/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Hvilken sang?
Fra : morty_dk
Vist : 466 gange
300 point
Dato : 14-02-05 23:54

Jeg prøver lige igen. Jeg har tidligere jagtet titlen på en rocksang, der starter med noget klassisk musik. Så jeg prøver lige igen. Sangen spilles i det spot, som tv2 sender for filmen "9 fod under", som sendes på torsdag d. 16/2.

Nogen som kan hjælpe?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 14-02-05 23:56

Mon ikke det er "rockversionen" af Eine kleine nachtmusik du tænker på? den er i hvert fald med i filmen

http://www.imdb.com/title/tt0190138/soundtrack

Kommentar
Fra : morty_dk

Dato : 15-02-05 00:00

Det kan godt være Eine Kleine nachtmusik, som er starten på sangen (er ikke sikker på dette), men så kommer der en rocksang på engelsk. Jeg kan ikke huske noget af teksten, men vil lytte efter hvis jeg ser spottet igen. Det er den titel og kunstner jeg er ude efter

Jeg har lyttet til de sange på soundtracket, og de sange er lidt for swing agtige.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-02-05 00:13

Nu ved jeg ikke om melodien fra det reklamespot er med i filmen, men rocksange der indledes med klassisk musik, kan f.eks. være et nummer som Roll over Beethoven. Det var vist et Chuck Berry nummer

mvh dova

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 15-02-05 00:15

Jeg skal prøve at lytte den af, hvis jeg husker det, torsdag d. 16/2 er mere end et år ude i fremtiden. Mener du d. 16/2 i ÅR (altså i overmorgen), eller simbelthen bare i morgen?

Kommentar
Fra : morty_dk

Dato : 15-02-05 00:19

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 15-02-05 00:27

Eine kleine nachtmusik, har jeg kun hørt med Vanilla Fudge i rock-version.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-02-05 00:33

Den version af Eine kleine Nachtmusik, bliver i filmen spillet af Vienna Mozart Ensemble, ikke lige en typisk rockudgave

mvh dova

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 15-02-05 00:39

OK Morty. Lyyyyyytter på onsdag.

Kommentar
Fra : morty_dk

Dato : 15-02-05 19:19

Lyttede lige selv til det, og via google, så tror jeg det er stilt skin med Inside. Men er ikke sikker, og kan ikke finde selve sangen nogen stedet

Accepteret svar
Fra : Kazistuta

Modtaget 300 point
Dato : 18-02-05 19:23

Yes, det er gruppen Stiltskin, som har lavet det nummer, der blev brugt i reklamen for "9 fod under"...den blev også engang brugt til en reklamefilm for Levis cowboybukser.....Som en lille kuriositet kan det også fortælles, at forsangeren fra det nu opløste band afløste Phil Collins som forsanger i Genesis... Sangen findes bl.a. på disse cd'er:
<http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=33:ycd0yl78xp9b>

Godkendelse af svar
Fra : morty_dk

Dato : 23-02-05 14:57

Tak for svaret Kazistuta.