/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
SD kort...
Fra : takskaldeha
Vist : 420 gange
25 point
Dato : 14-02-05 21:16

Hvad er et SD kort?

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 14-02-05 21:20
Accepteret svar
Fra : NielsPT

Modtaget 35 point
Dato : 14-02-05 21:21

SD står for Secure Digital
Det er et hukommelseskort, som mange forskellige apparater bruger, deribland mange digitale kameraer. De kan fås på mange forskellige størrelser, de mest anvendte er: 8,16,32,64,128,256,512 og 1012mb

Mvh Niels

Kommentar
Fra : takskaldeha

Dato : 14-02-05 21:24

Er der nogen digitale kameraer der ikke kan bruge det?

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 14-02-05 21:27

ja, jeg mener f.eks. at Sony Cybershot-kameraerne kører på noget andet.. Men de fleste kameraer bruger det..
Tjek evt. her: www.edbpriser.dk om et specielt kamera benytter SD-kort..

Mvh Niels

Kommentar
Fra : takskaldeha

Dato : 14-02-05 21:34

Jeg har i øjeblikket et 64MB kort i mit kamera og har så fået et 128MB i fødselsdagsgave...derfor spørgsmålet...men kan jeg så nu fylde 64MB-kortet og så tage det ud og så fylde 128MB-kortet eller ville jeg så slette det på det første kort?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-02-05 21:34

Der findes flere forskellige typer af memorycards til digitalkamera.
SD er kun et af dem.
Det mest almindelige er et CF card (= Compact Flash) som også er billigere end et SD card.

Men det fremgår af hvert enkelt kameras brugsvejledning hvilket slags kort det bruger.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : takskaldeha

Dato : 14-02-05 21:35

Tak for svaret NielsPT.

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 14-02-05 21:41

Du kan godt først fylde 64mb-kortet, tage det ud og derefter bruge 128mb kortet, - bare rolig du sletter ikke noget. Ellers ville kortlæserne være en ret ubrugelig opfindelse.

Mvh Niels

Kommentar
Fra : takskaldeha

Dato : 14-02-05 22:26

Mange tak niels...jeg er vist stadig meget ny inden for disse digitale kameraer... Jeg lærer lidt hver dag