/ Forside/ Interesser / Fritid / Dykning / Spørgsmål
10  TIMO_J 140
Hurgarda
Fra : hunnerup2
Vist : 1353 gange
100 point
Dato : 17-02-05 22:24

Hejsa. Skal til Hurgarda sidst i April 2005. Det er anden gang jeg skal afsted. Er der nogen som har brugt snorkel og maske til salg eller kan anbefale et sted hvor det kan købes??? Sidst jeg var afsted var i dec 2002 og gider ik deres låne-udstyr, for det er ik i orden....
Hilsen Hunnerup

Kommentar
Fra : LeifHansen

Dato : 18-02-05 09:13

Jeg har ikke noget tip. Men jeg vil lige sige, at jeg aldrig ville købe brugt, det er utroligt vigtigt, at du får noget der passer til dig, så derfor vil jeg anbefale, at du går ind i et dykkercenter med stort udvalg, hvor du kan få en maske der passer precist til dig.
Hvis du ikke ved, hvor der er en, så skriv lige hvor i landet du bor.
Mvh Leif

Kommentar
Fra : hunnerup2

Dato : 18-02-05 09:21

Hej Leif.. Det er kun anden gang jeg skal snorkle og absolut ik sidste gang. Har overvejet at tage et dykker kursus Men ved ik hvor jeg skal begynde. Jeg bor i Herning og mener at jeg engang har hørt om Herning Svømmehal??? Men ville da gerne høre hvor jeg kan handle i området ang snorkle-udstyr. Mange tak for hjælpen
Hilsen Hunneup

Kommentar
Fra : LeifHansen

Dato : 18-02-05 10:00

JEg ved at der er en klub der hedder Herning Sportsdykkerklub "Perlen", H.N. Andersens vej 3-5, Tlf : 97 12 15 og vist nok en der hedder havmanden. Begge underviser formentligt i CMAS systemet. CMAS er klubbaseret og tager op imod et år, mens PADI, NASE m.fl. er "kommercielle", består af moduler sammenlagt som på niveau med CMAS tager ca 10 dage.
Jeg er ikke bekendt med nogen dykkercentre i Herning. Men kommer du nogenside til Ålborg ligger der et rimeligt stort der. det hedder Dykkersport. Der er også et lidt mindre jeg ikke kender der hedder Carlsens Dykkercenter.
Du kan finde en masse på nettet, f.eks. www.dykcen.dk eller vores egen www.dyk.nu
Mvh Leif

Kommentar
Fra : hunnerup2

Dato : 18-02-05 13:44

Tak for info og vil prøve at forhøre mig i "Perlen". Ang udstyr så vil jeg søge lidt på nettet. Da jeg ik lige skal til Ålborg inden afrejse.. Men det er vel også til at handle på nettet uden problemer??? Typisk kvinder at have 100 spørgsmål..
Hunnerup

Kommentar
Fra : wezzler

Dato : 18-02-05 13:49

Brug 150 kr på en dykkermaske i sportsmaster/intersport og køb et par svømmefødder til ca. 200 kr fra samme sted. Det er ganske udmærket kvalitet. Har gjort det samme og brugte det i Hurghada i Januar.
Omvendt kan du da også købe det dernede - men kvaliteten koster det samme - dog slipper du for at slæbe det derned!

Kommentar
Fra : hunnerup2

Dato : 18-02-05 14:36

Hej Wezzler. Mange tak for rådet. Det vil jeg gøre, for så kan jeg prøve det uden at skulle sende det tilbage Igen. Hvis nu det ik er lige som jeg ønsker eller at det ik passer. Tak og rigtig go weekend. Og p.S. går ud fra at det kan købes alle steder i Hurgarda?? Da jeg ik rigtig synes at kan huske, at jeg så noget sidst jeg var dernede..
Charlotte

Kommentar
Fra : LeifHansen

Dato : 18-02-05 19:37

Hej igen

Du skal IKKE købe pr postordre, der har du ikke en chance for at få en maske der passer. Hvis du kun vil snorkle er en maske til ca 200 ok, mens hvis du senere vil dykke så få noget ordentligt. Jeg husker ingen forretninger i Hungarda, der er en del dykkercentre, men ikke med udstyrsudvalg af betydning. Så om du kan finde en forretning i nærheden. Weezler har ret i prisvurderingen, kvlaitet koster stort set det samme over hele verden. Husk når du køber maske, at den skal skures indvænding med tandpasta og køb også nogen antidug, det er meget bedre en at spytte i masken -især for kvinder

Kommentar
Fra : hunnerup2

Dato : 18-02-05 21:36

Hej. Jamen så må jeg en tur i Intersport og se på udvalget.. For jeg vil heller have noget som er iorden hjemmefra end stå dernede og ik kan finde noget. Og ja hvis det skulle blive til en rigtig dykkertur engang, så kunne jeg næsten forstille mig at det er noget dyre og bedre grej som skal til..... Men mange tak for hjælpen.Og tak for rådet ang det med kvinder Vi skal jo hjælpes lidt ekstra engang imellem Go Week-end

Accepteret svar
Fra : jeppenp

Modtaget 100 point
Dato : 13-03-05 19:20

vendt til du kommer der ned...

har været afsted 3 gange og der er massere af butikker i den gamle bydel..

hvor man kan købe perfekt udstyr til 1/3 af prisen i danmark.. bare husk af forhandle og kigge forskellige steder før du køber... i øvrigt kan jeg anbefale en fedt rev.. Coral beach et hortel hvor mn kan bruge deres strand..
god tur

Kommentar
Fra : hunnerup2

Dato : 13-03-05 20:32

Hejsa
Det lyder rigtig godt.Og så til den pris.. Så vil jeg vente til jeg kommer derned.For jeg har ik fundet noget endnu. Vil prøve Coral Beach... Mange tak for hjælpen..Glæder mig helt vildt til at komme afsted.
Charlotte

Godkendelse af svar
Fra : hunnerup2

Dato : 03-04-05 20:59

Tak for svaret jeppenp.