/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvad er dette for noget
Fra : Stoned_Bush
Vist : 219 gange
37 point
Dato : 10-02-05 09:24

På min kærestes computer har hun delt nogle mapper.
Inde i hver af disse mapper, er der nogle filer som kommer igen hver gang hun starter sin pc, selvom jeg sletter dem hver gang.
Filerne er:
autorun.inf (som skal starte arun.com)
arun.com
install.exe

Og det er der hver gang.
Hun har norton antivirus og hvis det så er en "bagdør" hvordan kan det så være kommet der, da jeg harvde formateret hendes harddisk og installeret norton, FØR den kom på nettet igen.
Det er windows XP home dansk hun kører med.
Er der nogen der kan svare mig på det ???

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 10-02-05 09:29

Jeg kan sige at arun er et open source hjemmeside - altså et gratis hjemmeside, hvor man kan lave debatter etc. . Har i installeret gratis officeprogrammer eller lign. som er gratis og lovligt?

VH
Moltov

Kommentar
Fra : funkyfarz

Dato : 10-02-05 10:00

har du tjekket for SPYWARE ? -

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-02-05 10:05

skulle din kæreste mon have været inde på http://www.all4you.dk/FreewareWorld/links.php?id=23604 og hente programmet Arun ????? Noget kunne jo tyde på det
Prøv at kigge registreringsbasen igennem og se om det kan fjernes manuelt derfra.
Hvis du kender regcleaner - ikke at forveksle med regclean - kan du evt prøve den mulighed også - men vær forsigtig med den

Kommentar
Fra : Stoned_Bush

Dato : 10-02-05 11:44

Nej jeg har hverken været inde på http://www.all4you.dk/FreewareWorld/links.php?id=23604 eller den anden side.
og der er ikke installeret gratis office programmer. Vi kører godt nok med Bearshare, men jeg har ikke noget problem på min.
Det kunne godt være at jeg lige skulle tjekke for spyware, da Bearshare indeholder spy's.
Jeg må også lige kigge på regi basen, men hvad skal jeg kigge efter. ???

Kommentar
Fra : Stoned_Bush

Dato : 10-02-05 12:14

jeg har fundet ud af at der er malware.
Så det er bare med at få det fjernet. Men så er bare om hvordan den er kommet ind

Kommentar
Fra : Stoned_Bush

Dato : 10-02-05 12:14

jeg har fundet ud af at der er malware.
Så det er bare med at få det fjernet. Men så er bare om hvordan den er kommet ind

Kommentar
Fra : funkyfarz

Dato : 10-02-05 12:24

Hvis det er spyware er det svært hvordan det er kommet ind - det afhænger lidt af hvordan man surfer på nettet. og hvilke sider man besøger.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-02-05 19:03

tjah de stygge ting sniger sig jo ind af og til - og tænk lige over - at selvom du havde installeret norton før du gik på nettet -så skal den jo lige opdatere og registrere osv - så der kan ualmindelig nemt lige nå at smutte noget med ind imens - det kræver jo firkantet sagt - kun lige et klik

Kommentar
Fra : marmic

Dato : 11-02-05 08:15

Prøv http://www.spywarefri.dk/ Her er stor hjælp til kampen mod spyware.
Hvis det er spyware er det oftes forbundet med en del arbejde at fjerne det.
Men prøv spybot fra http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm