/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
SUZUKI GZ250
Fra : bepo
Vist : 505 gange
100 point
Dato : 14-02-05 14:27

Fra at havde kørt større MC'er, har jeg nu skiftet til til en suzuki gz250 - altså en mindre MC (jeg er jo ikke 20 år mere, er faktisk en lidt ældre herre, min første MC var en 500ccm BSA, og det var i tresserne - Jo! sg'u!)
Den lille størrelse passer bedre til mit gemyt.
Hvis nogen her på nettet har erfaring med en sådan "FAT BOY LIGHT" vil jeg da gerne
høre nærmere, jeg fik jo ikke kørt så meget på den, efter købet, det blev jo vinter, og
efter en masse reaktioner her på nettet satte jeg den til opbevaring.
Jeg vil nok holde mig væk fra motorveje - det kræver lidt mere ccm! Men til små hyg-
geture er den vel , for pokker, god nok.

Hører meget gerne fra jer Gutter og Gutinder!

Hilsen bepo

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-02-05 14:57

Jeg går ud fra at "Fat boy light" er det samme som en Marauder.
Det er da en fin lille maskine, driftsikker og økonomisk.
Flot design, og ser faktisk større ud end en 250er.
Eneste minus er som du også selv er inde på, det forholdsvis beskedne antal HK og topfart.

Jeg fandt lige noget fra testkørslen af modellen i bladet Touring Nyt.
De skriver at det er en handy, letkørt model og kørestillingen er betydelig bedre på den end på de fleste andre "cruisermodeller".

Så den tror jeg helt bestemt du bliver glad for, hvis du ikke forventer mere end det den kan.

mvh dova

ps. Jeg kører selv Suzuki, men det er så en "antik" sag, en GS 400 L

Kommentar
Fra : bepo

Dato : 14-02-05 17:52

Hej!
Ja dova det er en Marauder, og dine ord glæder mig, jeg syntes faktisk den minder om
en lille Harley! hm!! Ganske rigtigt! det kniber med topfarten, men den er ganske kvik
i bytrafik, og den klarer 0 -100 på ca. 8 sek - siges der!, men jeg vil ikke prøve det.
Held og lykke med din "antikke! sag!, og glæd dig til foråret.

Hejsa! fra bepo***

NB! Det er min 4 MC (Nimbus - Victoria - BSA - og en Huskvarna!**

Kommentar
Fra : bepo

Dato : 14-02-05 17:57

dova!
En lille rettelse - der er selfølgelig min femte MC!
De er sætternissen der driller!

Hej! bepo

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-02-05 23:08

Ja foråret, det er noget man hvert år ser frem til.
Det er altid en "stor" dag når modellen skal ud og luftes første gang i en ny sæson.

Og held og lykke med "mini-Harleyen"

mvh dova

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 15-02-05 08:41

Med både Nimbus, Victoria og BSA på "din samvittighed" må du jo være vant til at "jonglere" med værktøjet i både danske og engelske tommer
På din nyerhvervelse, som du selv og dova er inde på, er der jo ikke de store "udfordringer" når det gælder mekanik og daglig drift i almindelighed. Jeg kunne forestille mig at du, set i lyset af dine tidligere to-hjulede køretøjer, godt kunne have dig en "englænder" ved siden af i din stald.
Der er ikke noget mere nostalgisk og livsbekræftende end at trille rundt på de danske veje (og de udenlandske for den sags skyld), på en god gammel englænder fra "dengang far var dreng".
Disse herlige maskiner er nemlig heller ikke nogen som "tager pusten fra dig", men alligevel ikke nogle "sinker i trafikken".
Jeg er sikker på at du vil finde det både inspirerende og glædeligt hvis du f.eks. lagde vejen forbi Restaurant HANNERUP i Fredericia kl. 14-16 skærtorsdag den 24. marts. Her plejer mange af Danmarks "englændere" at starte sæsonen op med en "forårsmønstring" hvor de mange maskiner skinner om kap i den lavtstående sol.

Men ellers held og lykke med din nyerhvervelse...og velkommen tilbage på vejene på en MC.

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : bepo

Dato : 15-02-05 11:41

Hej! pallenoc*
JA! Det var tider, dengang, på BSA'en - herligt at suse ud af landevejen, og uden
styrthjelm, man havde blot en "skindhue" , og så motorbriller, det gjorde AV at møde en bi ell. lignende.(jeg skulde aldrig havde solgt "englænderen", de jo pebrede at komme i nærheden af i dag!).
Du kan tro jeg kan håndtere diverse værktøj, og både tommer og mm., men efter hvad
dova skriver får jeg vist ikke meget brug for det, den lille "fyr" jeg har nu er jo ret
driftsikker (det håber jeg også jeg er!)
Jeg må se at komme til Fredericia skærtorsdag, det ku' jeg godt tænkte mig.

Hej! herfra

hilsen bepo**

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 15-02-05 12:55

Ja de har faktisk været oppe i skyerne på både Nimbus og englænderne, men der spores en vis staunering af priserne pt, såååå...
Faktisk har en af mine "engelske lidelsesfæller" en BSA Golden Flash A-10 fra '59 til salg for omkring 30 kilo nysynet og på gamle sorte nr.plader. Måske det var noget, bepo?!

Vi ses så nok i Fredericia?!

Mvh
Palle Jensen

Annuller spørgsmålet
Fra : bepo

Dato : 09-02-06 19:44

SPØRGSMÅLET HAR FIGURERET ET HELT ÅR, OG JEG HAR FÅET MANGE GODE SVAR.
, SÅ NU SLUTTER "FESTEN".