/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Samliv / Spørgsmål
10  Trille7 350
Ideer til soveværelsemusik
Fra : AhHaIC
Vist : 662 gange
50 point
Dato : 11-02-05 16:38

Har snart kommet sammen med min kærste i 1 år :) - vil lave en fræk aften med det hele, mangler bare inspiration til noget godt bolle musik, tænker på klassikere som "when a man loves a woman" og "Eric Clapston - Tears in heaven" osv... nogen gode ideer folkens??

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 11-02-05 16:39

Den lille OLE

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-02-05 16:45

Seksdagesvalsen - den fra cykkelløbet.

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 11-02-05 16:53

http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/B0000523KU/qid%3D1108136384/sr%3D11-1/ref%3Dsr%5F11%5F1/102-9903858-5690513#product-details

hvis du lige skroler lidt ned,,så kan du høre numrene.

http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B000006XRL/qid=1108136447/sr=1-7/ref=sr_1_7/102-9903858-5690513?v=glance&s=music#product-details

de to band syntes jeg er gode.
Man skal lige høre det nogle gange, men ellers er det lækkert.
Sådan lidt bagrunds musik.
Men ved sgu ikke lige om det er det rettet til soveværelset

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 11-02-05 16:55

Hmm...lader ikke lige til man kan få lov at høre det sidste link

Kommentar
Fra : gril

Dato : 11-02-05 17:05

Hvad med Barry White han har lavet et hav af sexet/romantisk nummer

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 11-02-05 17:06
Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 11-02-05 17:18

Hey.. Her er et par stykker..

R. Kelly (måske kongen af R 'n B)
Moby (numre som Porcelain)
Goo Goo Dolls - Iris (evt. den akustiske version)
Bush (numre som Inflatable)
REM
Brandy (måske droningen af R 'n B)
Dido

Go' fornøjelse..
Mvh Niels

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-02-05 17:24

Joe Cocker: You are so beautiful
Roy Orbison: A love so beautiful

CD-erne fra No stess serien.

mvh dova

Kommentar
Fra : macau

Dato : 11-02-05 18:10

kunne da forslå lidt med sussi og leo,de kan da tænde enhver,selv en nordjyde."prøv det"

macau

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 11-02-05 20:01

John Denver: Come let me love you.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 11-02-05 20:09

Sorry, den hedder ikke "come let me love me, men Annie's Song.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 11-02-05 23:57

Jeg har hørt (jeg har ikke selv erfaring, da jeg aldrig når at få tændt...) at Ravels "Bolero" skulle kunne gøre det.

Den er i sig selv indbegrebet af "det dér"
Den har det hele: indledning - forspil - "akten" - klimaks - afslutning/afslapning

Med lidt træning kan I måske få "koreografien" til at passe

Her er en midi-fil, men det skal altså være et rigtigt symfoniorkester.
http://www.geocities.com/vooo13/midi/misc/bolero.mid

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-02-05 00:08

AhHaIC

Den musik du selv foreslår, er jo den musikstil I lytter til, til dagligt og hver aften. Alle piger er i bund og grund romantikere. Så den musik du skal spille i soveværelset er det, der idag kaldes Klassisk/Romantisk. Der er mimdst 200 forskellige numre, der p.g.a. stemning og melodi får Quinder til at svømme hen.

Uanset hvor ung hun er, er violiner og andre klassiske instrumenter et HIT. (i soveværelset)

Jeg har selv en dobbelt LP med titlen: Musik für Besindtliche stunden. ALT er klassisk musik. Og det er også vidunderligt at vågne op til.

De fleste andre råd du har fået, drejer sig om ét nummer. Jeg tror da at du gerne vil ha' Stjerne-stunden til at vare lidt længere. Eller ta'r jeg fejl? Nåh, pyt. det var kun min beskedne mening. Hilsen Arne.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-02-05 00:15

Skal da lige sige at dova også kom med et godt bud på en hel samling.

MEN det er DIG der skal være manden, og ikke et helt hold af internet-hjælpere?????

Tag dig sammen knægt, og find på noget selv. Jeg mener det positivt. Kærlig hilsen Arne.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 12-02-05 00:18

arne.jakobsen> Der er altså noget med dig, og så en form for fordomme, hvad køn angår.... Hvem har sagt at AhHaIC er af hankøn??? Kvinder kan altså også godt have brug for at gøre indtryk og "tage teten"

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-02-05 00:34

justuniverse

Når det første nummer der nævnes af spørgeren er: When a man loves a woman

er det vel ikke så underligt at jeg kommer til at tænke på at spørgeren KUNNE være en mand?

Sorry Just, jeg har fundet ud af at du trods alt er en slags mand. ;)

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 12-02-05 00:35

arne.jakobsen>Man kan jo aldrig vide Men nogengange føler jeg mig da sådan....

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-02-05 00:40

Jeg tvivler STÆRKT på at en pige ville have stillet dette spørgsmål. Ordvalget er forkert, følelsen er gal og tiltaleformen er endnu mere forkert.

Der ER forskel på kønnene. Hvis I ikke kan aflæse dem i en tekst, er I bare ikke dygtige nok. Sorry Folks.

Men derfor kan I jo være gode nok hver for sig.

Sidste linie er en oversættelse af en engelsk evergreen-linie.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 12-02-05 00:48

arne.jakobsen>
Citat
Hvis I ikke kan aflæse dem i en tekst, er I bare ikke dygtige nok. Sorry Folks.

Du har da vist ikke selv ligefrem vist ekspertise på området.... eftersom at det ikke er længe siden at det er gået op for dig at jeg er af hankøn.... Så vidt jeg ved stod jeg pludselig i dine fortegnelser over kandu-folk som kvinde. Jeg undrer mig stadig over (nej helt ærlig, så ved jeg godt hvorfor, og det er dér "fordommene" kommer ind i billedet, men alligevel....) hvordan jeg kunne havne dér

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-02-05 00:54

Just - Du sagde noget i den tråd, der fik mig til at tro, og du modsagde mig ikke. og bla - bla.

Skal vi ævle om det forevigt? Eller vil du indrømme at vi var fælles om misforståelsen?

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 50 point
Dato : 12-02-05 01:16

Og her er den ultimative "soveværelsesang"

Je t'aime med Jane Birkin og Serge Gainsbourg.

mvh dova

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 12-02-05 01:19

arne.jakobsen>Evigheden er langtrukken (specielt hen imod slutningen ) Jeg er ikke interesseret i at være uvenner med dig (eller nogen anden for den sags skyld).....

Men jeg er ret sikker på, at jeg ikke har misforstået noget, hvad mit køn angår.
Mit gæt til en forklaring er flg.:
Tråd: http://www.kandu.dk/dk/spg/58922

I en diskussion med bl.a. Dova fortæller jeg, at jeg har været hjemmehjælper....

Dit indlæg kl. 22-01-05 01:50
Citat
justuniverse > Nu har jeg kunnet skrive én quinde mere ind i min lille database. Ikke at det er meget vigtigt, men det er lidt sjovt. Det er lidt svært at finde ud af om folk er M eller K på Kandu. Så for for fremtiden vil jeg ikke kun kalde dig Just, men Fru Just.

Jeg tænkte noget i retning af "Hvad i alverden... Vi har da chattet med hinanden på Messenger og han har set min hjemmeside.... og så tror han pludselig at jeg er kvinde... Ok. Spøjst.. lad os se, hvad det fører til..."

Jeg svarede så 22-01-05 01:54
Citat
arne.jakobsen: En sympatisk iagttagelse Keep on the good work

-og det står jeg ved

(vel vidende at det ikke var hverken en be- eller afkræftelse fra min side.....)

Siden har du kaldt mig "Fru Just" indtil mango (alias mangorossa) åbenbart ikke havde lært af din tidligere irrettesættelse om offentliggørelse af andre kandu-medlemmer.....

På et tidspunkt i forløbet tænker jeg, at det eneste, der kan pege i retning af en grund til at du skulle tro at jeg var kvinde er, at jeg har været hjemmehjælper. Derfor tillod jeg mig (ikke i ond mening, men netop med "et glimt i øjet") i den her tråd at bruge formuleringen "en form for fordomme, hvad køn angår.... "

Men nej, du har ret. Jeg er ikke kvinde. Jeg er mand og har faktisk aldrig været andet siden jeg blev voksen.

Jeg har ikke haft noget ønske om at bringe dig i miskredit eller noget i den retning, jeg synes bare at det var interessant (og på sin vis fristende) at få den gave at kunne blive helt og aldeles anonym ved at skifte køn.
Så jeg må droppe min køns(s)kifteoperation for denne gang

Så undskyld, hvis jeg har stødt dig, men jeg indrømmer ikke, at "vi var fælles om misforståelsen". Den er for din egen regning

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-02-05 01:30

OK Just. Læst og forstået. Bortset fra én ting: Vi har talt med hinanden på Messenger?????
Jeg har gemt ALLE min MSN-samtaler, så hvis vi har talt sammen, har du skiftet navn. Og så kan jeg jo ikke vide det. VEL?

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 12-02-05 01:44

arne.jakobsen>Det var, som antydet, ikke nogen bebrejdelse. Mit navn i Messenger er min mailadresse (eget domæne) som er baseret på mit navn irl, så dér hedder jeg ikke justuniverse. Jeg kender ikke dine kognitive mønstre til fulde, så jeg var ikke klar over, at din Messenger-historik var en forudsætning for hukommelse

Jeg kunne huske, at jeg chattede med dig, så derfor tog jeg det, i udgangspunktet som en selvfølge, at du kunne huske, at du havde chattet med mig (min fejl, indrømmet)

Never mind....
Bare husk: Jeg er en rigtig mand

Kommentar
Fra : perdude

Dato : 12-02-05 08:25

Sæt en cd på med Marvin Gaye eller Luther Vandross, så bliver vedkommende helt sikkert våd i trussen.

Godkendelse af svar
Fra : AhHaIC

Dato : 12-02-05 23:25

Hey folks 1000 tak for forslagene.. Blev en gennemført aften med den rette musik i baggrunden kun overdøvet af stønen :D