/ Forside/ Teknologi / Hardware / Modem / Spørgsmål
10  bredker 320
trådløst netværk????
Fra : tiemaster
Vist : 600 gange
200 point
Dato : 08-02-05 19:12

hejsa min kære svigermor har været ude og købe en bærbar pc.. Og nu vil hun så gerne have trådløst netværk så jeg har købt et sæt til hende men der er ikke noget trådløst net kort i pc,en
og nu aner jeg så ik hvilket jeg skal købe til hende
den router jeg har købt hedder Hama super :g: wireless lan 108 mbps

så hvad skal netkortet hedder?????

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 08-02-05 19:19

der er et netkort her i elgiganten som er på 108 men det er jo ikke nødvendig hvis ikke hun har tænkt sig at køre med flere computere på netværket hun kan jo sagtens nøjes med et 11mbit net kort

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;sid=lDT2CsRCohP2A4ZKayU1685k8_oEH52UBgE=?ProductID=LYzD4Qjoq%2eMAAAD9Qzg3JVbB&CatalogCategoryID=fDvD4QjoFzgAAAD_TBXje3jU&filename=productpage_text%2cproducttype_text%2cprodtypes_vartypes_text

mvh Granslam

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 08-02-05 19:20
Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 08-02-05 19:40

vil det sige at jeg f.eks godt kan bruge det her...

http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=16246505

Accepteret svar
Fra : Dr_Dydendak

Modtaget 200 point
Dato : 09-02-05 00:41

Det bedste vil være at købe et hama netkort der understøtter 802.11g for en sikker kompatibilitet, men andre 802.11g kan også bruges, dog er det ikke sikkert at hastigheden på 108 mbit kan nås.
Da 802.11g er en hybrid protokol vil den også kunne opfange 802.11b signaler, så man kan også bruge 802.11b netkort, men hastigheden bliver nedsat.
Jeg går udfra at det er denne router du har købt:
http://www.hama-danmark.dk/vareliste1.asp?start=11&GRP=00769&txt=Multimedia

Det du linker til på QXL er et 54mbit 802.11g kort og det er kompatibelt men den trådløse router.

Husk at sætte det trådløse netværk op så ingen kan komme på og misbuges netværket.

Dydendak

Godkendelse af svar
Fra : tiemaster

Dato : 09-02-05 09:01

Tak for svaret Dr_Dydendak. tror jeg prøver med den fra qxl......