/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Unlock Mobiltelefon / Spørgsmål
10  Squanto 646
Unlock af Nokia 6230
Fra : Dipsey
Vist : 1384 gange
43 point
Dato : 09-02-05 23:06

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg hverken har gamle sim kort eller faktura på telefonen?
Man skal bruge EMI koden har jeg fået at vide, men hvor sidder den? Er det den der siider inde i telefonen og er på 7 tal??

Kommentar
Fra : lexion

Dato : 09-02-05 23:14

tast *#06#
Mvh Lex

Kommentar
Fra : helloo.dk_privat

Dato : 09-02-05 23:18

under batteriet er der 15 tal som udgør dit Imei nummer.. starter som regl med 35xxxxxxxxxxxxx dette kan også findes frem på din telefon hvis du taster *#06# på de fleste modeller!
Er det fordi du skal have låst telefonen op kan du med det Imei nummer og denne side www.trycktill.com udregne koden og få telefonen låst op i løbet af 5 minutter
hilsen Dan

Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 09-02-05 23:24

Er der ikke en fra Danmark?

Kommentar
Fra : umak

Dato : 10-02-05 00:36

jo det er det du kan sagtens bruge den

Kommentar
Fra : helloo.dk_privat

Dato : 10-02-05 01:34

Den Danske side hedder www.tekit.dk
hilsen Dan

Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 10-02-05 13:53

Okay.. Har nu prøvet 3 forskellige koder, der ikke har virket.. Den skriver bare : Kan ikke fortryde begrænsning..
Og er det ikke noget med, at man kun må prøve 5 gange??

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 10-02-05 19:45

4 gange 5 gang låser den
www.sim-lock.com virket fint til mine 6230'er

ellers find din unlocker nær dig www.dkunlock.dk koster 50-100kr

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 10-02-05 19:46
Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 11-02-05 09:41

Okay.. Har fået en kode af Orange nu på 14 tal.. Jeg fik at vide, at jeg skal taste den ind med et orange kort i, men kan ikke se hvor, for den tænder jo bare med det i...!!?

Accepteret svar
Fra : helloo.dk_privat

Modtaget 43 point
Dato : 11-02-05 20:54

Du skal bare taste koden ind. med eller uden simkort det har ikke noget at sige..
Du skriver "Den skriver bare : Kan ikke fortryde begrænsning.." Dette tyder på at det er den rigtige kode (da den ellers vil skrive forkert kode) men at du har forsøgt for mange gange så du kan ikke længere benytte koder!
Hilsen Dan

Kommentar
Fra : Jonatan83

Dato : 18-02-05 13:49

Du skriver "Den skriver bare : Kan ikke fortryde begrænsning.." <--- Det kan også tyde på at din telefone er låst på en højre level, man kan låse en telefon op til level 7, men det har jeg ikke set siden Nokia låste deres 3210 (med debitel).. ellers er de normal låst på level 3... Din lyder til at være låst på level 4 eller 5, hvor den godt kan sige "Kan ikke fortryde begrænsning", det betyder at den er delvis låst op og at du kunne kan bruge den med den operatør den er låst til og ikke kun med det selskab den er låst til..

Godkendelse af svar
Fra : Dipsey

Dato : 18-02-05 13:54

Tak for svaret helloo.dk_privat.

Kommentar
Fra : helloo.dk_privat

Dato : 18-02-05 21:27

Til Jonatan83. Man kan godt høre du ikke aner hvad du snakker om.. Level7 på en 3210.. HA. Men det er netop sådan noget man ikke skal lukke ud da det er skrup forkert.. men i stedet sætte sig ind i hvad man gør inden man fortæller andre folk hvordan det gøres.. Der er rigtige svar (den som får point) for forkerte som ikke får noget..
Der er jo en grund til at jeg (helloo.dk) står på første pladsen med flest point over top 10 brugere. det er fordi jeg ikke lukker noget ud før jeg ved hvad jeg snakker om.
hilsen Dan