/ Forside/ Teknologi / Administrative / Concorde / Spørgsmål
10  terkildsen 110
Opgradering fra C4 til C5
Fra : dmh
Vist : 778 gange
40 point
Dato : 30-08-02 13:57

Hvordan opgradere man fra Navision/Dammgård/Concorde C4 til C5? (Økonomi system).
Skal man downloade konveterings utiliti?, eller eksportere de gamle data fra det gamle system (C4) til det nye system (C5)?.
det skal helst gå glidende uden at miste noget data.

jeg har desværrer kun 40 point tilbage... tag dem eller... det må du selvom, et hjælp er en god ting.

Accepteret svar
Fra : scoope28

Modtaget 50 point
Dato : 30-08-02 14:04

HEJ

I forbindelse med at C4 går på pension, har Navision udgivet et rigtig godt konverteringsværktøj. Har brugt det flere gange nu og der er ikke blevet nogle betydlige fejl i de konverteringer.

MVH

Scoope28

Godkendelse af svar
Fra : dmh

Dato : 30-08-02 14:31

Tak for svaret scoope28.
jeg har lige fundet konverterings programmet, og skal liige til at komme igang.
/DMH

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 30-08-02 15:35

Alt er vist relativt. Vi har fundet ret betydelige fejl, især når man konverterer finansposter. Men skal man kun konvertere stamdata, så er det et udmærket program.

Kommentar
Fra : dmh

Dato : 30-08-02 15:59

Jeg har hørt at man skal opgradere C4 til version 4.91 lige inden man opgradere videre til C5, det skulle være godt.

Kommentar
Fra : Squid_DK

Dato : 13-12-03 17:43

Hvor kan man finde dette såkaldte Konverteringsværktøj?

Kommentar
Fra : timit

Dato : 12-01-04 09:36

man kan også konverterer finansposter, man skal bare værer opmærksom på at hvis det er en C4 der har kørt længe, kan der være "Spøgels åbeningsposter" og ja ! så gir det lidt problemmer.

jeg har konverteret omkring 30 stk. c4 til c5 uden de helt stor problermmer.