/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
TDC NetExpress og router
Fra : jbe
Vist : 427 gange
20 point
Dato : 25-06-01 13:11

Nogen der har et godt bud på en router der kan bruges til TDC's NetExpress?
Jeg har set på en ZyXEL Prestige 642, men er ikke sikker på om den kan "snakke" sammen med TDC's udstyr i den anden ende.

På forhånd tak!

John

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-06-01 15:07

"jbe" <jbe.news@kandu.dk> wrote in message
news:%ZEZ6.2127$lf5.397971@news010.worldonline.dk...
> Nogen der har et godt bud på en router der kan bruges til TDC's
> NetExpress?
> Jeg har set på en ZyXEL Prestige 642, men er ikke sikker på om den kan
> "snakke" sammen med TDC's udstyr i den anden ende.

I de gamle NE1 dage var der snak om at den kunne tilsluttes ATM-porten på
Siemens modemet som TDC leverer, som et billigere alternativ til Speedstream
5711 og Cisco 1401.
Nu hvor man kan få NE2 tror jeg ikke det kan betale sig økonomisk at købe
den. PPPoE routere er vist en del billigere.

/Morten

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-06-01 16:55

> Nogen der har et godt bud på en router der kan bruges til TDC's
> NetExpress?

Jeg bruger i dag en Speedstream 5711 til mit ProAccess abb. - den samme
router brugte jeg tidligere til mit gamle NetExress abb., som alternativ til
det famøse ATM-netkort.

Mvh,
Lars

Kommentar
Fra : jbe

Dato : 26-06-01 08:24

Morten, NE1 og NE2...????

Prestige 642'eren understøtter PPPoE, betyder det så at den kan bruges til NetExpress opkobling?

/John

Accepteret svar
Fra : gibson