/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Router DI-604
Fra : oz1eqp
Vist : 672 gange
260 point
Dato : 16-02-05 11:12

Har lige købt en brugt D-LINK DI-604. NR: BD0A33A0004049.
Har downloadet manual og har prøvet at sætte den op lige efter bogen,men ligemeget hvad jeg prøver,så kan den ikke
koble på nettet.Har også opdateret Firmware software,men det gavner intet.
Jeg har en 512/128 opkobling hos TDC og det kører med en Speedstream 2600 router uden problemer.
Er der nogen,som kan komme med noget positivt,med henblik på at løse mit problem.
Der er 500 point til den,som kan hjælpe mig i gang.

oz1eqp-Arne

Kommentar
Fra : cdripper

Dato : 16-02-05 11:22

Har du begge routere sat til på samme tid?

Kommentar
Fra : shamrock1

Dato : 16-02-05 11:29

Jeg kan ikke finde ret meget information om din speedstream 2600, men jeg ved at hvis man kobler noget nyt
udstyr på tdc adsl, skal udstyret været koblet fra ca. 1 time pga. de låser udstyret på mac adressen.

Mvh. Brian

Kommentar
Fra : dk

Dato : 16-02-05 11:31

efter du har sat routeren op med dit brugernavn og pass (hvis du ikke kører med fast ip)
så skal du frigive ip adressen.....

klik start kør >>cmd
i dos prompten skriver du (tryk enter ved hver linie)

ipconfig /release

ipconfig /renew
derved får du en ip adrese fra d-link og ikke fra speedstream

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 16-02-05 12:00

Det var noget jeg ikke vidste,at TDC låser til mac adresse,så det bringer mig måske videre.
Nej,vi har ikke begge routere tilsat på samme tid.
Grunden til at jeg har købt den D-LINK er,at jeg betaler 15 kr. om måneden i leje for router fra TDC,
og det vil jeg ikke blive ved med.Jeg vil følge dine anvisninger og se hvorvidt jeg kommer.
Melder tilbage i morgen.Foreløbig tak.
oz1eqp Arne

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 16-02-05 16:42

hej
jeg har selv brugt di-604 ind til den gik i stykker den kørte bare fint lige til den gik i stykker
den blev først brugt tdc kabel modem derfer tdc adsl
satte den til og kørte i første huk
jeg var aldrig inde i nogen confic. iden
ole
ps.da den ikke ville mere satte jeg en netgear trådløs ruter på no problms.
det kører bare

Kommentar
Fra : onkelkeld

Dato : 17-02-05 11:45

Synes her det må være vigtigt at fortælle, der skal være lige ud kabler, mellem computer og link, og krydset fra link til adls. boksen.

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 17-02-05 12:04

Tak for kommentaren. Man bliver klogere med tiden,for det var jeg ikke klar over.
Vi har ikke tid til at tjekke det før i weekenden,så vender jeg tilbage mandag.

oz1eqp Arne

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-02-05 00:45

Jeg har selv en D-link 804, og her brugte jeg lige igennem kabler over det hele, så det skal du sikkert også gøre med 604'eren.

Nu er jeg så gået over til TopCom med AP, og det er det sammen her.

Jeg ved godt at der er nogle routere på markedet, som skal have et krydset kabel, men den tror jeg ikke på i 604.

Hvis du lige skifter fra den ene til den anden router, så får du IKKE forbindelse, sådan lige med devums. Du skal ind og have den registreret med den nye routers MAC adresse.

Prøv først at slukke for hele systemet og gå tidligt i seng. Tænd så næste dag og se om den ikke skulle have glemt dig, så den kobler op på ny, med den nye MAC adresse. Netværket skal lige have tid til at køre time-out.
Så tror jeg at du får det til at virke, ellers må du ind og bede systemet om at resette din forbindelse.

Først prøv lige at få en ekstra lur

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-02-05 01:38

En anden mulighed er, at du har købt den for dyrt i forhold til hvad den kan/skulle kunne. Har du set den i funktion?

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 22-02-05 10:48

Er forbindelsen så gammel at det er en ATM udgang der er på ADSL-modemet? Det vil kun virke hvis det er en ethernet (10BT) udgang der bliver brugt. Kontakt evt. TDC for at kunne ændre eller hvis det koster en "nyoprettelsepris", så vælg en anden udbyder - f.eks. CyberCity. Så betaler de jo for konverteringen.

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 27-02-05 08:00

Efter gentagne forsøg smider jeg det i skraldespanden. Det vil simpelthen bare ikke køre.
oz1eqp

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 27-02-05 08:11

hej
hvis du sætter pc i speedstrem virker det så?

ole

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 27-02-05 08:30

hej
ja,så kører det med det samme.
oz1eqp Arne

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 27-02-05 08:37

hej igen
jeg tror ruter er defekt.
hvor mange pcèr skal der på?
ole

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 27-02-05 08:45

hej
der kører tre pc på den.
Hvis router er defekt,så er det ikke særlig pænt at sælge den på auktion ( QXL ) men der findes
jo brådne kar mange steder.
oz1eqp

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 27-02-05 08:59

hej
har du prøvet reset sidder ved siden af strøm stik?
når du sæter pc`er på er der aktivitet dioder blinker?
ole

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 27-02-05 09:22

hej
Ja,reset har vi også prøvet,men uden virkning.
Ja,dioderne blinker når jeg sætter det til.
Jeg bøvlede med det i 2½ time i går,men selv om jeg havde haft systemet slukket
i en time,så lykkedes det ikke.
oz1eqp-Arne

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 27-02-05 10:23

hej igen
så er jeg på nettet igen
var lige henne og se kabel fra ruter til speedstrem
fik sat det i forkerte stik(2sek.kommer drengen jeg kan ikke komme på nettet)
fra ruter til speed strem kabel ret igennem
ole

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 27-02-05 10:27

hej igen
du kan også prøve denne
http://www.dk-tv.dk/Default.asp?ID=201

ole

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-02-05 10:45

CQ CQ oz1eqp
Kan du komme ind i routeren fra en af de tilsluttede PC'er?
Kald den fra din browser med http://192.168.0.1 hvor du skal indtaste din adgangskode "admin" og password skal være tom, da du har reset'et den.
Så kan du konstantere om der er hul igennem til dit lokale net.
I status kan du se om der er oprettet forbindelse til det ydre net, om der er tildelt en IP-adresse.

Prøv det!

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 27-02-05 11:03

Til 1133
Det er nok en af de få muligheder vi ikke har prøvet.
Til severino
Det har indtil nu været umuligt at få forbindelse til det ydre net,
det er ikke noget problem at komme ind i menuen.
Jeg må have min søn til at prøve igen,da modem og router er tilsluttet til ham,
i den anden ende af huset.
oz1eqp Arne

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-02-05 11:17

Har I prøvet at lukke det hele ned, og så registrere jer igen når i tænder for modemet igen?
Hvis routeren virker, så er det MAC-adressen til internettet der spiller jer et pus. Den stemmer sikkert ikke over ens med den tidligere adresse som I havde med den tidligere opkobling, så det er nok derfor I ikke kan få forbindelse.

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 27-02-05 11:32

Er der ikke noget med at TDC skriver et eller andet efter IP-adressen ved tilslutning,
men at have set noget om det et eller andet sted.
oz1eqp-Arne

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 27-02-05 11:42

hej igen
min sidste bemærkning
den er defekt
jeg har brugt swits 2 forskellige rutere alle uden problemer
jeg har bare sat dem til uden at skulle ind i nogen config eller lign.
men husk dchp eller hvad det nu hedder(dynamisk ip adresse)
ole

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-02-05 12:35

Det du nok tænker på er portnumret. Her er en tilfældig IP adresse: 80.128.30.41:80
Her henvises der til port 80 på adressen. Er det det du mener?

Det skal du normalt ikke bruge da portfordelingen sker automatisk, alt efter hvad det skal bruges til.
FTP på port 21
HTTP på port 80
MAIL på 25 og 119 (POP3/SMTP tror jeg nok)

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 28-02-05 13:52

Efter at have foretaget flere forsøg må jeg opgive at få DI-604 til at virke.
Jeg har prøvet alle de forslag I er kommet med,men må desværre melde pas.
Tak for Jeres ihærdige forsøg på at hjælpe mig videre.
oz1eqp Arne

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-02-05 20:28

Set i bakspejlet, så er routeren DI-604, afløseren til DI-804. Men desværre en dårlig afløser som udmærkede sig ved ikke at være stabil, og flere er da også stået af på grund af varmeudvikling.
Selve konstruktionen på 604 virker også mere discount præget i forhold til den mere gedine udførsel som 804 har.

Du burde henvende dig til den person der har solgt dig den, og reklamere over den, for vedkommende ved sikekrt godt den ikke kørte så godt, og burde tage den tilbage igen.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-02-05 20:32

Citat
Hvis router er defekt,så er det ikke særlig pænt at sælge den på auktion ( QXL ) men der findes
jo brådne kar mange steder.

Så må du ind på QXL og give vedkommende en dårlig karakter for sin reelle handlemåde!

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 28-02-05 21:50

hej
helt enig severino
min 604 kørte ellers perfekt uden problemer lige indtil den stod af
bruger nu netgear ruter (trådløs) den kører også perfekt
alt det der med at man skal ind i config og mere for at få en
ruter switch til at virke fatter jeg ikke en meter af
har også brugt eico diva lan ,om det er mig der er heldig eller
det har altid næsten kørt med det samme, hvis ikke har det altid været mine kabler.
mvh
ole
ps : husk at lukke spgs.arne ellers er det åben til evig tid

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 01-03-05 06:51

hej
jeg har haft kontakt med sælger,men fik bare den besked,at det virkede da de pillede det fra,og at det var over
et år siden de havde brugt det,så det kunne de ikke huske noget om.
hvordan giver jeg point til flere,da jeg synes der er en to tre mand,som har været meget hjælpsomme.
oz1eqp Arne

Accepteret svar
Fra : 1133

Modtaget 260 point
Dato : 01-03-05 15:48

hej
jeg pleje trække lod
ole

Godkendelse af svar
Fra : oz1eqp

Dato : 01-03-05 17:06

Tak for svaret 1133.
Det er altid rart med nogle gode svar.
oz1eqp

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 01-03-05 17:09

Jeg åbner et nyt spørgsmål så dk og severino kan få point også.
oz1eqp