ruder der gik i stykker ved sidste storm.
Men føler du selv det vil "styrke" dit nye drivhus er der INTET til hindrer for at komme en silikonefuge imellem ruderne, men som nævnt HELT overflødigt efter min mening.

God fornøjelse med dit ellers nye DEJLIGE drivhus!!!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 19-02-05 10:18

jeg vil mene LAD VÆRE MED AT BRUGE SILICONE, du fortryder det i længden. Ryger der et enkelt glas, tager det en krig at skifte. Få dig nogle bøjler til at holde glasset, og sæt et par ekstra i.

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 05-03-05 22:55

Hej hugos .Mit svar er måske ganske uinteresant, men mit drivhus 12m2 købt i bilka for mange år siden, (15år).kort tid efter købet mistede mit drivhus et par ruder .Og hvad gør man så ,for det gider man jo ikke ,med højre hånd fattede jeg fagbogen , (telefonbog)fandt et firma i hjørring der lavede klips til drivhuse, i ekstra kraftig kvalitet, (rustfrit stål)(billigere end silicone)jeg ved ikke hvor mange, men ca 4 stk ekstrea pr glas ,hvor mange ruder tro du jeg har, mit drivhus har, mistet siden 0000000000000000000000 synes du ikke det var få. Fik du også et kolosalt udbytte af dit divhus i 2004 vi gjorde.

mvh patrol2.