/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Andet udvikling / Spørgsmål
10  pallebhan.. 320
LaTeX, specielle symboler
Fra : nebis
Vist : 557 gange
310 point
Dato : 14-02-05 21:25

I forbindelse med en rapport, jeg skriver i LaTeX, skal jeg bruge to specielle symboler.

Det ene er et symbol, der ligner et E, der "ligger ned", således at "stavene" peger opad.

Det andet er cirkel forbundet med en farvet cirkel, altså noget lign. \circ --- \bullet, men vil gerne have det som et symbol.

Nogen, der kan hjælpe?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 320 point
Dato : 14-02-05 22:15
Kommentar
Fra : nebis

Dato : 15-02-05 11:37

Så langt så godt, jeg har fundet "\circ---\bullet"-symbolet, herunder er angivet tre forskellige metoder (de er mere til mig selv, men det kunne j også være, der var nogen, der fik glæde af det).

Mangler dog stadig E-symbolet :.-(
Indtil videre tak for hjælpen

trfsigns.sty
\laplace
\Laplace

trsym.sty
\TransformHoriz
\InversTransformHoriz
\TransformVert
\InversTransformVert

txfonts/pxfonts
\multimapdotbothA
\multimapdotbothB

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-02-05 18:16

http://tnb.aau.dk/EDB/dokumentation/latex/index.html

Et liggende E det kan jeg ikke finde her: ftp://ftp.dante.de/tex-archive/info/symbols/comprehensive/symbols-a4.pdf
Men forfatteren skriver man kan maile ham, hvis man kan vise en side eller lign. hvor der er symboler som ikke er i ovenstående fil.

\textturnm ligner mere et m på hovedet eller \invm
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : nebis

Dato : 16-02-05 19:52

Tak for svaret pallebhansen.

-- Har opgivet at finde det liggende E-symbol, desværre...

Men mange tak for den øvrige hjælp