/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Internet-indstillinger ?
Fra : Skywalker69
Vist : 728 gange
150 point
Dato : 18-02-05 10:51

Fatter det ikke - kigger i Indstillinger for Internet > Avanceret og der fremkommer KUN tre indstillinger for Java...? Intet af alle de andre indstillingsmuligheder er med. Det betyder jeg ikke kan bruge "skrivefelter" på nettet til noget (skriver dette fra en anden pc), kan ikke udfylde formularer eller bruge søgemaskiner.
Det er Win98 (Jajaja, ved det godt, men det er ikke min pc'er, og jeg har lagt den oevni 3 gange uden at der sker en fløjtende fis ! HJÆLP

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 18-02-05 10:58

hvilken browser bruger du???

Kommentar
Fra : Skywalker69

Dato : 18-02-05 11:01

Explorer 6, et-eller-andet....

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 18-02-05 11:18
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-02-05 11:29

Fatter ikke hvad du vil med flere muligheder end de 3 der findes :

JAVA JIT-compiler aktiveret (dette gør at browseren kan tolke java.class filer der køres som applet's)
JAVA logføring aktiveret (laver en log over hvilke komponenter der aktiveres)
JAVA skærm aktiveret (et selvstændigt vindue hvor du kan køre JAVA uden om din browser)

Har du sat flueben ved det 1. punkt burde al JAVA virke i din browser.

Der findes flere indstillinger under menuen : Funktioner->Internetindstillinger fanen Sikkerhed , vælg [Brugerdefineret niveau]

Har du det nyeste JAVA runtime enviroment ? Tjek og/eller installer hér : http://www.znn.dk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kristian69

Dato : 18-02-05 11:58

Jeg vil prøve det øverste link - men ved da heller hvad de andre muligheder skal bruges til, molokyle ?!!! Ved bare, at på min pc'er er der masser af punkter og på den pc jeg bøvler med, er der kun tre java-muligheder....der skal da være en hel række af forskellige valgmuligheder til alt muligt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-02-05 12:02

Tror du ikke du tænker på : Funktioner->Internetindstillinger... fanen Sikkerhed , vælg [Brugerdefineret niveau] ?

Lidt nede er der flere muligheder. Bl.a. at deaktivere JAVA, hvilket måske er tilfældet på omtalte maskine ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-02-05 12:05

[hør] Kristian69 = Skywalker69 ???

Ikke at det er forbudt, men det er meget velanset at skrive det i sin profil, hvis man bruger flere profilnavne/alias

..så er der nemlig ingen der bli'r sure og begynder at tale om pointsnyd

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kristian69

Dato : 18-02-05 12:12

Tja, har ikke brugt Kandu meget længe og er kommet til at oprette mig igen....ved det godt, Molekyle. Men det er altså ikke for at snyde point. Er ret ligeglad med de point, vil bare gerne have løst problemet/problemerne .-)

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 18-02-05 12:28

det kan være pga. du mangler nogle java filer som kan downloades på overstående link ellers kan du prøve at geninstallere explore

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-02-05 12:45

Tænker lige : Det er vel ikke Javascript du tænker på ? For det er en helt anden snak Der er forskel på Java og Javascript. Det er faktisk to helt forskellige ting. Er det javascript der ikke virker ?

Da skal du nemlig sørge for at scripting er tilladt både i Avanceret og Sikkerheds fanerne under internetindstillinger.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : kaypia

Dato : 18-02-05 13:06

For Win XP gælder, at der i Funktioner-Internetindstillinger-Avanceret er og skal kun være 3 indstillinger omkring Java.
Jeg husker ikke, at det var anderledes i Win 98. Har du som nævnt af molokyle markeret det 1. punkt skal det virke, hvis ikke du ved en fejl har fået ændret noget andetsteds. Kontroller, at du ikke har fået deaktiveret Java - eller prøv at følge de givne råd om evt. geninstallation/download
De 2 andre muligheder er unødvendige til det, som er dit problem. Oprettelsen af logfil (pkt.2) kan være nyttig i forbindelse med sikkerhedhed og problemløsninger.
Java-skærm aktivering er til brug for websideudviklerer til test af Java-programmer m.v.
m.v.h.
kaypia

Kommentar
Fra : Kristian69

Dato : 18-02-05 13:50

Tak for Jeres gode ideer. Jeg har nu lagt XP ind og skal se, efter wekenden, om det fungerer rigtigt. Ihvertfald var alle de indstillingsmuligheder der - skal bare se, om jeg nu kan bruge formularer, osv. på nettet. Men XP plejer jo at få alt til at fungere korrekt, siger min erfaring mig.
Melder tilbage så snart jeg ved mere for at afslutte tråden her - tak skal I ha' so far !!