/ Forside/ Karriere / Udlandet / USA / Spørgsmål
10  wacher 144
fortoldning af køb på ebay
Fra : dmariehf
Vist : 3214 gange
20 point
Dato : 12-02-05 13:21

Hej....
Jeg er interesseret i at købe et par brugte støvler på ebay. Hvordan er det med fortoldningen?

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 12-02-05 13:35

fortoldningen på hvad ??

Men prøver.. Hvis du køber at en privat person, er der ingen garanti tilbageret eller andet. Det er købt som beset også selv om der ikke er billede.

vis du køber af et firma er der alle alm. Garantier.. Også selv om de siger andet. Mener det er 14 dage returret.

Kommentar
Fra : jonassr

Dato : 12-02-05 13:40

Mange ting inde på ebay er fake så pas på men du kan også være heldig at gøre et godt kup..

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-02-05 13:54

Nu ved jeg godt nok ikke helt med et par brugte støvler, kan det betale sig??
Porto og den slags.

Med nye varer er det sådan, at det skal være meget, meget billigt før det kan betale sig at købe fra et ikke EU-land.
Mange lader sig lokke af billige cowboybukser, mærkevarefodtøj m.m.
men selv om prisen er umiddelbart lavere derovre, bliver varen som regel dyrere end det kan købes for herhjemme, p.g.a. moms, told og fragt.
Det så vi i et rabatprogram i fjernsynet engang, hvor et par Levi's bukser endte med at være over 100 kr. dyrere end herhjemme.

mvh dova

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-02-05 14:01

Jeg mener ikke der er told på brugte støvler. Men kvitteringen skal nok ikke ligge i pakken, hvis det er "dyre" støvleklenodier.
Der bliver til tider åbnet pakker fra udlandet, til toldeftersyn.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 12-02-05 16:38

Jeg købte et ur på ebay fra USA og selv om selgeren skrev at det var en gave på pakken, så åbnet tolderne den, og jeg måtte betale over 4000 kr i told.
alimak

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 12-02-05 18:28

Reglerne er klare nok:

Varerne bliver sendt til dig fra udlandet
Køb i andre EU-lande:

Told: Ingen told.
Moms: Der skal som regel kun betales moms med den sats som gælder i sælgers land.
Punktafgifter (spiritus, chokolade, etc.): Der skal betales dansk punktafgift.

Køb i ikke EU-lande:

Told: Der skal betales told. Satser for den pågældende vare oplyses hos den lokale Told- og Skatteregion.
Moms: Der skal betales dansk moms.
Punktafgifter: Der skal betales dansk punktafgift.

Der er ikke punktafgifter på støvler, men du kan altså komme til at betale told og moms. Et råd: Check f.eks. ebay Tyskland eller andre EU lande. Har kan du altså købe afgiftfrit på det meste. F.eks. købte jeg nyt grafikkort i sidste måned. pris, dk 2350. Pris Tyskland, 1415 dk - en pæn forskel trods alt.

Erling