/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
heavy metal amp?
Fra : cobran
Vist : 486 gange
250 point
Dato : 18-02-05 14:15

Hej.
Jeg har brugt en Fender Cyber Delux amp. i 2 år og syntes at den var veldig god til mit behov, men jeg har indset at jeg bedre kan li´ at spille heavy metal solo´r og sådan, men det kan den forstærker som jeg har tilsyndeladende ikke! :P

Kan jeg købe noget der kan sættes til min Fender, så jeg kan spille heavy metal ... eller SKAL jeg købe ny forstærker for at kunne det?

Mvh. Cobran

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-02-05 14:18

Smag og behag.

Fenderen er mere sovset og "country". Du kan da sagtens øve dig med diverse pedaler, men kig på 99% af heavy'erne. Svaret er Marshall 50W top + 2 kabinetter under hver. Antal i det omfang man har råd.

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 18-02-05 14:20

Ok! har du en fornuftig pris til sådn en?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-02-05 14:21

Der findes et hav af forstærkere, og kun du ved hvad netop din sound er. Valget af guitar er heller ikke uvæsentlig.

Personligt er jeg meget begejstret for Fender Twin Reverb + Mesa Boogie, men jeg er heller ikke "heavy".

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-02-05 14:25

I omegnen af 17000 med et kabinet og 24000 med to kabinetter.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-02-05 14:26

http://www.eskildsen.dk/ kig under guitar forstærkere. Der er en hulens bunke forskellige.

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 18-02-05 14:29

Kan man ikke finde en god Marshall til ca. 3.000 eller 4.000kr?

Jeg behøver heller ikke det bedste af det bedste :D

Mvh. Cobran

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 260 point
Dato : 18-02-05 14:36

Åh jo da. Nu snakkede vi bare den legendariske rør-top.

Du har jo også mulighed for www.dba.dk

Der er en behringer rørforstærker på bud hos eskildsen. Om den lyder ok ved jeg ikke, men til den pris var den et lyt værd. Så fat din spade og smut ud og besøg musikforretninger.

Iøvrigt er der stort set ikke to guitarister der er enige. Snakkede med Åke Alexandersons guitarist. Han havde prøvet alt, deriblandt Marshall og havde nu ubetinget fundet tilbage til Fender rør-amp. Spørg Kenneth fra Pretty Maids og der er kun de oldgamle 50W's Marshall der duer. Mark Knopler bruger noget tredje. Nogle sværger til Vox AC 30, andre igen kan kun spille på deres Orange forstærkere osv osv.

Derfor kan kun du vide, hvad du netop synes er fedest.

Godkendelse af svar
Fra : cobran

Dato : 18-02-05 14:40

Jaa okey Tak for svaret 3773.

Jeg vil tage over og høre på nogle forstærkere :) Det er jo den bedste idé som du siger, så det vil jeg gøre.

Tak for snakken.

:)

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-02-05 14:43

Velbekomme

..og husk at fortæl hvad du har købt!

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 18-02-05 14:45

Selvfølgelig. :D