/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
win xp opgradering på ældre pc
Fra : sym
Vist : 488 gange
300 point
Dato : 11-02-05 15:40

jeg har en computer af lidt ældre årgang (ca 2 år) som er købt med windows 98 se installeret. Jeg købte så en større harddisk som bios`en ikke kunne finde fordi den var for stor. Jeg opgraderer så bios og får så det problem med min Windows 98 se at den ikke vil indlæse fordi som den skriver " det er ikke til den computter ": Den har jo fået en anden bios opgradering altså kan jeg ikke installere min Windows 98.
OK jeg køber en Windows XP opgradering og vil installere den MEN AK!!!
Den spørger efter en CD med den gamle Windows når jeg vil installere. En CD !!! jeg har kun en start diskette (original til den maskine) og en cd som altså ikke er nok.
Hvad kan jeg gøre??

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 11-02-05 15:54

Har du ikke et bibliotek på c:\i386 hvor den oprindelige inst. CD ligger?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-02-05 16:05

Prøv lige om du kan snakke din gamle HD i comp.
Og så opgradere fra denne HD
Bagefter kan du prøve at kopiere det hele over på den nye HD.
evt. med dette program:
Technet boot diskette som er lavet af en kandubruger.
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk/appz/pmdos.exe
Hent og læg den på skrivebordet>dobbeltklik på den og hav en diskette klar.
Start comp med disketten, og lad den rulle ind af sig selv.

Accepteret svar
Fra : gobling

Modtaget 300 point
Dato : 11-02-05 17:54

Du behøves ikke en orginal win98 skive for at gøre det. Du kan nem bruge en kopi CD. Den læser nemlig kun win98 biblioteket på cd´en. Ikke noget med licens eller andet.

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 12-02-05 20:24

prøv at lave en bootbar cd ud fra din diskette.det kunne være den kunne bruges.
Evt med brænderprogrammet Nero 6, Nero Express hvis du har adgang til den.

Godkendelse af svar
Fra : sym

Dato : 16-02-05 22:27

Tak for svaret gobling.