/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Digital camera
Fra : okjk
Vist : 409 gange
100 point
Dato : 07-02-05 18:06

Forsøger at få mit digital ixus camera til at virke med windows XP og epson stylus CX6400.
Der er kortlæser i stylussen., men når jeg via windows forsøger at tilføje en billedenhed - under guiden scanner og camera - vil den kun kendes ved scanneren - vil gerne kunne lægge billeder ind på windows via mit CF kort.
Når jeg sætter cd en der fulgte med cameraet i istedet - altså "har selv diskette" - kan man ikke få den til at virke - er kørt lidt fast. Jeg kan også se at det vist er et rigtigt dårligt formuleret spørgsmål.
Kan nogen hjælpe.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-02-05 18:35

Kan hele kameraet ikke tilsluttes komputeren og så overføre billederne til din HD?

Kommentar
Fra : grow

Dato : 07-02-05 19:05

Du bruger da cd og ikke diskette ? Prøv at angive cd-drevet i stedet for diskette. Det skal gerne virke!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-02-05 20:42

-----Jeg har aldrig haft særlig held med at overføre billeder via mine kameraer. Det er da nemmere at bruge en selvstændig kortlæser..
Hvis du køber en kortlæser til flere forskellige kort, så kan den bruges til dine næste kameraer også..

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 07-02-05 21:05

Til: grow - Selvfølgelig bruger jeg cd - men i guiden står der altid diskette/cd - der skel jo blot peges der hvor mediet ligger - men den kan altså ikke findes.
Til: Birgitta - har også en selvstændig kortlæser - der hvor problemet opstår, er når der skel indlæses drivere.
Til: refi - altså - hele kamaraet - billederne ligger jo på et kort hvorfra man overfører dem - alternativt via USB kabel - men det er langsommere.
Py ha - jeg troede det var MIG der skulle have nogen svar

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-02-05 22:09

Hold nu op - Det tager måske fem min. at tømme et kamerakort via usb (128 Mb).
Så hvis det virker - hvad er så problemet.
Du ta´r vel ikke 500 billeder om dagen.

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 07-02-05 22:15

For ikke at komme helt væk fra det jeg gerne vil, henviser jeg til mit oprindelige spørgsmål.

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 100 point
Dato : 07-02-05 22:29

Du skal fjerne driverne fra stylusen og fjerne din stylus.
Start comp uden og luk den ned igen.
Indstaller din CD og evt genstart ..............og så først sætte dit grej til når comp kører - dette gælder for USB tilslutning.

Godkendelse af svar
Fra : okjk

Dato : 08-02-05 18:31

Tak for svaret emesen.