/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
Filmskole
Fra : mathiasmb
Vist : 338 gange
200 point
Dato : 07-02-05 13:45

Jeg starter lige med at sige undskyld hvis dette spørgsmål er i den forkerte kategori, men jeg kunne ikke lige finde en.
Jeg kunne mægtig godt tænke mig en karriere i filmindrustrien, men det er jo meget svært at komme på den danske filmskole, jeg læste et sted (kan ikke huske hvor) at de tager 3-4 ud af flere tusind ansøgere vær 3'e år. Så ved nogen om der er andre filmskoler i danmark eller om der kun er en?

Og lige et spørgsmål mere... hvis de ikke tager flere end 3-4 elever hvordan virker skolen så? Det er jo tydeligt at det ikke er ligesom folkeskolen.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 07-02-05 14:35

Kender du Filmhøjskolen (http://www.efc.dk)?

Et meget godt udgangspunkt.

Frieda

Kommentar
Fra : kandaikke

Dato : 07-02-05 15:13

Du kunne jo ringe til Den Danske Filmskole, de kan med garanti besvarre alle dine spørgsmål??

God fornøjelse

Kandaikke

Kommentar
Fra : jakjoe