/ Forside/ Teknologi / Administrative / Navision / Spørgsmål
10  refi 138
exportere data til excel
Fra : svak
Vist : 3122 gange
50 point
Dato : 15-02-05 13:08

Hej

Kan man i Navision eksportere data (fx fra en given artskonto i bogholderiet) til excel?

Og betyder det noget, hvilken udgave af Navision, man har (altså kan man fx eksportere i de nye versioner og ikke i de gamle)?

Jeg har ikke selv Navision, og kender ikke noget til programmet, så derfor er spørgsmålet måske ikke så præcist.

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 15-02-05 13:38

Man kan vistnok købe special moduler, så det bliver muligt at exportere direkte til Excel.

Alternativt kan du exportere data til en kommasepareret fil, du derefter kan indlæse i Excel.

Accepteret svar
Fra : henrikdj

Modtaget 60 point
Dato : 15-02-05 14:59

I windows-udgaverne af Navision (dvs Navision Financials, Navision Attain, Navision 3.70 og seneste version Navision 4.0) kan man exportere data på flere måder:
1. Den simple: I et oversigtsbillede (f.eks. en debitoroversigt) kan der markeres det ønskede antal rækker. kopieres, og dernæst indsættes f.eks. i Excel - altså via standard Windows funktionalitet.
2. Den avancerede: Navision arbejder med såkaldte dataporte, hvor der kan defineres indlæsninger og udlæsninger i det format man måtte ønske. For at kunne redigere disse kræves tilkøb af en særlig licens.

mvh
Henrik

ps. I de gamle dos-programmer (3.5x) kan der ligeledes ind- og udlæses - men ikke copy/pastes.

Godkendelse af svar
Fra : svak

Dato : 17-02-05 07:23

Tak for svaret henrikdj.

Kommentar
Fra : zaibotdk

Dato : 04-07-07 15:49

Jeg administrarer et Navision system, hvor vi har ind-/udlæsningsmodulet, og det fungerer bare perfekt!
Det var dog en rimelig kostbar affære at få tilbygget.