/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
kolesteroltal...
Fra : karin42
Vist : 644 gange
50 point
Dato : 07-02-05 09:22

Da jeg tibagevendende , trods mager levevis , stadig får konstateret for højt kolesterol i blodet , vil jeg prøve om her er en eller andender kender noget til en kur med noget blendet hørfrø ?? jeg mener nu at hørfrø er " blendet " men noget i den retning har jeg hørt
det skulle være en læge der kom med udtalelserne - og hvis først de tror på det , må der da være noget om det .
venlig hilsen karin.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-02-05 10:04

Hej Karin
Jeg har hørt at mango frugten skulle kunne sænke dit kolesteroltal... kigger lige på nettet
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-02-05 10:13
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-02-05 10:15

og som afslutning... absolut værd at gennemlæse
http://www.alternativinfo.dk/public/art_2003/cvh_kolesterol.htm

Kommentar
Fra : kaasgaard

Dato : 07-02-05 10:21

Se nærmere på South Beach kuren. Den skulle sænke kolesteroltallet. Jeg kender flere den har virket for, både med sænlning af kolesterol og kilo.
Den indeholder en del æg, men argumenterer for at det er ok.

Kolesterol handler om balancen mellem godt og dårligt kolesterol, og æg indeholder ligemeget af hvert, resten af kuren sænker det dårlige.

www.southbeachdiet.com/

// Kaasgaard
Stem på Martin Kaasgaard på liste C i Nordjyllands Amt

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 07-02-05 10:49

Kosttilskudet Omega 3-6-9 har mange gavnlige effekter, bl.a. nedsætter det kolestorol tallet.

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 07-02-05 10:50

Og der er forskellige typer olie i Omega 3-6-9, muligvis hørfrø olie, - det er jeg ikke helt sikker på.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-02-05 10:58

Citat
Den bedste kilde til gammalinolensyre er kæmpenatlysolie. Man kan kombinere denne olie med fiskeolie eller med hørfrøolie, der også indeholder de værdifulde omega-3 fedtsyrer. Man kan købe hørfrøolie og natlysolie sammen som ”Livets olie” i blandt andet helsekostforretninger eller direkte fra importøren på tlf. 3247 3305.

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 07-02-05 11:06

Jeg kender ikke personligt "Livets olie", men kan varmt anbefale Omega 3-6-9 kapsler af mærket KAL. De er sindssygt gode.

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 50 point
Dato : 07-02-05 12:05

Før man begynder at rode med sit kolesterol-tal, så få en snak med lægen først.
Jeg vil endnu engang tilråde at gennemlæse http://www.alternativinfo.dk/public/art_2003/cvh_kolesterol.htm

Kommentar
Fra : kaasgaard

Dato : 07-02-05 13:07

Enig med CLAN. Det er altid godt at tage lægen med på råd først.

// Kaasgaard
Stem på Martin Kaasgaard på liste C i Nordjyllands Amt

Kommentar
Fra : anmar

Dato : 07-02-05 14:22

Jeg ved at hørfrø er godt for kolestrolen, da jeg selv har brøvet det med godt resultat. Jeg bager selv mit brød og der i kommer jeg temlig meget hørfrø i det smager ganske godt på den måde.
Anmar

Godkendelse af svar
Fra : karin42

Dato : 07-02-05 14:47

Tak for svaret CLAN.
    Det ser ud til at der er meget godt litteratur , så det må jeg igang med .
venlig hilsen karin .

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-02-05 17:05

Takker og bukker
Håber du får lidt ud af det

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 07-02-05 23:19

Tja....... det vil vise sig når lægen tar' sin halvårlige blodprøve uf......

mvh. karin.
)

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-02-05 01:34

Lykke til... håber alt går dig vel
Takker for points