/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Ventetid på tilslutning
Fra : gerdn
Vist : 216 gange
100 point
Dato : 08-02-05 00:02

Min nabo har lige fået en ADSL opkobling. Han er glad over hastigheden, når han er kommet på, men til gengæld er han ikke så glad ved at skulle vente 3-4 minutter på tilslutning til Internettet, når han tænder for computeren. Vi har forsøgt at sætte en anden computer til forbindelsen, og den logger på med det samme. Begge computere har Windows XP. Når man følger med i opstart af tilslutningen, kan man se, at computeren står i 3-4 minutter og sender ca. 200 pakker med regelmæssige mellemrum uden at modtage nogen. Så efter 3-4 minutter etableres forbindelsen og alt fungerer normalt. Computeren er checket for virus og spyware. Netkortet er testet og erklæret OK. ????????????????????????????????????????????????

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 08-02-05 00:20

Hvilken udbyder er det? Mon ikke der sidder et flueben

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 08-02-05 08:39

Hvilken for for ADSL er der tale om - alm. Modem ADSL - dvs. lille grå boks + 1 hvis boks eller Router ADSL = stor grå boks med mulighed for tilslutning af flere PC'ere + lille hvis boks????

Lars

Kommentar
Fra : gerdn

Dato : 08-02-05 18:07

Udbyder er TDC. De er kontaktet og har konstateret, at alt ser normalt ud set fra dem.
Det er alm. Modem ADSL.

Kommentar
Fra : gerdn

Dato : 08-02-05 18:21

Jeg skulle måske også lige sige, at når vi kigger på Status for LAN-forbindelse ved tilslutning, viser det 'Tilsluttet' meget hurtigt, og det er her vi kan se, at der sendes pakker i 3-4 minutter, men intet modtages. I dette tidsrum kan browseren eller Skype ikke få forbindelse, selv om Status viser 'Tilsluttet'.

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 08-02-05 19:22

Prøv at starte forfra,afinstall hele møget

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 08-02-05 19:23

Når du siger en anden PC logger på uden problemer,såååå

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-02-05 20:28

Prøv at se på hvordan den er sat op. Hvis den er indstillet til en fast IP, og du/ham har en DHCP, så får du kun forbindelse hvis adressen er ledig.
De fleste der køre ADSL hos TDC, benytter DHCP.

Da den anden maskine logger på med det sammen, kan det tyde på en forkert indstilling, i den maskine der snøvler!

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 09-02-05 15:46

Når der er problemer med Modem ADSL får du automatisk tildelt en IP adresse som er den samme for dit netkort som for din Internet forbindelse - derfor er du/PC'eren totalt åben mod internettet, og derfor hvis du er meget på er der meget stor chance for at blive hacket/cracket. Det er helt utroligt at TDC kan få lov til at sælge en Netexpress ADSL uden samtidig at sælge en Firewall - og Windows'es egen kan ikke bruges hvis hullet er der for SP2 er installeret.

Hvis du er 100% sikker på at langsommeligheden har været der hele tiden, så er der som regel 3 steder du skal kigge på din PC:
1) DHCP er ikke sat ordentligt - sæt det/den til automatisk tildelt IP adresse
2) Opkaldet er ikke sat til VIA LAN, og i LAN er strømbesparelse på netkortet ikke slået fra (hardware - netkort - sidste faneblad, fjern fluebenet i tillad)
3) TDC har opdateret centralen - tag strømmen fra modem'et - vent 10 sek., og sæt strømmen tilbage. Vent derefter ca. 10 sek., og genstart PC, så kører den normalt.

Hvis du stadig er L A N G tid om at komme på, er du hacket, og skal se at få installeret en remoover med det samme.

Lars

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 09-02-05 15:55

Når det er TDC skal der ikke være flueben nogensteder i
Funkt-Internetindstill-forbindelser-minus Fluer-Lanindstill minus-fluer

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 09-02-05 15:58
Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 09-02-05 16:06

Hej Ole

Ret god henvisning til xblock. Jeg takker.

Lars

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 09-02-05 17:06

larsfrohn
Poæng!!!! Mange.