/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Totalt Crashad Computer
Fra : hinsholmen
Vist : 269 gange
50 point
Dato : 13-02-05 13:37

Hej! Detta är Hinsholmen igen dett har varit mycket nöje att be samtliga om hjälp,
men nu har jag ett nytt problem, det är så här att jag har en helt crashad Computer,
och med det menas att jag kan inte formatera Håddisken eller installera någonting
överhuvudtaget. När jag ska boota från en original CD och får fågan om jag vill
installera programmet ( i dett här fallet gäller Windows 2000 ) så får jag meddelandet
att en eller fler filar är skadad, jag försöker då att formatera med hjälp av
startdiskett men dett blir samma resultat tilleks: C:\ FILE0005.CHK är skadad och
dett betyder väl att jag måste patitionera eller vad dett nu ska göras.
Nu hoppas jag att dett finns några vänliga Själar som kan ge några goda Råd.
Tack på förhand. Hällsningar Hinsholmen

Kommentar
Fra : hinsholmen

Dato : 13-02-05 13:41

Dett är väldigt angeläget att jag får Råd och Tips

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-02-05 13:48

filexxxx.chk er (som regel) filer oprettet af scandisk eller checkdisk, der indikerer fejl på harddisken! Har du kørt disse programmer for nyligt? Filen burde kunne slettes! Kører du med ntfs eller fat 32?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-02-05 13:54

Technet boot diskette som er lavet af en kandubruger.
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk/appz/pmdos.exe
Hent og læg den på skrivebordet>dobbeltklik på den og hav en diskette klar.
Start comp med disketten, og lad den rulle ind af sig selv.
Nu kan du patitionere din HD
Low level - denne diskette kan "rense din HD"
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk/files/win98boot.exe

Kommentar
Fra : hinsholmen

Dato : 13-02-05 14:23

Till tedd
Jag vill köra med FAT 32 men den är borta.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-02-05 14:50

Når du indstallerer win 2000 får du også muligheden for at slette din HD
du skal trykke 'L' når du får chancen i valg af indstallation.

Kommentar
Fra : hinsholmen

Dato : 13-02-05 17:47

Till emesen
Jag tackar så mycket før din hjælp med dina Råd och Tips fick jag igång
Computern igen alla skadade filar har återstællds och en dansk version av
Windows 2000 har installerads. Tack
Hællsningar Hinsholmen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-02-05 17:57

Men gå lige ind i windows og lav en repdiskette - og det bør du gøre en gang i mellem.

Kommentar
Fra : hinsholmen

Dato : 13-02-05 22:45

Till emesen
Hej detta ær Hinsholmen igen till all førarglihet har jag fått ett Virus i mitt
nyinstallerade Windows 2000 jag mistænker att dett finns i dett Norton
Antivirus Program som jag har laddat ner på Internet, nu gæller det att få
dett bort, men hur gør jag dett på dett mest bekvæmliga sættet?
Hællsningar Hinsholmen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-02-05 22:53

Se det er uden for min viden.
men her ved de noget om virus:
www.spywarefri.dk
Der er også et forum lidt nede til venstre.